main logo
4714

Cine domină piața retailului alimentar din Moldova

Rețeaua de magazine Linella (Moldretail Group) rămâne în continuare liderul pieței de retail alimentar din Republica Moldova și își continuă expansiunea, potrivit datelor prezentate la conferința Retail & FMCG Market de către Maria Hurduc, Managing Partner, Modern Buyer.

Cine domină piața retailului alimentar din MoldovaImagine simbol

La începutul conferinței, Maria Hurduc, Manager Modern Buyer, a prezentat harta retailului modern din Republica Moldova pentru perioada februarie 2024 - aprilie 2025 din care fac parte 940 de magazine sub 32 de branduri diferite. Majoritatea acestora - 55% (521) dintre magazine - sunt amplasate în Chișinău, transmite Știri.md cu referire la mold-street.com.

Linella, deținută de Moldretail Group (Vasile Dragan), are cel mai mare număr de magazine pe întreg teritoriul țării, în 122 de locații, dar cota grupului este mai mare pentru că are magazine sub diverse branduri - Super Linella - 36, Fidesco - 31, Cip Market - 29, Express Linella - 22.

Potrivit analizei, 10 branduri concentrează circa 50% din numărul total de magazine din Republica Moldova. Cea mai mare expansiune din această perioadă a avut-o rețeaua Local Discounter (grupul Imensitate deținut de familia Razloga), ajungând la 90 de magazine în 2025, care este a doua ca mărime.

Printre cele mai mari rețele după numărul de magazine se numără Metro, Nr1, Kaufland și Rogob.

Cifra de afaceri cumulată pentru top 10 rețele de retail a fost în 2024 de 1,55 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o creștere cu 23,4% în comparație cu 2023.

Cea mai mare cifră de afaceri a fost înregistrată de: Dragan Group - 11,63 miliarde de lei, urmată la mare distanță de Imensitate - 4,78 miliarde de lei, Nr. 1 - 3,91 miliarde și Metro - 3,24 miliarde de lei, Kaufland - 3,04 miliarde de lei și Rogob - cu 1,38 miliarde de lei.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării