Cerințe tehnice unificate pentru IT în sectorul public, aprobate oficial
Cerințele tehnice pentru echipamentele IT din sectorul public au fost aprobate oficial printr-un ordin comun semnat de Ministerul Finanțelor, Agenția Achiziții Publice și Agenția de Guvernare Electronică.

Potrivit Ordinului comun nr. 36 din 5 mai 2025, instituțiile publice vor trebui să respecte reguli clare privind configurațiile minime pentru stațiile de lucru (PC-uri, laptopuri), echipamentele periferice (monitoare, imprimante etc.) și soluțiile software utilizate în activitatea administrativă, transmite Știri.md.
Scopul regulamentului este de a uniformiza achizițiile publice de echipamente IT, de a crește eficiența utilizării banului public și de a sprijini procesul de modernizare digitală a administrației. Măsurile vizează și creșterea securității cibernetice, precum și reducerea impactului asupra mediului.
Noile reguli sunt obligatorii pentru toate autoritățile și instituțiile publice centrale și pentru cele aflate în subordinea lor. Autoritățile locale sunt încurajate, de asemenea, să le aplice în procesul de achiziție IT.
Regulamentul are la bază Hotărârea Guvernului nr. 544/2019 privind infrastructura tehnologică a autorităților publice și face parte din strategia de transformare digitală a administrației publice.
Ordinul nr. 36 din 5 mai 2025 poate fi consultant aici: https://www.legis.md/cautare/getResults?doc_id=148472&lang=ro.