main logo
6361

A început construcția celui de-al doilea avion „Made in Moldova”

Primul avion construit integral în Republica Moldova a fost lansat recent pe aerodromul de la Vadul lui Vodă. Aparatul sportiv, cu două locuri, atinge o viteză de peste 320 km/h și a costat mai bine de 200.000 de euro. Unul dintre autorii proiectului a spus într-un interviu pentru Radio Moldova că echipa sa lucrează acum la construcția celui de-al doilea avion din aceeași clasă.

A început construcția celui de-al doilea avion „Made in Moldova”Foto: moldova1.md

Piloții și inginerii Oleg Burlacu și Sergiu Crețu lucrează în prezent la cea de-a doua aeronavă și intenționează să dezvolte o formație de aparate experimentale, transmite Știri.md cu referire la moldova1.md.

„Ne gândim să integrăm inteligență artificială, să facem un copilot electronic care să ajute pilotul să zboare. Avem foarte multe idei cum să tehnologizăm acest avion”, a spus Oleg Burlacu la Radio Moldova.

Ideea construcției primului avion le-a apărut celor doi piloți în urmă cu patru ani, când cei doi au decis să construiască un aparat modern conform standardelor internaționale din domeniu.

„Tot ce zbura aici erau avioane mai vechi, cu parametri de zbor mai slabi. Dar noi aveam un vis – să avem un avion ce poate face acrobație, echipat la ultimul standard și rapid. Unica soluție era să ne construim noi un avion”, a povestit Oleg Burlacu.

Primul zbor a fost încărcat de emoții, recunoaște inginerul. După testele de la sol, aparatul a decolat fără probleme, iar primul zbor a durat aproximativ 40 de minute. Ulterior, echipa a efectuat curse mai lungi pentru verificarea performanțelor.

Avionul a fost construit într-un atelier din Chișinău, iar valoarea investiției depășește 200.000 de euro. Potrivit lui Burlacu, aparatul poate fi folosit pentru zboruri private, de agrement, pentru competiții ușoare, dar și pentru călătorii în afara țării.

În privința viitorului aviației moldovenești, acesta este optimist și consideră că sectorul are potențial de dezvoltare.

„Sper că în viitor ne vom integra și noi în Europa și vom putea călători direct de pe aerodromurile mici din țară spre orice alt aerodrom din regiune. Asta este frumusețea aviației mici – libertatea de a decola aproape din curte și de a ateriza lângă munți sau la mare”, afirmă pilotul.

Aparatul poate zbura la o altitudine de 3–4 kilometri, are o autonomie de până la 1.400 de kilometri și o viteză de croazieră de peste 320 km/h.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării