main logo
1059

Cine sunt principalii concurenți ai Poștei Moldovei

Volumul total al veniturilor obținute pe piața comunicațiilor poștale în anul 2020 s-a diminuat cu 12% și a totalizat 354,3 milioane lei, arată raportul statistic privind evoluția pieței de comunicații poștale în anul 2020, publicat de ANRCETI.

Cine sunt principalii concurenți ai Poștei MoldoveiFoto: știri.md

Cea mai mare scădere a fost înregistrată la veniturile obținute din publicitatea prin poștă (-75,8%), alcătuind 665.000 lei, și la veniturile realizate din trimiterile de corespondență (-34,4%), acestea constituind 143,28 milioane lei, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

Au crescut veniturile din colete 

În același timp, veniturile obținute din vânzarea coletelor poștale au crescut cu 33,4%, totalizând 76,81 milioane lei, iar cele realizate din trimiterile rapide (Express) s-au majorat cu 5,4%, însumând 116,75 milioane lei.

Totodată, volumul total al veniturilor provenite din vânzarea serviciilor din sfera serviciului poștal universal a constituit 163,77 milioane lei, reprezentând circa 46,2% din valoarea totală a pieței comunicațiilor poștale.

Traficul de trimiteri poștale din sfera serviciului poștal universal a scăzut cu 9,8%, în raport cu 2019, alcătuind 46,3 milioane de trimiteri, cu o pondere de 93,1% din traficul total de trimiteri poștale.

Din numărul total de trimiteri poștale, 45,07 milioane au alcătuit trimiterile poștale interne, iar 4,7 milioane au reprezentat trimiterile poștale internaționale.

Cine face concurență Poștei Moldovei

Raportul relevă că întreprinderea de stat Poșta Moldovei continuă să domine piața, dar cota ei a scăzut considerabil în ultimul an.

Astfel, dacă în 2019 Poșta Moldovei a avut venituri de 257,2 milioane lei din prestarea serviciilor poștale și o cotă de circa 63,85% din piață, apoi în 2020 veniturile întreprinderii de stat au scăzut cu circa 28,8%, până la 183,2 milioane lei. În consecință, cota Poștei Moldovei pe piața comunicațiilor poștale a coborât la 51,7%.

În aceeași perioadă companiile private și-au extins afacerile. Astfel, firma Sergiu Plus Nicolae SRL (proprietari Valentina și Nicolae Artiomenco) ce se află pe locul 2 după cota de piață, a înregistrat în 2020 o creștere cu 12,5% a veniturilor din prestarea serviciilor poștale până la 57,16 milioane lei, iar cota de piață majorându-se de la 12,6% în 2019 la 16,1% în 2020.

Sergiu Plus Nicolae SRL este reprezentanța oficială în Moldova a gigantului DHL, liderul global în domeniul serviciilor poștale și de curierat. Anul trecut, pe timp de pandemie, serviciile acestui grup au fost extrem de căutate și solicitate peste tot în lume.

Pe locul 3 se află Corst Grup SRL (Sergiu Timotin – 43%, Olesea Trandafilova – 14% și Corneliu Ungureanu – 43%), care a înregistrat în 2020 o scădere nesemnificativă de 1,5% a veniturilor, până la 39,76 milioane lei. Corst Grup SRL reprezintă, în Moldova, TNT Holdings BV - un alt mare grup internațional din domeniul serviciilor poștale și de curierat.

Cel mai mare salt al veniturilor din serviciile poștale l-a înregistrat New Post International MLD SRL (NPS Service Holding Limited din Cipru – 100%) – de circa 2,5 ori: de la 11,8 milioane lei în 2019 la 28,9 milioane lei în 2020.

New Post International MLD este filiala din Moldova a grupului ucrainean Nova Poshta, ce a intrat pe piață în anul 2014.

În anul 2020, în Registrul public al furnizorilor de servicii poștale deținut de ANRCETI, au fost înscriși 6 agenți economici noi, care și-au manifestat intenția de a desfășura activități în domeniul comunicațiilor poștale. În aceeași perioadă, un furnizor a modificat unele date din notificarea inițială, iar 5 furnizori au decis să-și sisteze activitatea. Astfel, la finele lunii decembrie 2020, în Registrul public al furnizorilor de servicii poștale erau înscriși 45 de furnizori.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării