Printre prevederile proiectului se numără stabilirea criteriilor specifice pentru ocuparea funcțiilor de secretar de stat în Guvern și în ministere, delegarea responsabilităților privind managementul resurselor umane către secretarul general al ministerului și introducerea atribuțiilor în domeniul integrării europene pentru funcția de secretar general adjunct al Guvernului, transmite Știri.md.
Proiectul reglementează și procedurile de angajare pentru funcționarii publici de conducere de nivel superior, dreptul de contestare a rezultatelor concursurilor, componența comisiilor de concurs și de soluționare a contestațiilor, evaluarea performanțelor și dezvoltarea profesională.
Totodată, vor fi introduse cerințe mai restrictive pentru ocuparea funcțiilor de demnitate publică, în scopul prevenirii conflictelor de interese și asigurării integrității. Perioada de respectare a restricțiilor privind declararea averilor și intereselor personale se va extinde de la 12 luni la 2 ani.
Proiectul propune și majorarea bursei de stagiu în serviciul public de la 3.000 la 3.500 de lei, precum și a indemnizației lunare pentru mentori de la 1.250 la 1.500 de lei. În acest sens, la rectificarea bugetului de stat urmează a fi alocate circa 450.000 de lei pentru aproximativ 100 de stagiari și 100 de mentori.
De asemenea, documentul clarifică procedura de angajare a stagiarilor în funcții de execuție, în cazul în care există mai mulți candidați pentru un singur post, urmând să fie organizat un concurs intern.
O altă prevedere importantă vizează instituirea funcției de consilier principal în cadrul cabinetului Președintelui Parlamentului, Președintelui Republicii Moldova și Prim-ministrului. Totodată, funcția de arhitect-șef din cadrul autorităților publice locale va fi transformată într-o funcție publică de conducere.
Documentul urmează să fie supus examinării în lectura a doua în Parlament.