Cum efectuăm apelurile de urgență corect? Recomandările Serviciului 112
Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 a prezentat un set de recomandări care pot salva vieți în situații critice. Oricine poate ajunge să sune la 112 – ca martor la un accident, victimă a unui pericol sau pentru a ajuta pe cineva apropiat.

Specialiștii recomandă apelanților să rămână calmi, să evalueze situația și să răspundă clar operatorului, transmite Știri.md cu referire la realitatea.md.
Informațiile esențiale care trebuie comunicate sunt: ce s-a întâmplat (accident, incendiu, agresiune etc.), unde este urgența (adresă exactă sau punct de reper), unde se află apelantul în raport cu incidentul, numărul de telefon de pe care sună și numele complet.
Operatorul 112 transmite imediat datele către serviciile de urgență competente. Dacă apelul se întrerupe, acesta trebuie refăcut, iar legătura nu trebuie închisă până când operatorul nu confirmă acest lucru.
Amintim că în primele șase luni ale acestui an, peste 1,2 milioane de persoane au apelat Serviciul 112. Potrivit unui comunicat al Ministerului Afacerilor Interne, 35% dintre apeluri nu au reprezentat urgențe reale.