main logo
2787

Constantin Vozian: Aeroportul este într-un grad extrem de degradare

Aeroportul Internațional Chișinău este într-un grad extrem de degradare. Iată acele echipamente pe care nu le vede pasagerul și pe care nu le cunoaște pasagerul sunt într-o stare extremă de degradare”.

Constantin Vozian: Aeroportul este într-un grad extrem de degradareFoto: știri.md

Despre aceasta a declarat administratorul adjunct al Aeroportului, Constantin Vozian, prezent în platoul emisiunii „Punctul pe AZi” de la postul TVR Moldova, transmite Știri.md.

„Bunul și activul cel mai valoros este pista de decolare-aterizare. Ulterior, exponențial, celelalte echipamente, fie că e vorba de securitate, meteorologie, echipamente de aterizare și decolare, valorează la fel de mult. Iată aceste echipamente pe care nu le vede pasagerul și pe care nu le cunoaște pasagerul sunt într-o stare extremă de degradare. Și vă spun de ce. Dacă ne referim la pistă, care este de bază și operabilă la ziua de astăzi, este o pistă pe care nu a construit-o investitorul. Trenul aterizării aeronavei suferă degradări enorme, iar costurile de întreținere a aeronavelor sunt foarte mari”, spune Constantin Vozian.

Potrivit acestuia, foarte multe companii aeriene fac lucrări de întreținere de trei ori mai des decât ar trebui.

„Acestea sunt costuri și evident că aceste costuri le suferă pasagerul. Iar costurile de reabilitare a pistei pe care ar trebui să le suporte precedentul operator de drum nu au fost făcute. Dacă e să ne referim la capitolul de standarde, de exemplu, spațiile dintre plitele de la beton, ele nu depășesc normele admisibile stabilite de Anexa 14 la Convenția privind aviația civilă internațională. 

Pe motiv că această pistă a fost construită extrem de mult, are probleme cu capitolul drenaj din acea perioadă și, respectiv, ciclurile de îngheț-dezgheț fac ca această pistă să plutească, generând decalaje. Prin urmare, reabilitarea pistei costă bani, iar precedentul investitor a preferat să investească în designul terminalului. Ce ține de pista numărul doi pe care investitorul pretinde că a reabilitat-o, noi urmează prin intermediul Agenției de Supraveghere Tehnică să solicităm o expertiză tehnică pentru a vedea dacă au avut loc investiții sau nu”, a mai adăugat administratorul adjunct al Aeroportului.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării