main logo
689

Cele mai reclamate produse la Agenţia pentru Protecţia Consumatorului

Calitatea proasta a telefoanelor mobile inteligente, computerelor, laptopurilor este cea mai reclamată la Agenţia pentru Protecţia Consumătorului.

Cele mai reclamate produse la Agenţia pentru Protecţia Consumatorului

Dacă anul trecut au fost depuse 210 petiţii privind aceste produse, atunci de la începutul anului numai numărul petiţiilor privind telefoanele mobile defectate şi reparaţiile necalitative a fost de peste 40. 

Un număr mare de petiţii se referă şi la serviciile prestate în turism şi transportul aerian, calitatea combustibilului, produselor electrocasnice şi alimentare, construcţiile şi serviciile comunale. 

Datele au fost prezentate astăzi, cu prilejul Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, relatează Știri.md cu referire la Trm.md.

Mai mulţi consumători moldoveni spun că ştiu să-şi apere drepturile şi că Legea privind protecţia drepturilor consumătorilor funcţionează.

„Comercianţii sunt receptivi, şi agenţia dacă te adresezi reacţionează prompt”, a spus un bărbat.

„Am procurat o haină, dar nu am observat imediat că are un defect. Am obţinut returnarea banilor numai după ce am apelat la Agenţia pentru protecţia consumătorului”, a declarat un altă bărbat.

Anul trecut Agenţia pentru Protecţia Consumătorilor şi Supravegherea Pieţei a obligat in premiera doua companii imobiliare sa restituie integral cumpărătorilor banii achitaţi pentru procurarea apartamentelor, după ce dezvoltatorul nu a respectat termenul de dare în folosinţă a construcţiei.

„Unul 23 de mii de euro, altul 36 de mii de euro pentru apartament, fără instanţe de judecată, pe cale amiabilă, agentul economic a înţeles că mai bine să modifice contractul şi să excludă cauzele abuzive şi să întoarcă banii investiţi”, a declarat directorul Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor, Iurie Eremia.

„În fiecare zi, în fiecare oră trebuie să luptăm pentru drepturile consumătorului, pentru că asta înseamnă dezvoltarea economică, când suntem siguri şi asigurăm un produs calitativ, asta înseamnă un agent economic disciplinat, responsabil”, a declarat ministrul Economiei şi Infrastructurii, Chiril Gaburici.

„Agenţia de protecţie a consumătorului trebuie să dezvolte acel simţ ca să dezvolte piaţa, ce poate antreprenorul şi ce doreşte consumătorul, să instaureze acea atmosferă de  dialog, de explicare şi de informare”, a spus preşedintele Asociaţiei oamenilor de Afaceri, Alexandru Baltag.

Consumatorii din capitală sunt în prezent mai activi comparativ cu cei din localităţile urbane în privinţa reclamării produselor sau serviciilor necalitative, fapt explicat prin accesul mai uşor la serviciile Agenţiei pentru Protecţia Consumatorului. Instituţia planifica în scurt timp deschiderea mai multor reprezentanţe în teritoriu.

„Am făcut un plan de a crea anumite filiale în raioane. În regiunea Nord să fie un centru al consumătorului, regiunea Centru şi regiunea Sud”, a declarat Iurie Irimia.

Anual Agenţia pentru protecţia consumătorului şi supravegherea pieţei recepţionează peste 10 mii de apeluri telefonice, plângeri. Ca urmare a acţiunilor de examinare a reclamaţiilor, anul trecut au fost restituite consumatorilor plăţi pentru produse şi servicii necalitative în valoare de peste 1 milion de lei.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării