main logo
342

Platformele online au fost utilizate la maximum în campania electorală

În campania electorală pentru alegerile parlamentare din 24 februarie, cele mai utilizate platforme social media de către concurenții electorali au fost Facebook și Odnoklassniki, urmate de Youtube și Instagram.

Platformele online au fost utilizate la maximum în campania electoralăPlatformele online au fost utilizate la maximum în campania electorală

Majoritatea concurenților electorali au avut câte un cont pe una dintre cele patru platforme online pentru a interacționa cu alegătorii, transmite Știri.md.

Datele se conțin în raportul trei, și ultimul, de monitorizare realizat de către Fundația „Youth Development For Innovation”, care a studiat activitatea a zece formațiuni politice și a peste 200 de concurenți electorali care au participat la scrutin. Perioada de monitorizare a fost 25 ianuarie-24 februarie.

Într-o conferință de presă la IPN, Livia Țurcanu, una dintre autorii raportului, a menționat că, potrivit datelor CEC, cele mai multe cheltuieli financiare pentru publicitatea prin mijloace electronice le-a avut Partidul Politic Şor, Partidul Democrat și Blocul electoral ACUM. 

Volumul total de resurse financiare alocate de partide pentru promovarea online a depășit 1,3 milioane de lei. Partidele au alocat pentru promovarea online de la 2,2% și până la 60% din mijloacele financiare pentru publicitate. Pe circumscripțiile uninominale, cele mai multe cheltuieli pentru promovarea online le-a avut Roman Palancica, Valeriu Ghileţchi și Alexandrin Patron, care au candidat pe circumscripția 51 SUA Canada.

Livia Țurcanu a mai spus că pe Facebook unul dintre cei mai activi concurenți electorali a fost Partidul Nostru, cu 158 de postări, Partidul Politic Democrația Acasă – cu 147 de postări și Partidul Politic Şor – 105 postări. Pe Odnoklassniki, Partidul Nostru este unica formațiune care are grup oficial. 

Pe Youtube, 11 formațiuni politice au cont, însă aproape jumătate au fost inactive pe perioada analizată. Lider pe această platforma a fost PDM, urmat de PSRM și Partidul Politic Mișcarea Populară Antimafie. Pe Instragram, șapte partide au un cont, dintre care cinci sunt inactive. Doar Partidul Nostru și PDM utilizează această platformă.

Mihai Mogîldea, și el autor al raportului, a menționat că dintre cei 200 de candidați din circumscripțiile uninominale supuși monitorizării, 126 sunt prezenți pe cel puțin o platformă de socializare, iar 74 nu pot fi găsiți pe aceste surse. Mai mult de jumătate sunt prezenți pe Facebook – 110, pe Odnoklassniki – 49, Instragram – 48 şi Youtube – 24. Pe Facebook, cei mai urmăriți sunt candidații blocului ACUM, fiind urmați de candidații Partidului Şor și PDM. Pe Odnoklassniki, lider este Blocul ACUM, urmat de PDM și Partidul Nostru. Pe Youtube, activitatea candidaților este redusă. Totuși cei mai activi utilizatori au fost candidații Partidului Politic Şor, urmați de cei ai PDM și ai Blocului ACUM.

Raportul face parte din proiectul „Monitoring online electoral activity - Parliamentary elections 2019”, implementat în perioada octombrie 2018 – martie 2019, cu sprijinul Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării