main logo
322

Program unic de gestionare a dosarelor în instanțele de judecată

Gestionarea dosarelor și cererilor de judecată va putea fi efectuată doar prin Programul integrat de gestionare a dosarelor.

Program unic de gestionare a dosarelor în instanțele de judecată

Deputații au votat în lectură finală un proiect care prevede modificări și completări legislative în acest sens, transmite IPN.

Potrivit proiectului, Programul integrat de gestionare a dosarelor este unic pentru toate instanțele de judecată și este parte componentă a Sistemului informațional judiciar. Utilizarea acestuia va fi obligatorie pentru toate instanțele de judecată. 

Gestiunea Programului și asigurarea controlului asupra funcționalității acestuia se va efectua de către Agenția de administrare a instanțelor judecătorești.

Alte prevederi vizează activitatea Inspecției Judiciare, care este un organ specializat independent al Consiliului Superior al Magistraturii. Acesta urmează a fi constituit din șapte inspectori-judecători, care vor dispune de autonomie funcțională. Durata mandatului de inspector-judecător se propune a fi de șase ani, pentru un singur mandat. Candidatul pentru această funcție nu trebuie să fi exercitat funcția de judecător pe parcursul ultimilor trei ani.

O altă completare vizează absolvenții Institutului Național al Justiției. Astfel, cei care vor activa în funcția de judecător, procuror sau altă funcție publică mai puțin de trei ani de la numire, vor fi obligați să restituie bursa achitată pe perioada studiilor la această instituție.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării