main logo
1098

Creşterea tarifelor de călătorie, o nouă povară pe umerii cetăţenilor

Creşterea tarifelor de transport interurban este o nouă povară pe umerii cetăţenilor. Ei recunosc că nu au de ales şi vor încerca să se descurce. Transportatorii îşi doresc mai degrabă reducerea accizelor la carburanţi decât majorarea preţului unui bilet de călătorie, pentru că se tem că majorările de tarif vor reduce numărul de pasageri.

Creşterea tarifelor de călătorie, o nouă povară pe umerii cetăţenilorFoto: știri.md

Majorările de tarif per kilometru îi vor afecta în mod special pe navetiştii ce parcurg distanţe mari. O călătorie de la Chişinău la Bălţi costă acum aproape 79 de lei, iar după majorare va fi de 93 de lei, transmite Știri.md cu referire la Tvr Moldova.

„Exagerat, pentru că salariile nu s-au majorat, pensiile sunt cum sunt. E jale în ţara noastră.”

„Mă afectează, acum în familie la toţi le este greu, mai ales pentru un ţăran e foarte greu, foarte greu. Dacă o să scumpească, călători vor fi şi mai puţini.”

„Pentru oamenii care au, asta nu va fi o problemă, dar cei care nu au, cum sunt oamenii mai în vârstă, va fi o problemă. Nu-şi vor permite să plătească mai mult.”

Şoferii de microbuze susţin că restricţiile din pandemie le-au redus mult din numărul de pasageri. Acum se tem că noile tarife vor amplifica şi mai mult criza. Pentru ei, eliminarea accizelor la carburanţi ar fi fost mai eficientă. A fost, de fapt, şi o revendicare în timpul protestelor, dar o decizie nu a fost luată deocamdată de către autorităţi.

„Uitaţi-vă aici, bonul de la motorină - 1.045 de lei. Când îi fac eu? Vă arăt şi numărul de pasageri. Câţi oameni am eu? 5 oameni care au plătit 321 de lei. Şi câţi am acum? Niciunul. Care este logica dacă o să majoreze preţul chiar şi cu 100 de lei, dacă oamenii nu o să poată să achite?”

„Eu aş fi fost de acord să scadă preţul la motorină, dar nu la firmele fantomă, dar la cele vechi. A noastră, de exemplu, are 20 de ani şi noi nu putem întreţine maşinile.  Aveţi puţini călători? Foarte. Eu azi am venit de la Cobâlea cu 3 călători. Şi 3 călători înmulţit la 120 de kilometri. Nouă ne trebuie 35 de litri de motorină.”

Problema e că este dificil de comercializat carburant cu accize diferite, pentru public şi pentru transportatori, iar această practică nu este folosită nici de către alte state. Ultima majorarea a tarifelor la călătoriile interurbane în Republica Moldova a avut loc acum 3 ani.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării