6 dec, 2021 15:51
15
5 102

PAS: Boris Marcoci renunță la cursa electorală pentru Primăria Bălți

6 dec, 2021 15:51
15
5 102

Candidatul Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS) pentru primăria Bălți, Boris Marcoci, renunță la cursa electorală.

PAS: Boris Marcoci renunță la cursa electorală pentru Primăria BălțiFoto: știri.md

Anunțul a fost făcut de reprezentanții PAS cu puțin timp în urmă, transmite Știri.md.

"Pentru a evita orice speculații, PAS anunță retragerea din cursa electorală pentru funcția de primar al municipiului Bălți a candidatului său, dl Boris Marcoci. 

Decizia urmează a fi formalizată de către forurile statutare ale partidului în decursul zilei de mâine", se arată în comunicatul PAS.

Tot astăzi, 6 decembrie, Comisia Electorală Centrală (CEC) a decis ca la data de 19 decembrie să se desfășoare turul II al alegerilor locale din Bălți, iar în cursă să participe doi candidați – Nicolai Grigorișin, candidat independent, și Boris Marcoci, candidat PAS.

Anunțul a fost făcut de reprezentanții PAS cu puțin timp în urmă, transmite Știri.md.

"Pentru a evita orice speculații, PAS anunță retragerea din cursa electorală pentru funcția de primar al municipiului Bălți a candidatului său, dl Boris Marcoci. 

Decizia urmează a fi formalizată de către forurile statutare ale partidului în decursul zilei de mâine", se arată în comunicatul PAS.

Tot astăzi, 6 decembrie, Comisia Electorală Centrală (CEC) a decis ca la data de 19 decembrie să se desfășoare turul II al alegerilor locale din Bălți, iar în cursă să participe doi candidați – Nicolai Grigorișin, candidat independent, și Boris Marcoci, candidat PAS.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

25 ianuarie, 10:47
0
97

Alegeri la Lozova pe 15 mai: Va fi aleasă componența Consiliului

25 ianuarie, 10:47
0
97

Pe 15 mai 2022 vor fi organizate alegeri locale noi pentru o nouă componență a Consiliului comunal Lozova, raionul Strășeni.

Alegeri la Lozova pe 15 mai: Va fi aleasă componența ConsiliuluiFoto: știri.md

Despre aceasta anunță Comisia Electorală Centrală (CEC), care precizează că a luat act de notificarea primarului comunei Lozova, raionul Strășeni, privind întrunirea condițiilor pentru dizolvarea de drept a Consiliului Local, care nu s-a întrunit în ședințe timp de 6 luni consecutiv și, respectiv, n-a adoptat nicio decizie, transmite Știri.md.

"În acest context, CEC a stabilit organizarea, pe 15 mai 2022, a alegerilor locale noi pentru o nouă componență a Consiliului comunal Lozova, raionul Strășeni", menționează CEC.

Anterior, CEC a stabilit desfășurarea, în aceiași zi, a alegerilor locale noi pentru alegerea primarilor în 9 localități din țară: comuna Ghetlova, raionul Orhei; comuna Horodiște, raionul Rezina; satul Zastânca, raionul Soroca; satul Moara de Piatră, raionul Drochia, satul Tătărești, raionul Strășeni, satul Glinjeni, raionul Fălești, satul Păulești, raionul Călărași,  comuna Alexăndrești, raionul Râșcani și satul Zăicani, raionul Râșcani.

Despre aceasta anunță Comisia Electorală Centrală (CEC), care precizează că a luat act de notificarea primarului comunei Lozova, raionul Strășeni, privind întrunirea condițiilor pentru dizolvarea de drept a Consiliului Local, care nu s-a întrunit în ședințe timp de 6 luni consecutiv și, respectiv, n-a adoptat nicio decizie, transmite Știri.md.

"În acest context, CEC a stabilit organizarea, pe 15 mai 2022, a alegerilor locale noi pentru o nouă componență a Consiliului comunal Lozova, raionul Strășeni", menționează CEC.

Anterior, CEC a stabilit desfășurarea, în aceiași zi, a alegerilor locale noi pentru alegerea primarilor în 9 localități din țară: comuna Ghetlova, raionul Orhei; comuna Horodiște, raionul Rezina; satul Zastânca, raionul Soroca; satul Moara de Piatră, raionul Drochia, satul Tătărești, raionul Strășeni, satul Glinjeni, raionul Fălești, satul Păulești, raionul Călărași,  comuna Alexăndrești, raionul Râșcani și satul Zăicani, raionul Râșcani.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
25 ianuarie, 06:10
0
185

Alegeri prezidențiale în Italia: Primul tur s-a încheiat fără câștigător

25 ianuarie, 06:10
0
185

Primul tur de scrutin al alegerilor prezidenţiale din Italia s-a încheiat fără câștigător, după ce principalele partide aflate la guvernare au anunţat în prealabil că parlamentarii lor vor depune buletine albe.

Alegeri prezidențiale în Italia: Primul tur s-a încheiat fără câștigătorFoto: profimedia

Partidele de centru-stânga şi de centru-dreapta nu au ajuns la un acord cu privire la un candidat comun şi nimeni nu a obţinut cele două treimi necesare din voturile celor 1.009 alegători, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Rezultate similare sunt aşteptate în turul al doilea şi al treilea, marţi, respectiv miercuri. Abia după cel de-al patrulea tur de scrutin, programat joi, va fi suficientă o majoritate absolută pentru ca unul din candidaţi să câştige, relatează agenția dpa, citată de Agerpres.

După retragerea fostului premier Silvio Berlusconi din cursa pentru cea mai înaltă funcţie în stat, negocierile între liderii partidelor pentru un posibil candidat s-au intensificat.

La scurt timp după ora 15:00 (14:00 GMT), primii alegători au fost chemaţi în sala de şedinţe a Camerei Reprezentanţilor din Roma pentru a-şi exprima votul. Pe lângă aceşti deputaţi, au avut dreptul să voteze şi membrii celei de-a doua camere – Senatul – şi reprezentanţii celor 20 de regiuni.

Alegătorii care au contractat coronavirusul au putut să îşi depună buletinele de vot la corturile speciale instalate în faţa clădirii.

Potrivit ANSA, este nevoie de aproximativ cel puţin şase ore pentru ca voturile să fie exprimate şi numărate în fiecare tur de scrutin, cu respectarea protocoalelor COVID-19.

În mod tradiţional, nu există candidaţi oficiali în cursă, dar actualul prim-ministru, Mario Draghi, este considerat de mult timp ca fiind favorit pentru acest rol.

Având în vedere că nu poate deţine ambele funcţii, la Roma se poartă de săptămâni întregi negocieri cu privire la modul în care va continua guvernul său, în care sunt reprezentate aproape toate partidele majore din parlament.

Mandatul actualului preşedinte, Sergio Mattarella, se încheie la 3 februarie.

Preşedintele ţării este ales pentru un mandat de şapte ani, prin vot indirect, de către o adunare formată din membrii celor două camere ale parlamentului (629 de deputaţi şi 321 de senatori) şi din delegaţi din partea regiunilor.

Preşedintele, în calitate de şef al statului şi garant al Constituţiei, numeşte şeful guvernului şi, la propunerea acestuia, miniştrii. El are puterea de a dizolva Parlamentul şi, eventual, de a retrimite legile în faţa acestuia atunci când acestea sunt prezentate pentru promulgare. Prezidează Consiliul Suprem al Magistraturii, numeşte o treime din membrii Curţii Constituţionale şi are dreptul de a graţia. Preşedintele trebuie să fie cetăţean italian şi să aibă cel puţin 50 de ani, scrie AFP.

Partidele de centru-stânga şi de centru-dreapta nu au ajuns la un acord cu privire la un candidat comun şi nimeni nu a obţinut cele două treimi necesare din voturile celor 1.009 alegători, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Rezultate similare sunt aşteptate în turul al doilea şi al treilea, marţi, respectiv miercuri. Abia după cel de-al patrulea tur de scrutin, programat joi, va fi suficientă o majoritate absolută pentru ca unul din candidaţi să câştige, relatează agenția dpa, citată de Agerpres.

După retragerea fostului premier Silvio Berlusconi din cursa pentru cea mai înaltă funcţie în stat, negocierile între liderii partidelor pentru un posibil candidat s-au intensificat.

La scurt timp după ora 15:00 (14:00 GMT), primii alegători au fost chemaţi în sala de şedinţe a Camerei Reprezentanţilor din Roma pentru a-şi exprima votul. Pe lângă aceşti deputaţi, au avut dreptul să voteze şi membrii celei de-a doua camere – Senatul – şi reprezentanţii celor 20 de regiuni.

Alegătorii care au contractat coronavirusul au putut să îşi depună buletinele de vot la corturile speciale instalate în faţa clădirii.

Potrivit ANSA, este nevoie de aproximativ cel puţin şase ore pentru ca voturile să fie exprimate şi numărate în fiecare tur de scrutin, cu respectarea protocoalelor COVID-19.

În mod tradiţional, nu există candidaţi oficiali în cursă, dar actualul prim-ministru, Mario Draghi, este considerat de mult timp ca fiind favorit pentru acest rol.

Având în vedere că nu poate deţine ambele funcţii, la Roma se poartă de săptămâni întregi negocieri cu privire la modul în care va continua guvernul său, în care sunt reprezentate aproape toate partidele majore din parlament.

Mandatul actualului preşedinte, Sergio Mattarella, se încheie la 3 februarie.

Preşedintele ţării este ales pentru un mandat de şapte ani, prin vot indirect, de către o adunare formată din membrii celor două camere ale parlamentului (629 de deputaţi şi 321 de senatori) şi din delegaţi din partea regiunilor.

Preşedintele, în calitate de şef al statului şi garant al Constituţiei, numeşte şeful guvernului şi, la propunerea acestuia, miniştrii. El are puterea de a dizolva Parlamentul şi, eventual, de a retrimite legile în faţa acestuia atunci când acestea sunt prezentate pentru promulgare. Prezidează Consiliul Suprem al Magistraturii, numeşte o treime din membrii Curţii Constituţionale şi are dreptul de a graţia. Preşedintele trebuie să fie cetăţean italian şi să aibă cel puţin 50 de ani, scrie AFP.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
24 ianuarie, 20:41
6
1 194

Record absolut de cazuri active în Moldova: Câți pacienți sunt intubați

24 ianuarie, 20:41
6
1 194

În Republica Moldova, de la începutul pandemiei, au fost înregistrate în total 412.231 de persoane infectate cu COVID-19.

Record absolut de cazuri active în Moldova: Câți pacienți sunt intubațiFoto: știri.md

Despre aceasta anunță Ministerul Sănătății, transmite Știri.md.

Potrivit sursei citate, în cadrul instituțiilor medico-sanitare spitalicești, sunt internate 2.219 persoane confirmate cu infecția COVID-19, dintre care 181 se află în stare extrem de gravă și 23 de pacienți sunt supuși ventilării mecanice.

În tratament la domiciliu cu forme ușoare și moderate de COVID-19 se află 15.191 de persoane, iar 21.185 sunt sub supraveghere la domiciliu.

În ultimele 24 de ore, numărul cazurilor active a crescut în țară.

Astfel, în prezent, 29.853 de pacienți înregistrați oficial urmează un tratament, ceea ce reprezintă un record absolut pentru țara noastră de la începutul epidemiei.

Menționăm că bilanțul cazurilor de COVID-19 în țara noastră a ajuns la 412.231.

Despre aceasta anunță Ministerul Sănătății, transmite Știri.md.

Potrivit sursei citate, în cadrul instituțiilor medico-sanitare spitalicești, sunt internate 2.219 persoane confirmate cu infecția COVID-19, dintre care 181 se află în stare extrem de gravă și 23 de pacienți sunt supuși ventilării mecanice.

În tratament la domiciliu cu forme ușoare și moderate de COVID-19 se află 15.191 de persoane, iar 21.185 sunt sub supraveghere la domiciliu.

În ultimele 24 de ore, numărul cazurilor active a crescut în țară.

Astfel, în prezent, 29.853 de pacienți înregistrați oficial urmează un tratament, ceea ce reprezintă un record absolut pentru țara noastră de la începutul epidemiei.

Menționăm că bilanțul cazurilor de COVID-19 în țara noastră a ajuns la 412.231.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
21 ianuarie, 21:21
0
947

Record absolut de cazuri active în Moldova: Câți pacienți sunt intubați

21 ianuarie, 21:21
0
947

În Republica Moldova, de la începutul pandemiei, au fost înregistrate în total 400.585 de persoane infectate cu COVID-19.

Record absolut de cazuri active în Moldova: Câți pacienți sunt intubațiFoto: știri.md

Despre aceasta anunță Ministerul Sănătății, transmite Știri.md.

Potrivit sursei citate, în cadrul instituțiilor medico-sanitare spitalicești, sunt internate 1.940 de persoane confirmate cu infecția COVID-19, dintre care 175 se află în stare extrem de gravă și 28 de pacienți sunt supuși ventilării mecanice.

În tratament la domiciliu cu forme ușoare și moderate de COVID-19 se află 12.435 de persoane, iar 18.447 sunt sub supraveghere la domiciliu.

În ultimele 24 de ore, numărul cazurilor active a crescut în țară.

Astfel, în prezent, 24.309 de pacienți înregistrați oficial urmează un tratament, ceea ce reprezintă un record absolut pentru țara noastră de la începutul epidemiei.

Menționăm că bilanțul cazurilor de COVID-19 în țara noastră a ajuns la 404.556.

Abonează-te la Știri.md pe Telegram pentru a afla rapid noutățile: https://t.me/stirimd

Despre aceasta anunță Ministerul Sănătății, transmite Știri.md.

Potrivit sursei citate, în cadrul instituțiilor medico-sanitare spitalicești, sunt internate 1.940 de persoane confirmate cu infecția COVID-19, dintre care 175 se află în stare extrem de gravă și 28 de pacienți sunt supuși ventilării mecanice.

În tratament la domiciliu cu forme ușoare și moderate de COVID-19 se află 12.435 de persoane, iar 18.447 sunt sub supraveghere la domiciliu.

În ultimele 24 de ore, numărul cazurilor active a crescut în țară.

Astfel, în prezent, 24.309 de pacienți înregistrați oficial urmează un tratament, ceea ce reprezintă un record absolut pentru țara noastră de la începutul epidemiei.

Menționăm că bilanțul cazurilor de COVID-19 în țara noastră a ajuns la 404.556.

Abonează-te la Știri.md pe Telegram pentru a afla rapid noutățile: https://t.me/stirimd

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
21 ianuarie, 20:10
27
3 032

Record absolut: 3.971 de cazuri de COVID-19, înregistrate în ultimele 24 de ore

21 ianuarie, 20:10
27
3 032

Alte 3.971 de cazuri noi de infectare cu COVID-19 au fost confirmate astăzi în Republica Moldova, dintre care 421 de cazuri în regiunea transnistreană.

Record absolut: 3.971 de cazuri de COVID-19, înregistrate în ultimele 24 de oreFoto: tv8.md

Despre aceasta anunță Ministerul Sănătății, transmite Știri.md.

Autoritățile raportează a patra zi consecutiv un record absolut de cazuri pentru țara noastră.

Menționăm că 3.971 de cazuri înregistrate într-o zi reprezintă un antirecord absolut de la începutul pandemiei.

Din numărul total de cazuri, 39 sunt asociate cu contact în afara țării: 8 - Germania, 7 - Romania, 7 - Ucraina, 5 - Italia, 2 - Cehia, 2 - Marea Britanie, 2 - Danemarca, 1 - Bulgaria, 1 - Bosnia și Herțegovina, 1 - Rusia, 1 - Franța, 1 - Belgia, 1 - Irlanda.

Numărul total de teste efectuate - 15.188.

Bilanțul cazurilor de COVID-19 în țara noastră a ajuns la 404.556. 

Din numărul total de cazuri, 225 sunt în rândul lucrătorilor medicali: 45 - medici, 98 - asistenți medicali, 82 - personal auxiliar.

Despre aceasta anunță Ministerul Sănătății, transmite Știri.md.

Autoritățile raportează a patra zi consecutiv un record absolut de cazuri pentru țara noastră.

Menționăm că 3.971 de cazuri înregistrate într-o zi reprezintă un antirecord absolut de la începutul pandemiei.

Din numărul total de cazuri, 39 sunt asociate cu contact în afara țării: 8 - Germania, 7 - Romania, 7 - Ucraina, 5 - Italia, 2 - Cehia, 2 - Marea Britanie, 2 - Danemarca, 1 - Bulgaria, 1 - Bosnia și Herțegovina, 1 - Rusia, 1 - Franța, 1 - Belgia, 1 - Irlanda.

Numărul total de teste efectuate - 15.188.

Bilanțul cazurilor de COVID-19 în țara noastră a ajuns la 404.556. 

Din numărul total de cazuri, 225 sunt în rândul lucrătorilor medicali: 45 - medici, 98 - asistenți medicali, 82 - personal auxiliar.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
21 ianuarie, 09:45
22
1 594

PACE nu-și poate plăti factura la gaz și arenda: Acuzații la adresa PAS

21 ianuarie, 09:45
22
1 594

Partidul lui Gheorghe Cavcaliuc anunță că nu poate achita arenda sediului, facturile la gaz și lumină din cauza că guvernarea PAS hărțuiește și intenționat blochează financiar partidul.

PACE nu-și poate plăti factura la gaz și arenda: Acuzații la adresa PASFoto: știri.md

Într-un comunicat remis presei, PACE anunță că la data de 2 noiembrie a primit o somație din partea CEC-ului de a returna în mod de sancțiune în buget donația primită legal, de 90.000 de lei, transmite Știri.md.

"După tentativele nereușite ale guvernării de persecutare a președintelui PACE dl Gheorghe Cavcaliuc, linșarea mediatică prin dosare penale pornite la comandă politică cu probe falsificate, scandalul și rușinea în care s-a pomenit țara noastră la nivel internațional.

După ce Ambasadorul Marei Britanii în Republica Moldova a declarat public într-o emisiune TV circumstanțe prin care s-a stabilit în consecință că Interpol de la Lyon a refuzat căutarea liderului PACE de mai multe zile, doar că guvernarea ținea în secret această rușine.

Guvernarea PAS nu a încetat atacurile și în continuare folosind influența prin instituțiile statului pe care le-au subjugat politic, a recurs deja la represiuni financiare asupra PACE, prin intermediul Comisiei Electorale Centrale.

La data de 2 noiembrie 2021, Partidul Politic "PACE" a primit o somație din partea CEC-ului de a returna în mod de sancțiune în buget donația primită legal, de 90 000 de lei, de la 2 companii care au fost acuzate neîntemeiat de CEC, și în temeiul acestei acuzații arbitrare, ilegale și ne fondate CEC unilateral a lipsit partidul PACE de puținele subvenții care le primea de la stat.

Lipsindu-ne de posibilitatea să achităm măcar arenda sediului modest, facturile la gaz și lumină, servicii comunale care au crescut enorm din cauza acestei guvernări incompetente", menționează PACE.

Totodată, partidul politic declară că "PAS a recurs la aceste presiuni murdare și arbitrare pentru a reduce la maxim activitatea incomodă a unui partid de opoziție".

Deși Partidul Politic PACE a prezentat dovezi incontestabile, CEC-ul a anulat doar parțial decizia sa, și a continuat sancționarea partidului politic PACE, manipulând și ponegrind bunul nume al partidului într-un amplu proces de telejustiție. Descurajând oamenii de afaceri, simpatizanți și simpli cetățeni să nu susțină partidul PACE cu donații. Dându-le de înțeles că le vor crea mari probleme.

"Partidul Politic PACE este nevoit să își găsească dreptatea în instanța de judecată, și în acest sens am depus o cerere la data de 14.01.2022 de chemare în judecată a CEC-ului.

Comisia Electorală Centrală este utilizată ca instrument de șantaj și represiuni împotriva Partidului Politic PACE de actuala guvernare PAS, care încearcă prin orice metodă să elimine concurența de pe arena politică.

Prezentăm public situația creată din cauza presiunilor CEC și lipsirea ilegală de subvenții", se mai arată în comunicat.


Într-un comunicat remis presei, PACE anunță că la data de 2 noiembrie a primit o somație din partea CEC-ului de a returna în mod de sancțiune în buget donația primită legal, de 90.000 de lei, transmite Știri.md.

"După tentativele nereușite ale guvernării de persecutare a președintelui PACE dl Gheorghe Cavcaliuc, linșarea mediatică prin dosare penale pornite la comandă politică cu probe falsificate, scandalul și rușinea în care s-a pomenit țara noastră la nivel internațional.

După ce Ambasadorul Marei Britanii în Republica Moldova a declarat public într-o emisiune TV circumstanțe prin care s-a stabilit în consecință că Interpol de la Lyon a refuzat căutarea liderului PACE de mai multe zile, doar că guvernarea ținea în secret această rușine.

Guvernarea PAS nu a încetat atacurile și în continuare folosind influența prin instituțiile statului pe care le-au subjugat politic, a recurs deja la represiuni financiare asupra PACE, prin intermediul Comisiei Electorale Centrale.

La data de 2 noiembrie 2021, Partidul Politic "PACE" a primit o somație din partea CEC-ului de a returna în mod de sancțiune în buget donația primită legal, de 90 000 de lei, de la 2 companii care au fost acuzate neîntemeiat de CEC, și în temeiul acestei acuzații arbitrare, ilegale și ne fondate CEC unilateral a lipsit partidul PACE de puținele subvenții care le primea de la stat.

Lipsindu-ne de posibilitatea să achităm măcar arenda sediului modest, facturile la gaz și lumină, servicii comunale care au crescut enorm din cauza acestei guvernări incompetente", menționează PACE.

Totodată, partidul politic declară că "PAS a recurs la aceste presiuni murdare și arbitrare pentru a reduce la maxim activitatea incomodă a unui partid de opoziție".

Deși Partidul Politic PACE a prezentat dovezi incontestabile, CEC-ul a anulat doar parțial decizia sa, și a continuat sancționarea partidului politic PACE, manipulând și ponegrind bunul nume al partidului într-un amplu proces de telejustiție. Descurajând oamenii de afaceri, simpatizanți și simpli cetățeni să nu susțină partidul PACE cu donații. Dându-le de înțeles că le vor crea mari probleme.

"Partidul Politic PACE este nevoit să își găsească dreptatea în instanța de judecată, și în acest sens am depus o cerere la data de 14.01.2022 de chemare în judecată a CEC-ului.

Comisia Electorală Centrală este utilizată ca instrument de șantaj și represiuni împotriva Partidului Politic PACE de actuala guvernare PAS, care încearcă prin orice metodă să elimine concurența de pe arena politică.

Prezentăm public situația creată din cauza presiunilor CEC și lipsirea ilegală de subvenții", se mai arată în comunicat.


Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
20 ianuarie, 20:41
18
3 350

Record absolut: 3.907 cazuri de COVID-19, înregistrate în ultimele 24 de ore

20 ianuarie, 20:41
18
3 350

Alte 3.907 cazuri noi de infectare cu COVID-19 au fost confirmate astăzi în Republica Moldova, dintre care 431 de cazuri în regiunea transnistreană.

Record absolut: 3.907 cazuri de COVID-19, înregistrate în ultimele 24 de oreFoto: rfel.org

Despre aceasta anunță Ministerul Sănătății, transmite Știri.md.

Autoritățile raportează a treia zi consecutiv un record absolut de cazuri pentru țara noastră.

Menționăm că 3.907 cazuri înregistrate într-o zi reprezintă un antirecord absolut de la începutul pandemiei.

Din numărul total de cazuri, 44 sunt asociate cu contact în afara țării: 14 - Ucraina, 11 - România, 4 - Germania, 3 - Marea Britanie, 3 - Slovenia, 2 - Italia, 2 - Cehia, 1 - SUA, 1 - Spania, 1 - Polonia, 1 - Franța, 1 - Rusia.

Numărul total de teste efectuate - 15.188.

Bilanțul cazurilor de COVID-19 în țara noastră a ajuns la 400.585. 

Din numărul total de cazuri, 252 sunt în rândul lucrătorilor medicali: 53 - medici, 117 - asistenți medicali, 82 - personal auxiliar.

Despre aceasta anunță Ministerul Sănătății, transmite Știri.md.

Autoritățile raportează a treia zi consecutiv un record absolut de cazuri pentru țara noastră.

Menționăm că 3.907 cazuri înregistrate într-o zi reprezintă un antirecord absolut de la începutul pandemiei.

Din numărul total de cazuri, 44 sunt asociate cu contact în afara țării: 14 - Ucraina, 11 - România, 4 - Germania, 3 - Marea Britanie, 3 - Slovenia, 2 - Italia, 2 - Cehia, 1 - SUA, 1 - Spania, 1 - Polonia, 1 - Franța, 1 - Rusia.

Numărul total de teste efectuate - 15.188.

Bilanțul cazurilor de COVID-19 în țara noastră a ajuns la 400.585. 

Din numărul total de cazuri, 252 sunt în rândul lucrătorilor medicali: 53 - medici, 117 - asistenți medicali, 82 - personal auxiliar.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
20 ianuarie, 17:10
20
8 066

Oficial: Lista integrală a restricțiilor anunțate de CNESP

20 ianuarie, 17:10
20
8 066

Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică (CNESP) a emis o nouă hotărâre în care sunt enumerate restricțiile valabile din 22 ianuarie.

Oficial: Lista integrală a restricțiilor anunțate de CNESPFoto: știri.md

Hotărârea nr. 2 din 20 ianuarie 2022 în temeiul art. 58 din Legea nr. 10/2009 privind supravegherea de stat a sănătăţii publice (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr. 67, art. 183), cu modificările ulterioare, şi ca urmare a analizei evoluţiei situaţiei epidemiologice pe plan naţional şi internaţional, Comisia Naţională Extraordinară de Sănătate Publică constată că intensitatea procesului epidemic este în escaladare la nivel naţional, transmite Știri.md.

Până la data de 18 ianuarie 2022 au fost înregistrate în total 393.423 de cazuri de COVID-19. În săptămâna 02/2022 (10-16.01.2022) au fost înregistrate 8.669 de cazuri de COVID-19, incidenţa în ultimele 7 zile a constituit 233 de cazuri la 100 de mii populaţie, înregistrând o creştere cu 135,1% comparativ cu indicatorul respectiv din săptămâna precedentă şi o creştere de circa 3,5 ori (241,2%) comparativ cu luna precedentă.

Au fost notificate 81 de decese, mortalitatea din ultimele 7 zile fiind de 2,2 decese la 100 de mii populaţie, înregistrând o creştere de 11,0% comparativ cu indicatorul respectiv din săptămâna precedentă.

Numărul de reproducţie efectiv (Rt) pentru ultimele 7 zile a constituit 1,62, înregistrând o creştere cu 25,1% comparativ cu indicatorul respectiv din săptămâna precedentă şi 91,8% comparativ cu luna precedentă.

În data de 18 ianuarie a fost înregistrat un record de infectări de la debutul pandemiei. Acoperirea vaccinală cu schema completă în populaţie generală raportat la numărul de populaţie conform recensământului din anul 2014 este circa 29%, iar în grupele de vârstă 18+ - aproximativ 47%, ceea ce constituie totuşi un nivel sub ţinta de 70% necesară pentru atingerea imunităţii colective.

În cadrul procesului de vaccinare au fost vaccinate 40.737 de persoane, cu 24,8% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a săptămânii trecute şi cu 19,4% mai mult comparativ cu luna precedentă, doza booster a fost administrată la 109.162 de persoane, inclusiv fiind vaccinaţi 5.166 de copii (12-17 ani) cu o doză şi 4.081 - cu schema completă.

Conform datelor Centrului European de Prevenire şi Control al Bolilor, situaţia epidemiologică actuală din statele UE/SEE se caracterizează printr-o creştere stabilă a ratei de notificare a cazurilor pentru ultimele 3 săptămâni şi o rată stabilă a mortalităţii pentru ultimele 6 săptămâni.

Infecţia cu tulpina Omicron a fost raportată în mai mult de 150 de ţări. La data de 10.01.2022, în Republica Moldova, prin metoda de secvenţiere, s-a confirmat prezenţa tulpinii Omicron.

În contextul riscului sporit de răspândire în continuare a infecţiei provocate de virusul SARS-CoV-2, potenţialului sporit de transmitere a tulpinii Omicron, creşterii numărului de cazuri confirmate în ultima săptămână şi în scopul asigurării unui grad adecvat de pregătire şi răspuns la infecţia COVID-19, în conformitate cu recomandările actualizate ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii privind considerentele pentru implementarea sau ajustarea măsurilor de sănătate publică în contextul COVID-19, precum şi bunele practici europene şi internaţionale, Comisia Naţională Extraordinară de Sănătate Publică HOTĂRĂŞTE:

1. Pe perioada 22 ianuarie - 20 februarie 2022, la nivel naţional, se suspendă aplicarea prevederilor pct. 4 şi ale anexei nr. 2 la Hotărârea Comisiei Naţionale Extraordinare de Sănătate Publică nr. 62 din 22 septembrie 2021, cu modificările ulterioare.

2. Se instituie în perioada 22 ianuarie - 20 februarie 2022, la nivel naţional, următoarele măsuri de prevenire şi control al infecţiei COVID-19:

2.1. Se interzice accesul aparţinătorilor în instituţiile medico-sanitare şi instituţiile de plasament, cu excepţia însoţitorilor copiilor de până la 14 ani şi îngrijitorilor care însoţesc persoane cu dizabilităţi accentuate şi severe.

2.2. Entităţile publice şi private vor organiza regimul de muncă în următoarele condiţii:

a) cu introducerea muncii la domiciliu, dacă specificul activităţii permite;

b) stabilirea activităţii în ture, iar componenţa grupurilor de persoane să fie fixă maximum posibil, dacă specificul activităţii permite. Evitarea interacţiunii membrilor din ture diferite;

c) la stabilirea programului de lucru conform pct. a) şi b) angajatorii vor acorda prioritate angajaţilor care au în întreţinere copii minori;

d) şedinţele de lucru se vor desfăşura online, dacă specificul activităţii permite.

2.3. Accesul clienţilor care au atins vârsta majoratului în incinta tuturor spaţiilor comerciale, spaţiilor de deservire şi/sau agrement de tip închis se permite doar în baza prezentării Certificatului COVID-19 personalului desemnat de către administrator în acest sens.

Prin derogare de la această regulă, se permite accesul clienţilor fără prezentarea Certificatului COVID-19 în: unităţi de comercializare (magazine) specializate sau nespecializate a produselor alimentare, unităţi de comercializare a produselor pentru animale de companie, unităţi de comercializare a produselor de igienă, farmacii, unităţi de comercializare a produselor farmaceutice şi/sau articolelor medicale şi ortopedice, unităţi medicale şi de vaccinare, bănci şi subdiviziuni ale acestora, organizaţii de creditare nebancară, furnizori de servicii poştale şi de curierat, furnizori de servicii comunale, asigurători, unităţi comerciale ale operatorilor de comunicaţii electronice şi agenţilor lor, case de schimb valutar, staţii de alimentare cu combustibil (staţii PECO), gări auto şi feroviare.

Accesul în centrele comerciale este permis clienţilor doar în baza Certificatului COVID-19, cu excepţia cazului în care clientul merge către unităţile sus-menţionate, şi doar dacă este acces direct din stradă la respectivele unităţi sau sunt stabilite culoare dedicate şi controlate de intrare, deplasare şi ieşire în/din centrele comerciale.

2.4. Vânzătorii şi lucrătorii unităţilor comerciale vor atenţiona clienţii despre necesitatea respectării distanţei fizice de cel puţin 1 (unu) metru, cu excepţia membrilor unei familii sau a grupurilor de maximum 2 persoane.

2.5. Unităţile de alimentaţie publică îşi vor organiza activitatea de deservire la capacitate maximă în spaţiile exterioare, iar în cele interioare - cu utilizarea a cel mult 50% din numărul locurilor existente, cu obligaţia ca toţi clienţii să prezinte la intrarea în unitate certificatul COVID-19. Activitatea de deservire se va desfăşura în intervalul orelor 07:00 - 22:00, iar după ora 22:00 se permite comercializarea produselor alimentare la pachet, precum şi livrarea la domiciliu, cu excluderea posibilităţii de consumare a acestora în incinta/teritoriul unităţii.

2.6. Se sistează următoarele tipuri de activităţi: organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese de pomenire, mese festive); activitatea zonelor de agrement şi parcurilor de distracţie; activităţile din incinta cluburilor de noapte şi ringurilor de dans.

2.7. Centrele de sport/fitness îşi vor organiza activitatea cu asigurarea unei suprafeţe de cel puţin 7 m2 pentru fiecare client, cu obligaţia ca toţi clienţii să prezinte la intrarea în unitate certificatul COVID-19. Se sistează antrenamentele de grup, cu excepţia antrenamentelor sportivilor de performanţă.

2.8. Evenimentele sportive vor fi organizate fără spectatori în interior sau cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului exterior, cu obligaţia ca toţi spectatorii să prezinte la intrarea în spaţiul unde se desfăşoară activitatea certificatul COVID-19 personalului desemnat de către administrator în acest sens. Evenimentele sportive sub egida federaţiilor internaţionale de specialitate se vor desfăşura conform protocoalelor stabilite de acestea.

2.9. Întrunirile ştiinţifice, conferinţele, seminarele, reuniunile sau alte evenimente profesionale similare cu prezenţă fizică se sistează şi se organizează în regim online.

2.10. Activităţile în incinta teatrelor, cinematografelor, sălilor de concert se vor desfăşura la capacitate de 50% din numărul de locuri existente în interior, cu obligaţia ca toţi vizitatorii/clienţii să prezinte la intrarea în unitate certificatul COVID-19 personalului desemnat de către administrator în acest sens.

2.11. Accesul în incinta Aeroportului Internaţional Chişinău se permite doar pentru călători, cu prezentarea tichetului de călătorie; accesul pentru însoţitori este interzis.

2.12. Instituţiile de învăţământ profesional tehnic şi superior vor activa în regim online. Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemitanu” va activa în regim mixt (online şi cu prezenţă fizică).

2.13. Prin certificat COVID-19 se înţelege oricare dintre următoarele documente:

a) certificatul de vaccinare împotriva COVID-19 cu schema completă de vaccinare (pe suport de hârtie sau în format digital); dovada imunizării este valabilă dacă au trecut cel puţin 14 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

b) concluzia medicală care confirmă că persoana a suportat COVID-19, în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi (6 luni) sau un act confirmativ de prezenţă a anticorpilor anti-COVID-19; actul confirmativ de prezenţă a anticorpilor anti-COVID-19 este valabil pe durata perioadei de 90 de zile de la data efectuării investigaţiei;

c) rezultatul unui test diagnostic la COVID-19 (test rapid de diagnostic Ag SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înainte sau test PCR la COVID-19 efectuat cu cel mult 72 de ore înainte).

3. În perioada 24 ianuarie - 4 februarie 2022, instituţiile de învăţământ general, cu excepţia instituţiilor de educaţie timpurie, vor activa în regim online.

4. În termen de 24 de ore de la publicarea prezentei hotărâri, comisiile teritoriale extraordinare de sănătate publică se vor convoca şi vor institui măsurile de sănătate publică prevăzute în prezenta hotărâre.

5. Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale vor elabora/reactualiza planul instituţional de intervenţie şi de continuitate a procesului managerial şi ocupaţional, conform Ghidului prezentat în anexă.

6. Persoanele fizice şi persoanele juridice care efectuează activităţi de transport feroviar şi rutier de persoane în trafic local, urban, interurban, internaţional, precum şi activităţi conexe (gări auto/feroviare, staţii de testare auto etc.) vor asigura respectarea strictă a măsurilor de prevenire şi control al infecţiei COVID-19, inclusiv asigurarea respectării măsurilor sanitare în unităţile de transport, precum aerisire, asigurare cu dezinfectanţi şi purtarea obligatorie a măştilor de protecţie pentru conducătorii auto, taxatori şi pasageri, pe parcursul călătoriei.

7. Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, persoanele juridice, indiferent de domeniul de activitate şi forma juridică de organizare, vor promova vaccinarea angajaţilor contra COVID-19 ca cea mai eficientă metodă de protecţie şi stopare a răspândirii infecţiei cu virusul SARS-CoV-2 şi respectarea măsurilor de sănătate publică pentru prevenirea răspândirii şi controlul infecţiei COVID-19, valabile pe perioada stării de urgenţă în sănătate publică.

8. Autorităţile publice vor colabora cu mass-media pentru a informa publicul despre necesitatea respectării prevederilor prezentei hotărâri şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţiei COVID-19.

9. Se solicită autorităţilor din domeniul ordinii publice şi organelor cu funcţii de control să intensifice supravegherea respectării de către persoanele fizice şi juridice a măsurilor de prevenire şi control al infecţiei COVID-19, în conformitate cu Hotărârea Comisiei Naţionale Extraordinare de Sănătate Publică nr. 63 din 8 octombrie 2021.

10. Nerespectarea măsurilor obligatorii de sănătate publică expuse în prezenta hotărâre constituie pericol pentru sănătatea publică şi serveşte drept temei pentru aplicarea măsurilor de răspundere contravenţională a persoanelor fizice şi juridice.

11. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării pe site-ul web oficial al Guvernului şi se aplică până la data de 20 februarie 2022.

Știri.md amintește că autoritățile raportează a doua zi consecutiv un record absolut de cazuri pentru țara noastră. Ieri, 3.255 de cazuri noi au fost raportate.

Hotărârea nr. 2 din 20 ianuarie 2022 în temeiul art. 58 din Legea nr. 10/2009 privind supravegherea de stat a sănătăţii publice (Monitorul Oficial al Republicii Moldova, 2009, nr. 67, art. 183), cu modificările ulterioare, şi ca urmare a analizei evoluţiei situaţiei epidemiologice pe plan naţional şi internaţional, Comisia Naţională Extraordinară de Sănătate Publică constată că intensitatea procesului epidemic este în escaladare la nivel naţional, transmite Știri.md.

Până la data de 18 ianuarie 2022 au fost înregistrate în total 393.423 de cazuri de COVID-19. În săptămâna 02/2022 (10-16.01.2022) au fost înregistrate 8.669 de cazuri de COVID-19, incidenţa în ultimele 7 zile a constituit 233 de cazuri la 100 de mii populaţie, înregistrând o creştere cu 135,1% comparativ cu indicatorul respectiv din săptămâna precedentă şi o creştere de circa 3,5 ori (241,2%) comparativ cu luna precedentă.

Au fost notificate 81 de decese, mortalitatea din ultimele 7 zile fiind de 2,2 decese la 100 de mii populaţie, înregistrând o creştere de 11,0% comparativ cu indicatorul respectiv din săptămâna precedentă.

Numărul de reproducţie efectiv (Rt) pentru ultimele 7 zile a constituit 1,62, înregistrând o creştere cu 25,1% comparativ cu indicatorul respectiv din săptămâna precedentă şi 91,8% comparativ cu luna precedentă.

În data de 18 ianuarie a fost înregistrat un record de infectări de la debutul pandemiei. Acoperirea vaccinală cu schema completă în populaţie generală raportat la numărul de populaţie conform recensământului din anul 2014 este circa 29%, iar în grupele de vârstă 18+ - aproximativ 47%, ceea ce constituie totuşi un nivel sub ţinta de 70% necesară pentru atingerea imunităţii colective.

În cadrul procesului de vaccinare au fost vaccinate 40.737 de persoane, cu 24,8% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a săptămânii trecute şi cu 19,4% mai mult comparativ cu luna precedentă, doza booster a fost administrată la 109.162 de persoane, inclusiv fiind vaccinaţi 5.166 de copii (12-17 ani) cu o doză şi 4.081 - cu schema completă.

Conform datelor Centrului European de Prevenire şi Control al Bolilor, situaţia epidemiologică actuală din statele UE/SEE se caracterizează printr-o creştere stabilă a ratei de notificare a cazurilor pentru ultimele 3 săptămâni şi o rată stabilă a mortalităţii pentru ultimele 6 săptămâni.

Infecţia cu tulpina Omicron a fost raportată în mai mult de 150 de ţări. La data de 10.01.2022, în Republica Moldova, prin metoda de secvenţiere, s-a confirmat prezenţa tulpinii Omicron.

În contextul riscului sporit de răspândire în continuare a infecţiei provocate de virusul SARS-CoV-2, potenţialului sporit de transmitere a tulpinii Omicron, creşterii numărului de cazuri confirmate în ultima săptămână şi în scopul asigurării unui grad adecvat de pregătire şi răspuns la infecţia COVID-19, în conformitate cu recomandările actualizate ale Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii privind considerentele pentru implementarea sau ajustarea măsurilor de sănătate publică în contextul COVID-19, precum şi bunele practici europene şi internaţionale, Comisia Naţională Extraordinară de Sănătate Publică HOTĂRĂŞTE:

1. Pe perioada 22 ianuarie - 20 februarie 2022, la nivel naţional, se suspendă aplicarea prevederilor pct. 4 şi ale anexei nr. 2 la Hotărârea Comisiei Naţionale Extraordinare de Sănătate Publică nr. 62 din 22 septembrie 2021, cu modificările ulterioare.

2. Se instituie în perioada 22 ianuarie - 20 februarie 2022, la nivel naţional, următoarele măsuri de prevenire şi control al infecţiei COVID-19:

2.1. Se interzice accesul aparţinătorilor în instituţiile medico-sanitare şi instituţiile de plasament, cu excepţia însoţitorilor copiilor de până la 14 ani şi îngrijitorilor care însoţesc persoane cu dizabilităţi accentuate şi severe.

2.2. Entităţile publice şi private vor organiza regimul de muncă în următoarele condiţii:

a) cu introducerea muncii la domiciliu, dacă specificul activităţii permite;

b) stabilirea activităţii în ture, iar componenţa grupurilor de persoane să fie fixă maximum posibil, dacă specificul activităţii permite. Evitarea interacţiunii membrilor din ture diferite;

c) la stabilirea programului de lucru conform pct. a) şi b) angajatorii vor acorda prioritate angajaţilor care au în întreţinere copii minori;

d) şedinţele de lucru se vor desfăşura online, dacă specificul activităţii permite.

2.3. Accesul clienţilor care au atins vârsta majoratului în incinta tuturor spaţiilor comerciale, spaţiilor de deservire şi/sau agrement de tip închis se permite doar în baza prezentării Certificatului COVID-19 personalului desemnat de către administrator în acest sens.

Prin derogare de la această regulă, se permite accesul clienţilor fără prezentarea Certificatului COVID-19 în: unităţi de comercializare (magazine) specializate sau nespecializate a produselor alimentare, unităţi de comercializare a produselor pentru animale de companie, unităţi de comercializare a produselor de igienă, farmacii, unităţi de comercializare a produselor farmaceutice şi/sau articolelor medicale şi ortopedice, unităţi medicale şi de vaccinare, bănci şi subdiviziuni ale acestora, organizaţii de creditare nebancară, furnizori de servicii poştale şi de curierat, furnizori de servicii comunale, asigurători, unităţi comerciale ale operatorilor de comunicaţii electronice şi agenţilor lor, case de schimb valutar, staţii de alimentare cu combustibil (staţii PECO), gări auto şi feroviare.

Accesul în centrele comerciale este permis clienţilor doar în baza Certificatului COVID-19, cu excepţia cazului în care clientul merge către unităţile sus-menţionate, şi doar dacă este acces direct din stradă la respectivele unităţi sau sunt stabilite culoare dedicate şi controlate de intrare, deplasare şi ieşire în/din centrele comerciale.

2.4. Vânzătorii şi lucrătorii unităţilor comerciale vor atenţiona clienţii despre necesitatea respectării distanţei fizice de cel puţin 1 (unu) metru, cu excepţia membrilor unei familii sau a grupurilor de maximum 2 persoane.

2.5. Unităţile de alimentaţie publică îşi vor organiza activitatea de deservire la capacitate maximă în spaţiile exterioare, iar în cele interioare - cu utilizarea a cel mult 50% din numărul locurilor existente, cu obligaţia ca toţi clienţii să prezinte la intrarea în unitate certificatul COVID-19. Activitatea de deservire se va desfăşura în intervalul orelor 07:00 - 22:00, iar după ora 22:00 se permite comercializarea produselor alimentare la pachet, precum şi livrarea la domiciliu, cu excluderea posibilităţii de consumare a acestora în incinta/teritoriul unităţii.

2.6. Se sistează următoarele tipuri de activităţi: organizarea de evenimente private (nunţi, botezuri, mese de pomenire, mese festive); activitatea zonelor de agrement şi parcurilor de distracţie; activităţile din incinta cluburilor de noapte şi ringurilor de dans.

2.7. Centrele de sport/fitness îşi vor organiza activitatea cu asigurarea unei suprafeţe de cel puţin 7 m2 pentru fiecare client, cu obligaţia ca toţi clienţii să prezinte la intrarea în unitate certificatul COVID-19. Se sistează antrenamentele de grup, cu excepţia antrenamentelor sportivilor de performanţă.

2.8. Evenimentele sportive vor fi organizate fără spectatori în interior sau cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spaţiului exterior, cu obligaţia ca toţi spectatorii să prezinte la intrarea în spaţiul unde se desfăşoară activitatea certificatul COVID-19 personalului desemnat de către administrator în acest sens. Evenimentele sportive sub egida federaţiilor internaţionale de specialitate se vor desfăşura conform protocoalelor stabilite de acestea.

2.9. Întrunirile ştiinţifice, conferinţele, seminarele, reuniunile sau alte evenimente profesionale similare cu prezenţă fizică se sistează şi se organizează în regim online.

2.10. Activităţile în incinta teatrelor, cinematografelor, sălilor de concert se vor desfăşura la capacitate de 50% din numărul de locuri existente în interior, cu obligaţia ca toţi vizitatorii/clienţii să prezinte la intrarea în unitate certificatul COVID-19 personalului desemnat de către administrator în acest sens.

2.11. Accesul în incinta Aeroportului Internaţional Chişinău se permite doar pentru călători, cu prezentarea tichetului de călătorie; accesul pentru însoţitori este interzis.

2.12. Instituţiile de învăţământ profesional tehnic şi superior vor activa în regim online. Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemitanu” va activa în regim mixt (online şi cu prezenţă fizică).

2.13. Prin certificat COVID-19 se înţelege oricare dintre următoarele documente:

a) certificatul de vaccinare împotriva COVID-19 cu schema completă de vaccinare (pe suport de hârtie sau în format digital); dovada imunizării este valabilă dacă au trecut cel puţin 14 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;

b) concluzia medicală care confirmă că persoana a suportat COVID-19, în perioada cuprinsă între a 15-a zi şi a 180-a zi (6 luni) sau un act confirmativ de prezenţă a anticorpilor anti-COVID-19; actul confirmativ de prezenţă a anticorpilor anti-COVID-19 este valabil pe durata perioadei de 90 de zile de la data efectuării investigaţiei;

c) rezultatul unui test diagnostic la COVID-19 (test rapid de diagnostic Ag SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înainte sau test PCR la COVID-19 efectuat cu cel mult 72 de ore înainte).

3. În perioada 24 ianuarie - 4 februarie 2022, instituţiile de învăţământ general, cu excepţia instituţiilor de educaţie timpurie, vor activa în regim online.

4. În termen de 24 de ore de la publicarea prezentei hotărâri, comisiile teritoriale extraordinare de sănătate publică se vor convoca şi vor institui măsurile de sănătate publică prevăzute în prezenta hotărâre.

5. Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale vor elabora/reactualiza planul instituţional de intervenţie şi de continuitate a procesului managerial şi ocupaţional, conform Ghidului prezentat în anexă.

6. Persoanele fizice şi persoanele juridice care efectuează activităţi de transport feroviar şi rutier de persoane în trafic local, urban, interurban, internaţional, precum şi activităţi conexe (gări auto/feroviare, staţii de testare auto etc.) vor asigura respectarea strictă a măsurilor de prevenire şi control al infecţiei COVID-19, inclusiv asigurarea respectării măsurilor sanitare în unităţile de transport, precum aerisire, asigurare cu dezinfectanţi şi purtarea obligatorie a măştilor de protecţie pentru conducătorii auto, taxatori şi pasageri, pe parcursul călătoriei.

7. Autorităţile administraţiei publice centrale şi locale, persoanele juridice, indiferent de domeniul de activitate şi forma juridică de organizare, vor promova vaccinarea angajaţilor contra COVID-19 ca cea mai eficientă metodă de protecţie şi stopare a răspândirii infecţiei cu virusul SARS-CoV-2 şi respectarea măsurilor de sănătate publică pentru prevenirea răspândirii şi controlul infecţiei COVID-19, valabile pe perioada stării de urgenţă în sănătate publică.

8. Autorităţile publice vor colabora cu mass-media pentru a informa publicul despre necesitatea respectării prevederilor prezentei hotărâri şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţiei COVID-19.

9. Se solicită autorităţilor din domeniul ordinii publice şi organelor cu funcţii de control să intensifice supravegherea respectării de către persoanele fizice şi juridice a măsurilor de prevenire şi control al infecţiei COVID-19, în conformitate cu Hotărârea Comisiei Naţionale Extraordinare de Sănătate Publică nr. 63 din 8 octombrie 2021.

10. Nerespectarea măsurilor obligatorii de sănătate publică expuse în prezenta hotărâre constituie pericol pentru sănătatea publică şi serveşte drept temei pentru aplicarea măsurilor de răspundere contravenţională a persoanelor fizice şi juridice.

11. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data publicării pe site-ul web oficial al Guvernului şi se aplică până la data de 20 februarie 2022.

Știri.md amintește că autoritățile raportează a doua zi consecutiv un record absolut de cazuri pentru țara noastră. Ieri, 3.255 de cazuri noi au fost raportate.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
20 ianuarie, 15:17
2
535

Introducerea stării de urgență: Deputații PAS vs Opoziție

20 ianuarie, 15:17
2
535

Deputaţii Blocului Comuniştilor şi Socialiştilor (BCS) şi Partidul de guvernământ "Acţiune şi Solidaritate" (PAS) au opinii diferite cu privire la decizia de introducere a stării de urgenţă în Republica Moldova, adoptată joi, prin voturile deputaţilor PAS.

Introducerea stării de urgență: Deputații PAS vs OpozițieFoto: știri.md

Potrivit Infotag, deputatul BCS Oleg Reidman a spus că PAS încearcă să politizeze problema aprovizionării cu gaze. El a criticat, de asemenea, dorinţa de a da vina pe Gazprom pentru situaţia creată, transmite Știri.md.

Potrivit acestuia, Guvernul dispune de toate instrumentele pentru a gestiona situaţia şi nu este nevoie de instituirea stării de urgenţă.

"Guvernul deţine un pachet de acţiuni "de blocaj" la Moldovagaz. În această situaţie, Ministerul Economiei ar trebui să colaboreze cu ANRE pentru ajustarea din timp a tarifului în funcţie de preţul de achiziţie", a spus deputatul.

Comunistul crede că atât Ministerul Finanţelor, cât şi BNM ar putea ajuta la creditarea Moldovei, dar acest lucru nu se întâmplă, pentru că "FMI nu permite".

"Starea de urgenţă este introdusă pentru a bloca nemulţumirea populaţiei, dispoziţiile sale către protest", a rezumat Reidman.

Deputatul PAS, Oazu Nantoi, consideră că criza a apărut din cauza rezultatelor alegerilor prezidenţiale şi parlamentare, în urma cărora a ajuns la putere un partid proeuropean.

"Acum Gazprom încearcă să provoace o criză socială în Republica Moldova şi să destabilizeze situaţia politică. Suntem o victimă a "Gazprom" din cauza faptului că cetăţenii Republicii Moldova nu au vrut să susţină "pungile" (Igor Dodon şi PSRM - "I.") la alegeri.

Trebuie să ne mobilizăm, trebuie să plătim pentru consum, trebuie să învăţăm să economisim. Iar suveranitatea ţării şi demnitatea cetăţenilor nu pot face obiectul unor negocieri, inclusiv cu Gazprom", este sigur Nantoi.

Potrivit Infotag, deputatul BCS Oleg Reidman a spus că PAS încearcă să politizeze problema aprovizionării cu gaze. El a criticat, de asemenea, dorinţa de a da vina pe Gazprom pentru situaţia creată, transmite Știri.md.

Potrivit acestuia, Guvernul dispune de toate instrumentele pentru a gestiona situaţia şi nu este nevoie de instituirea stării de urgenţă.

"Guvernul deţine un pachet de acţiuni "de blocaj" la Moldovagaz. În această situaţie, Ministerul Economiei ar trebui să colaboreze cu ANRE pentru ajustarea din timp a tarifului în funcţie de preţul de achiziţie", a spus deputatul.

Comunistul crede că atât Ministerul Finanţelor, cât şi BNM ar putea ajuta la creditarea Moldovei, dar acest lucru nu se întâmplă, pentru că "FMI nu permite".

"Starea de urgenţă este introdusă pentru a bloca nemulţumirea populaţiei, dispoziţiile sale către protest", a rezumat Reidman.

Deputatul PAS, Oazu Nantoi, consideră că criza a apărut din cauza rezultatelor alegerilor prezidenţiale şi parlamentare, în urma cărora a ajuns la putere un partid proeuropean.

"Acum Gazprom încearcă să provoace o criză socială în Republica Moldova şi să destabilizeze situaţia politică. Suntem o victimă a "Gazprom" din cauza faptului că cetăţenii Republicii Moldova nu au vrut să susţină "pungile" (Igor Dodon şi PSRM - "I.") la alegeri.

Trebuie să ne mobilizăm, trebuie să plătim pentru consum, trebuie să învăţăm să economisim. Iar suveranitatea ţării şi demnitatea cetăţenilor nu pot face obiectul unor negocieri, inclusiv cu Gazprom", este sigur Nantoi.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
20 ianuarie, 15:11
4
3 468

Cod Roșu de COVID în toată țara: Anunțul ministrei Sănătății

20 ianuarie, 15:11
4
3 468

Cod Roșu de alertă epidemiologică a fost declarat în Republica Moldova.

Cod Roșu de COVID în toată țara: Anunțul ministrei Sănătății

Anunțul a fost făcut de ministra Sănătății, Ala Nemerenco, după ședința Comisiei Naționale Extraordinare pentru Sănătate Publică (CNESP), transmite Știri.md.

"Astăzi suntem la nivel național în Cod Roșu. Se propune trecerea școlilor în online, inițial pentru două săptămâni. De asemenea, se va reduce de la 3 la 2 numărul de persoane care pot intra împreună în centrele comerciale. 

Evenimentele private de orice fel vor fi sistate. 

Pentru a proteja răspândirea necontrolată a noii tulpini, o reprezintă obligativitatea de a prezenta certificatele COVID pentru a intra în orice spațiu comercial sau de deservire închise”, a declarat Nemerenco.

Totodată, Ala Nemerenco a anunțat că certificatele COVID-19 sunt obligatorii la intrarea în orice spațiu închis, inclusiv centrele comerciale, cu excepția magazinelor alimentare, farmaciilor etc.

Potrivit ministrei Sănătății, în țară sunt suficiente teste pentru depistarea coronavirusului, dar și paturi în spitale.

"Am văzut cum acest val a lovit cu putere în Uniunea Europeană. Noi nu putem lăsa ca acest val să lovească tot în acest mod în țara noastră. Presiunea va fi pusă mai mult pe copii și gravide. Aș vrea ca toți cetățenii să ne responsabilizăm. Următoarea săptămână va fi cea mai grea. Să stăm mai mult acasă. Să ne consolidăm eforturile ca să trecem cât mai ușor peste acest val pandemic", a mai declarat Nemerenco.

Anunțul a fost făcut de ministra Sănătății, Ala Nemerenco, după ședința Comisiei Naționale Extraordinare pentru Sănătate Publică (CNESP), transmite Știri.md.

"Astăzi suntem la nivel național în Cod Roșu. Se propune trecerea școlilor în online, inițial pentru două săptămâni. De asemenea, se va reduce de la 3 la 2 numărul de persoane care pot intra împreună în centrele comerciale. 

Evenimentele private de orice fel vor fi sistate. 

Pentru a proteja răspândirea necontrolată a noii tulpini, o reprezintă obligativitatea de a prezenta certificatele COVID pentru a intra în orice spațiu comercial sau de deservire închise”, a declarat Nemerenco.

Totodată, Ala Nemerenco a anunțat că certificatele COVID-19 sunt obligatorii la intrarea în orice spațiu închis, inclusiv centrele comerciale, cu excepția magazinelor alimentare, farmaciilor etc.

Potrivit ministrei Sănătății, în țară sunt suficiente teste pentru depistarea coronavirusului, dar și paturi în spitale.

"Am văzut cum acest val a lovit cu putere în Uniunea Europeană. Noi nu putem lăsa ca acest val să lovească tot în acest mod în țara noastră. Presiunea va fi pusă mai mult pe copii și gravide. Aș vrea ca toți cetățenii să ne responsabilizăm. Următoarea săptămână va fi cea mai grea. Să stăm mai mult acasă. Să ne consolidăm eforturile ca să trecem cât mai ușor peste acest val pandemic", a mai declarat Nemerenco.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...