main logo
1147

AI ajunge și în școli: MEC schimbă testările și pregătește profesorii

Utilizarea inteligenței artificiale reprezintă o provocare nu doar pentru R. Moldova, ci și la nivel internațional. Ministerul Educației și Cercetării (MEC) își propune să pregătească profesorii pentru a recunoaște lucrările elevilor realizate cu ajutorul acestor tehnologii.

AI ajunge și în școli: MEC schimbă testările și pregătește profesoriiImagine simbol

Potrivit secretarului general al MEC, Galina Rusu, care exercită funcția de ministru pe durata campaniei electorale, schimbările vor viza în special modalitatea de testare, pentru a pune accent pe creativitate și gândire critică, nu doar pe reproducerea informațiilor, ceea ce ar limita riscurile folosirii abuzive a inteligenței artificiale, transmite Știri.md cu referire la moldova1.md.

„Trebuie, vom lucra, am început să informăm cadrele didactice ca să înțeleagă ce este, unde pot folosi și un element extrem de important – să modificăm testările tradiționale prin calcule și prin diverse noi elemente care să pună în valoare competențele copiilor, elemente de creativitate, de inteligență, astfel încât să reușim să depășim provocările și soluțiile pe care le poate genera ChatGPT și alte aplicații”, a explicat Galina Rusu.

Totodată, Galina Rusu a menționat că există și aspecte pozitive legate de utilizarea tehnologiei: „În comisiile europene unde am participat se discută despre aceasta destul de serios, cu implicarea tuturor experților în domeniu. Nu este expres clar în ce direcție trebuie să mergem. Noi, cei de la Ministerul Educației, avem certitudinea că atunci când este de utilizată inteligența artificială, trebuie să o facem, ceea ce înseamnă că poate fi utilizată inclusiv pentru testare de opinii, pentru diverse analize și comparații.”

Astfel, MEC recunoaște că AI poate fi integrată în procesul educațional pentru a facilita evaluarea și analiza datelor, dar insistă ca utilizarea acesteia să fie responsabilă și transparentă.

Fenomenul nu este unul teoretic: șapte elevi din diferite raioane ale țării au rămas anul trecut fără nota la matematică, după ce s-a constatat că au folosit aplicații de inteligență artificială la examene.

Ministerul subliniază că aceste cazuri demonstrează urgența adaptării sistemului educațional la noile realități digitale, prin instruirea cadrelor didactice și reformarea metodelor de evaluare.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării