50 de plângeri privind calitatea proastă a încălțămintei, înregistrate
De la începutul anului 2018, consumatorii din Republica Moldova au depus 50 plângeri către autoritatea de stat de protecţie a drepturilor consumatorilor privind calitatea încălţămintei achiziţionate.
Aceştia au întâmpinat problema deteriorării acestor produse industriale, într-un termen de până la 30 zile calendaristice de la procurare.
Spre exemplu, un consumator s-a adresat administratorului magazinului de încălţăminte după 2 săptămâni, timp în care uneia dintre cizme a început să i se descleie talpa, transmite Știri.md cu referire la Tvrmoldova.md.
Agentul economic s-a eschivat de la revendicarea pretenţiilor consumatoarei prin invocarea exploatării incorecte a încălţămintei.
Expertiza efectuată de Camera de Comerţ şi Industrie a demonstrat vina agentului economic în comercializarea produsului necalitativ.
Drept urmare, bărbatul şi-a recuperat cheltuielile suportate pentru bunul neconform în valoare de 2490 lei.
Totodată, o femeie a procurat pentru copilul său o pereche de pantofi, care în scurt au căpătat nişte fisuri.
Subiectul economic a refuzat să remedieze problema depistată de consumatoare şi în acest mod, a fost sesizată Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei, care a soluţionat divergenţele pe cale amiabilă prin înlocuirea bunului neconform cu unul de calitate corespunzătoare.
Agenţia pentru Protecţia Consumatorului menţionează şi cazul unei alte consumatoare, care a achiziţionat o pereche de pantofi din piele în valoare de 2.590 lei dintr-un punct comercial din capitală.
La o zi din momentul procurării bunului, femeia a constatat că pe partea laterală a tocului drept, dar şi partea din spate, pielea întoarsă s-a ros considerabil, creând un defect vizibil şi devenind impropriu pentru o ulterioară utilizare.
În acest context, prin intermediul Agenţiei, consumatoarea a obţinut contravaloarea pantofilor.
De asemenea, o consumatoare şi-a obţinut 2790 lei daţi pentru o pereche de cizme necalitative.
Aceasta s-a adresat la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor şi Supravegherea Pieţei, după ce pielea încălţămintei s-a dezlipit.