main logo
512

Ce compensații poți primi dacă te-ai intoxicat într-un restaurant din Moldova

În Moldova, consumatorul care s-a intoxicat la o reţea cunoscută de restaurante poate beneficia doar de compensaţii de până la 5.000 de lei.

Ce compensații poți primi dacă te-ai intoxicat într-un restaurant

Potrivit agenţiei Infotag, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, şeful Centrului pentru protecţia drepturilor consumatorilor din Moldova, Denis Staruş, a menţionat că această situaţie se explică prin faptul că, în instanţele de judecată, "reclamantul este privit de parcă el însuşi şi-a pus ceva în mâncare", transmite Știri.md.

"Instanţele cu greu aplică legislaţia privind protecţia drepturilor consumatorilor. Deşi prima lege a fost adoptată în 1995, abia din 2001 noi am început să ne ocupăm serios de protejarea drepturilor consumatorilor în instanţele de judecată şi promovarea legislaţiei în lanţurile de restaurante şi magazine. Uneori în punctele comerciale nu există nici măcar o carte de reclamaţii, iar cu clienţii înşelaţi nici nu voiau să vorbească. Acum situaţia se schimbă, dar nu atât de repede cum am vrea", a spus Staruş.

El a subliniat că principalul obiectiv al Centrului este protecţia drepturilor consumatorilor prin analogie cu ţările europene.

"În UE, instanţele judecătoreşti iau decizii, de regulă, în favoarea cumpărătorilor sau utilizatorilor de servicii. Compensaţiile ajung la 10 mii de euro. La noi, omul (după ce a vizitat o reţea de fast-food) ajunge la spital. Stă acolo 10-12 zile, ia medicamente şi cel puţin de trei ori trebuie să meargă cu avocaţii Centrului la judecătorie", a spus un activistul civic.

Totodată, el a evidenţiat şi o altă problemă mare: schimbarea frecventă a legislaţiei privind drepturile consumatorilor.

"Autorităţile modifică această legislaţie aproape în fiecare an. Cetăţenii nu pot urmări acest lucru. Iar reclamaţiile pe diferite motive se schimbă. De exemplu, acum au început reclamaţiile privind reţinerea sau anularea zborurilor. Dacă o persoană pleacă în vacanţă şi nu reuşeşte să se îmbarce în avion în ţara unde se face escala, aceasta este vina companiei aeriene. Şi acesta este motiv de precedent pentru a se adresa în judecată", consideră Staruş.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării