Cum arată lucrările la construcția primului pod peste Prut
La 35 de ani dupa „Podul de Flori”, voluntarii Asociației „Moldova Vrea Autostradă” au participat la un moment istoric, reprezentat de demararea lucrărilor de construcție la primul pod peste râu, la profil de autostradă.

Activiștii și-au început ziua cu o vizită la cotul Bran, în proximitatea localității Golaiești, unde se lucrează la drumul de legătură, dar și la forarea primilor piloti ai viitorului pod, pe teritoriul României, transmite Știri.md.
Așadar, pe șantier lucrările sunt în plină desfășurare. Constructorul Ness Proiect Europe are în teren utilaje și a amplasat câte o foreză pe ambele maluri ale Prutului, adâncimile de foraj variind între 20 și 30 metri, conform discuțiilor purtate la fața locului.
La amiază, echipa MVA a traversat granița și a revenit la Zagarancea, unde a mai fost și în urmă cu aproximativ trei săptămâni, constatând că lucrările au avansat considerabil, drumul de acces la pod fiind deja practicabil, iar defrișările în zona viitoarei culee fiind finalizate.
A urmat și o vizită în zona centrală a municipiului Ungheni, unde autoritățile din Republica Moldova au organizat festivalul „Podul de Flori”, iar ulterior peste 500 de persoane și oficialități guvernamentale și locale din România și Republica Moldova au participat la inaugurarea oficială a lucrărilor la podul care va face legătura Republicii Moldova cu Autostrada Unirii A8 și mai departe cu țările Uniunii Europene.
„Suntem aici, așa cum am fost mereu la etapele importante ale proiectelor pe care le susținem și putem spune cu bucurie și mândrie că și noi am contribuit, esențial, la ceea ce se întâmplă astăzi. Colegul nostru Adrian Covasnianu a avut un rol determinant în promovarea unei soluții în legislația de mediu care a dus la reluarea acestui proiect în 2020, într-o perioadă în care lucrurile păreau că s-au blocat complet. De asemenea ne bucură faptul că fructificăm oportunitatea unei finanțări europene pentru acest obiectiv de infrastructură prin CEF, ceea ce creează premise certe de respectare a termenelor și de asigurare a calității lucrărilor”, spune Flaviu Manea, președintele Asociației „Moldova Vrea Autostradă”.
Lucrările la podul nou au început după finalizarea etapei de șase luni aferente proiectării tehnice, durata lucrărilor de execuție fiind prevăzută pentru următoarele 18 luni, finanțarea de peste 30 milioane de euro fiind asigurată prin mecanismul CEF - Connecting Europe Facility