main logo
3377

BNS: Aspecte privind activitatea de recenzare în cadrul Recensământului

Biroul Național de Statistică (BNS) vine cu concretizări privind activitatea de recenzare în cadrul Recensământului populației și locuințelor (RPL), desfășurat în Republica Moldova în perioada 8 aprilie - 7 iulie 2024. În această perioadă, circa 4.000 de recenzori merg din casă în casă pentru a colecta date despre populație și locuințe.

BNS: Aspecte privind activitatea de recenzare în cadrul RecensământuluiFoto: Știri.md/Arhivă

Așadar, potrivit BNS, în legătură cu întrebările și îngrijorările expuse în cadrul apelurilor la Linia verde a RPL 0800 800 24, precum și în mediul online, despre activitatea recenzorilor, Biroul Național de Statistică vine cu precizări, transmite Știri.md

- Recenzorii sunt echipați cu chipiu, tricou și/sau vestă, rucsac și tabletă - toate cu logoul Recensământului. De asemenea, ei trebuie să prezinte obligatoriu legitimația de recenzor;

- Orarul de lucru al recenzorilor nu este unul fix, ci unul flexibil, în funcție de specificul activității de bază al fiecăruia (student, angajat cu normă întreagă sau parțială, casnic etc.). Intervalul în care ar putea efectua recenzarea este între orele 08:00 și 21:00. Preponderent, recenzorii vizitează gospodăriile seara, în intervalul 17:00-21:00, și în zilele de odihnă (sâmbătă și duminică), în intervalul 10:00-21:00;

- La finalul interviului, înainte ca recenzorul să transmită datele completate în aplicația de pe tabletă, acestea pot fi verificate de către respondent.

De asemenea, reprezentanții BNS reamintesc că, dacă apar îngrijorări sau nelămuriri cu privire la identitatea recenzorului sau calitatea recenzării, populația poate apela la Linia verde a RPL 0 800 800 24 (apel gratuit), poate scrie la adresa de e-mail rpl2024@statistica.gov.md sau în chatul de pe pagina dedicată Recensământului www.statistica.gov.md/RPL2024, pentru a informa despre abaterile în procesul de recenzare, de exemplu, dacă recenzorul:

  • nu a prezentat legitimația de Recensământ;
  • nu a purtat nici o piesă de vestimentație cu însemnele Recensământului;
  • nu a pus toate întrebările din chestionarele de Recensământ;
  • a încercat să expună propriile viziuni, pentru a influența cumva alegerea răspunsurilor;
  • a selectat alte răspunsuri decât cele oferite de persoana recenzată și a refuzat să modifice răspunsurile la solicitarea acestuia;
  • a refuzat să explice persoanei recenzate unele întrebări din chestionar, la solicitare;
  • nu a completat datele colectate direct pe tabletă etc.

De asemenea, BNS informează că fiecare adresare este analizată minuțios. În cazul constatării abaterilor de la procesul de recenzare stabilit de către BNS, personalul temporar de Recensământ va fi sancționat și, după caz, eliberat din poziția deținută.

În acest sens, BNS îndeamnă populația țării să fie deschisă și să ofere recenzorilor informația completă și corectă. Mai multe răspunsuri la întrebările frecvente pot fi consultate pe site-ul oficial web al BNS, la pagina Întrebări frecvente.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării