main logo
1273

Nantoi, despre protocolul de la Tighina: OSCE-ul e un rahat

La Râbniţa şi Tiraspol vor fi create oficii de înregistrare a autovehiculelor transnistrene în virtutea mecanismului de participare a mijloacelor de transport din zonă la traficul rutier internaţional, potrivit analistului Oazu Nantoi, participant, ieri, la şedinţa Biroului de reintegrare în comun cu societatea civilă.

Nantoi, despre protocolul de la Tighina: OSCE-ul e un rahatNantoi, despre protocolul de la Tighina: OSCE-ul e un rahat.

Sursa citată a precizat că deținătorii vehiculelor din stânga Nistrului care vor avea nevoie să plece în afara R. Moldova își vor înregistra vehiculele în baza unei proceduri speciale și vor primi „plăcuțe de înmatriculare neutre”. Analistul vede aici „un precedent pentru separatiştii din Doneţk şi Lugansk, cu complicitatea pro-europenilor de la Chişinău".

„S-a subliniat insistent că ele vor fi în conformitate cu Convenția de la Veneția. Iar aici se crează un precedent pentru separatiștii din Donețk și Lugansk din Ucraina, cu complicitatea pro-europenilor de la Chișinău. OSCE-ul e un rahat pe care noi îl tolerăm din cauza impotenței noastre. OSCE-ul nu poate trece pe malul stâng și-și face de cap pe malul drept”, a declarat Nantoi pentru deschide.md.

Nantoi a mai spus că „din motive personale”, la un moment dat, a părăsit ședința împreună cu alți experți.

„Țara nu are strategie de reintegrare, în baza cărui document politic sunt făcuți acești pași? Unde ne trag pe noi: în Europa ori în Uniunea Euroasiatică? Cine nu i-a f***t pe moldoveni? Luați în ghilimele și spuneți că așa a zis Nantoi”, a adăugat Nantoi.

Expertul economic Sergiu Gaibu, participant, şi el, la ședința în cauză, susține că „numerele neutre” acordate transnistrenilor nu vor avea simbolistica R. Moldova.

Expertul atrage atenția că acest mecanism comportă și o serie de riscuri economice: „În același timp, astfel de proiecte reprezintă riscuri majore pentru disciplina fiscală și colectările la buget. Acest mecanism crează premise noi pentru evitarea regimului de import de automobile standard și, totodată, pentru alimentarea regimului de la Tiraspol cu noi resurse financiare -  înmatricularea automobilelor în regimul nou prin scheme de corupție, care nu lipsesc nici pe malul drept și nici pe malul stâng al Nistrului”.

Amintim că Biroul de Reintegrare a informat astăzi „că părțile au ajuns la un numitor comun vis-a-vis de mecanismul de admitere a autovehiculelor din regiunea transnistreană în traficul internațional”. Iar ulterior au anunțat că „astăzi în orașul Bender va avea loc evenimentul de semnare a Deciziei protocolare cu privire la participarea mijloacelor de transport auto din regiunea transnistreană, care nu desfășoară activitate comercială, în traficul rutier internațional”.

Vă anunțăm că mai târziu vom reveni cu un material despre presiunile reprezentanților OSCE-lui și a diplomației germane la Chișinău, care au fost făcute ieri în cadrul ședinței Biroului de Reintegrare și a societății civile, informații confirmate pentru deschide.md de mai mulți participanți la ședință.

NOTA REDACȚIEI: Oazu Nantoi a insistat asupra redării exacte a citatului său, îndemnându-ne să le oferim datele sale de contact celor care vor avea nelămuriri în privința subiectului abordat

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării