main logo
411

Agenţia de Investiţii a Moldovei a lansat programul Export Morning. Ce presupune

Agenţia de Investiţii a Moldovei a lansat joi programul "Export Morning", adresat antreprenorilor din Moldova interesaţi să valorifice oportunităţile de export, oferite de pieţele din UE, CSI şi alte state.

Agenţia de Investiţii a Moldovei a lansat programul Export Morning

Programul a fost lansat cu sprijinul unui proiect al UE, care vizează asistarea Republicii Moldova în implementarea Acordului privind Zona de Liber Schimb Aprofundat şi Cuprinzător (DCFTA), transmite Știri.md.

Potrivit agenţiei Infotag, directorul Agenţiei, Rodica Verbeniuc, a spus la lansare că programul va fi util nu numai pentru cei care îşi exportă deja producţia, ci şi pentru cei care intenţionează să ajungă pe pieţele externe.

"Programul prevede desfăşurarea a 12 ateliere de lucru în cursul anului. În acest fel, sperăm să creştem nivelul cunoştinţelor antreprenorilor locali cu privire la exportul eficient", a spus ea.

Potrivit ei, aceasta va fi un fel de platformă pentru interacţiune, discuţii, schimb de experienţă şi informaţii, precum şi de practici de succes. Totodată, vor fi oferite informaţii extinse şi detaliate despre fiecare piaţă unde companiile moldoveneşti îşi pot exporta producţia.

Verbeniuc a menţionat că sesiunile vor începe cu prezentarea ţărilor Uniunii Europene, deoarece balanţa comercială a Moldovei s-a schimbat mult în ultimii ani, iar 70% din exporturi se îndreaptă către pieţele UE.

Potrivit şefului Delegaţiei UE în Moldova, Peter Michalko, prin intermediul acestui program, Uniunea Europeană speră să ajute antreprenorii din Moldova să beneficieze de oportunităţile economice şi să utilizeze mai bine potenţialul DCFTA.

"Acordul de Liber Schimb cu UE a deschis numeroase oportunităţi de creştere a exporturilor pe pieţele europene, precum şi de îmbunătăţire a calităţii produselor moldoveneşti. Succesele au fost obţinute chiar mai repede decât se aştepta la momentul semnării Acordului", a menţionat el.

Michalko a spus că prima sesiune se va concentra pe piaţa României, care este principalul consumator de produse din Moldova.

"Această piaţă este foarte importantă, deoarece este cea mai mare pentru Moldova şi între ţări există legături puternice. România pentru companiile moldoveneşti poate fi primul pas către intrarea pe celelalte pieţe ale Uniunii Europene. Dacă standardele de calitate a producţiei din Republica Moldova sunt suficiente pentru România, atunci ele sunt în mod automat suficiente pentru toate celelalte pieţe", a subliniat el.

Diplomatul consideră că România este un partener avantajos nu numai din punct de vedere al exporturilor, ci şi al investiţiilor în Moldova, ceea ce va permite o creştere a producţiei şi a comerţului internaţional.

El a îndemnat antreprenorii moldoveni să nu se limiteze la informaţii despre particularităţile şi posibilităţile de a exporta în UE, dar şi să se familiarizeze cu alte mecanisme de susţinere a afacerilor în cadrul iniţiativei Eu4Business, care a deschis recent două linii de credit pentru întreprinderile mici şi mijlocii din Moldova.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării