Replici între Ion Bulgac și Daniel Vodă privind campania Moldova poate
Consilierul primarului Capitalei, Ion Bulgac, a criticat campania de informare lansată de Guvern - „Moldova Poate”. Potrivit lui, prin această inițiativă guvernarea și-ar face campanie electorală. În replică, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, a declarat că de fapt campania este despre „transparență și comunicare clară cu cetățenii”.

„Așadar, pentru 5 milioane de lei pe care Guvernul îi cheltuie din banii noștri, nacealinișii galbeni vor merge prin țară ca să le povestească oamenilor cât de bravo ei sunt și ca să-și facă campanie electorală”, a scris Bulgac pe pagina sa de Facebook, transmite Știri.md.
„Mai mult decât atât, chestia asta nu-i făcută cumva așa, pod șumoc, ci chiar cu toate cărțile pe față, domnul Vodă informându-ne și că „fiecare leu cheltuit va fi raportat transparent, conform legii”. Justificarea necesității desfășurării acestei campanii se rezumă la faptul că acum este mult „zgomot digital” și ei vor să ne informeze corect.
Mie-mi place să urmăresc cum Daniel vorbește ore întregi cu zâmbetul pe față despre cum Guvernul taie frunze la câini și prezintă asta ca mari succese. (...) După 5 ani de prăpăd galben național, s-au pornit iar să ne învețe cum trebuie corect să ne informăm despre cât de bine trăim. Și toate astea pentru că, în clădirea Guvernului, și aerul e mai proeuropean, și realitatea mai autentică”, a mai scris Bulgac.
În replică, Daniel Vodă a menționat că de fapt campania „Moldova Poate” este despre transparență și comunicare clară cu cetățenii.
„E cam mult tupeu să primesc lecții de la cineva care a schimbat partidele mai des decât și-a prezentat proiectele concrete pentru Chișinău. Iar pentru anunțuri importante nu am nevoie de purtători de cuvânt — mă descurc și singur, fiind la datorie la Guvern.
Campania de informare „Moldova Poate” nu este despre ce ați scris dumneavoastră, ci despre transparență și comunicare clară cu cetățenii. Mulțumesc totuși pentru promovare. #MoldovaPoate prin onestitate, cumsecădenie, verticalitate, dreptate și omenie.
Și, apropo de promisiuni neîndeplinite: podul de la Mihai Viteazul este în reparație de 2 ani, iar traficul pe strada Vasile Lupu este un coșmar zilnic - despre care m-am abținut să scriu până acum. Când va veni momentul să puneți cetățenii pe primul loc? Poate ar fi mai constructiv să vă concentrați pe nevoile lor și să luați exemplu de la Guvernul Republicii Moldova”, a scris purtătorul de cuvânt al Guvernului pe pagina sa de Facebook.
De menționat că Guvernul a anunțat miercuri, 21 mai, lansarea unei campanii naționale de informare „Moldova Poate”, prin intermediul căreia autoritățile își propun să aducă deciziile publice mai aproape de oameni printr-un limbaj clar, accesibil și ancorat în viața de zi cu zi a cetățenilor.
În context, mai amintim că și PAS lansează o campanie de informare și discuții cu cetățenii „Împreună avem grijă de viitorul Moldovei”. Astfel, vor fi organizate mai multe consultări publice despre programul de guvernare pentru următorii patru ani.