main logo
1387

Consiliul INJ a prelungit termenul de înscriere la concursul de admitere

Consiliul Institutului Național al Justiției (INJ) a decis prelungirea termenului de înscriere la concursul de admitere pentru formarea inițială a candidaților la funcțiile de judecător și procuror. Astfel, dosarele pot fi depuse până în data de 14 iulie 2025, ora 17:00, prin intermediul Sistemului Informațional al INJ. Termenul limită anunțat inițial era 1 iulie. Instituția nu a precizat motivele acestei decizii.

Consiliul INJ a prelungit termenul de înscriere la concursul de admitereFoto: bizlaw.md

Menționăm că la concursul de admitere din acest an au fost scoase 30 de locuri pentru candidații la funcția de judecător și 20 de locuri pentru candidații la funcția de procuror, transmite Știri.md cu referire la bizlaw.md.

La concurs se poate înscrie persoana care întrunește condițiile pentru ocuparea funcțiilor de judecător și de procuror prevăzute de Legea cu privire la statutul judecătorului și Legea cu privire la Procuratură, în particular:

  • deține cetățenia Republicii Moldova și are domiciliul pe teritoriul ei;
  • are capacitate deplină de exercițiu;
  • are diplomă de licențiat în drept sau echivalentul acesteia;
  • are diplomă de magistru/master în drept sau echivalentul acesteia;
  • nu are antecedente penale;
  • se bucură de o reputație ireproșabilă;
  • cunoaște limba română;
  • este apt din punct de vedere medical pentru exercitarea funcției;
  • nu are, în ultimii 5 ani, în cazierul privind integritatea profesională, înscrieri cu privire la rezultatul negativ al testului de integritate profesională pentru încălcarea obligației prevăzute la art.7 alin.(2) lit. a) din Legea privind evaluarea integrității instituționale nr.325 din 23.12.2013 (pentru persoanele care până la depunerea documentelor la concursul de admitere au activat în entități publice care cad sub incidența evaluării integrității instituționale).

Cererile pentru înscrierea la concurs se depun online, în Sistemul Informațional al INJ, în perioada 2 iunie – 14 iulie 2025, ora 17:00.

La cererea-tip se atașează versiunea scanată (imagine clară) a următoarelor documente:

  • buletinul de identitate și, după caz, certificatul de căsătorie;
  • diploma de licență în drept și suplimentul sau echivalentul acesteia;
  • diploma de magistru/master în drept și suplimentul sau echivalentul acesteia;
  • diploma de doctor în drept (dacă există);
  • copia de pe carnetul de muncă (după caz) sau copia actului care atestă vechimea în muncă;
  • certificatul de cazier judiciar detaliat;
  • Declarația de avere și interese personale pentru anul fiscal precedent și pentru anul în care a fost depusă cererea de înscriere la concurs, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa nr.1 la Legea nr.133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale.

Certificatul medical privind starea sănătății și concluziile privitor la corespunderea exigențelor pentru exercitarea funcției este eliberat de Comisia specializată a Ministerului Sănătății, după promovarea examenului de admitere, și se prezintă Institutului Național al Justiției.

Se admite participarea la Concurs a persoanelor care dețin diplome de licență în drept, eliberate de instituțiile superioare de învățământ din Republica Moldova. Persoanele care dețin diplome de licență în drept din străinătate prezintă certificatul de recunoaștere și echivalare a studiilor în modul stabilit de Guvernul Republicii Moldova.

Institutul solicită de la Autoritatea Națională de Integritate verificarea declarației de avere, iar de la Centrul Național Anticorupție și Serviciul de Informații și Securitate – informații privind integritatea candidaților care au promovat prima probă a concursului. În cel mult 45 de zile, aceste autorități comunică Institutului constatările lor.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării