24 noiembrie, 09:40
3
670

Munteanu, despre întoarcerea Aeroportului: Decizie mult întârziată

24 noiembrie, 09:40
3
670

Decizia Curții de Apel prin care Aeroportul Internațional Chișinău revine în gestiunea statului este una "mult întârziată", care a permis grupului infracțional Șor să câștige foarte mulți bani pe seama cetățenilor, este de părere Igor Munteanu, care susține că Avia Invest s-a bucurat de "foarte multe favoritisme ale Guvernului de atunci".

Munteanu, despre întoarcerea Aeroportului: Decizie mult întârziatăFoto: CALM

"Sigur, această decizie mult întârziată a permis acestui grup infracțional să câștige foarte mulți bani pe seama cetățenilor, pe seama celor care au plătit taxa aeroportuară și pe lângă daunele pe care le-a cauzat intrarea în concurs a acestei companii Avia Invest în 2013 care s-a bucurat de foarte multe favoritisme ale Guvernului de atunci și prim-ministrul Leancă, și prim-ministrul Filat, și Filip, mulți oameni au fost implicați. Trebuie să menționăm că exact pe lângă scoaterea din contract a Avia Invest-ului și a acționarilor care au cumpărat controlul asupra Aeroportului, ar trebui să fie trași la răspundere și cei care au fost în Comisia de monitorizare a concesionarii și a altor persoane care oarecum s-au dat la fund acum, dar au avut un rol extrem de important", a spus Igor Munteanu, fost președinte al Comisiei de anchetă pentru analiza modului de organizare și desfășurare a privatizării și concesionării proprietății publice și președinte al Partidului CUB, în platoul emisiunii "Punctul pe AZi" de la TVR Moldova, transmite Știri.md.

Fostul ambasador al R. Moldova la Washington amintește că, în 2015, CNA declara că din banii extrași prin acest contract au fost finanțate afacerile lui Șor din Orhei, echipa de fotbal, companiile care erau ocupate în construcții, business-uri secundare, care luau banii și își făceau afaceri proprii. 

"Fără niciun fel de supraveghere din partea APP-ului, fără niciun fel de posibilitate de a stabili prin instrumentele legale cum s-au făcut lucrările de amenajare a pistei sau de construcție a parcării din vecinătatea Aeroportului și până în 2018 nu existau rapoarte ale APP-ului pe acest obiectiv, nu e niciun fel de evidență, când venea agenția de standarde tehnice erau fugăriți de pe teritoriul Aeroportului. 

Lucrurile au fost atât de abuziv administrate și de către fostele guverne, și de către compania care s-a simțit dintr-odată cu sarcini căruță de 49 de ani de concesionare astfel încât Aeroportul, în sine, a devenit un fel de emblemă a impurității și cred că foarte multe probleme cu grupuri infracționale care ies în stradă și contestă guvernul și încearcă să aducă "ruskii mir" pe străzile Chișinăului sunt legate de faptul că acestor grupuri infracționale li s-a facilitat intrarea în gestionarea acestor bunuri, li s-au creat facilități. 

Aceste favoritisme până la urmă au creat situația în care Republica Moldova a devenit mai slabă ca stat, ca instituții publice și a întărit și puterea grupurilor oligarhice. Este timpul prin aceste decizii să recăpătăm statutul asupra acestui obiectiv", conchide Igor Munteanu.

Amintim că Aeroportul Internațional Chișinău a fost concesionat în 2013 de Compania Avia Invest, controlată de Ilan Șor. Comisia de anchetă creată de Parlament a constatat că procesul de concesionare a fost viciat. La concurs nu doar că a fost admisă, dar a și câștigat o companie care nu avea dreptul și nu fusese invitată.

În iulie 2020, Agenția Proprietății Publice a notificat Avia Invest despre desființarea contractului de concesionare a Aeroportului. În vara acestui an, Guvernul a decis și rezilierea contractului de modernizare a autogărilor din cauza neprezentării garanției de bună-execuție și neîndeplinirii planului de investiții asumat.

"Sigur, această decizie mult întârziată a permis acestui grup infracțional să câștige foarte mulți bani pe seama cetățenilor, pe seama celor care au plătit taxa aeroportuară și pe lângă daunele pe care le-a cauzat intrarea în concurs a acestei companii Avia Invest în 2013 care s-a bucurat de foarte multe favoritisme ale Guvernului de atunci și prim-ministrul Leancă, și prim-ministrul Filat, și Filip, mulți oameni au fost implicați. Trebuie să menționăm că exact pe lângă scoaterea din contract a Avia Invest-ului și a acționarilor care au cumpărat controlul asupra Aeroportului, ar trebui să fie trași la răspundere și cei care au fost în Comisia de monitorizare a concesionarii și a altor persoane care oarecum s-au dat la fund acum, dar au avut un rol extrem de important", a spus Igor Munteanu, fost președinte al Comisiei de anchetă pentru analiza modului de organizare și desfășurare a privatizării și concesionării proprietății publice și președinte al Partidului CUB, în platoul emisiunii "Punctul pe AZi" de la TVR Moldova, transmite Știri.md.

Fostul ambasador al R. Moldova la Washington amintește că, în 2015, CNA declara că din banii extrași prin acest contract au fost finanțate afacerile lui Șor din Orhei, echipa de fotbal, companiile care erau ocupate în construcții, business-uri secundare, care luau banii și își făceau afaceri proprii. 

"Fără niciun fel de supraveghere din partea APP-ului, fără niciun fel de posibilitate de a stabili prin instrumentele legale cum s-au făcut lucrările de amenajare a pistei sau de construcție a parcării din vecinătatea Aeroportului și până în 2018 nu existau rapoarte ale APP-ului pe acest obiectiv, nu e niciun fel de evidență, când venea agenția de standarde tehnice erau fugăriți de pe teritoriul Aeroportului. 

Lucrurile au fost atât de abuziv administrate și de către fostele guverne, și de către compania care s-a simțit dintr-odată cu sarcini căruță de 49 de ani de concesionare astfel încât Aeroportul, în sine, a devenit un fel de emblemă a impurității și cred că foarte multe probleme cu grupuri infracționale care ies în stradă și contestă guvernul și încearcă să aducă "ruskii mir" pe străzile Chișinăului sunt legate de faptul că acestor grupuri infracționale li s-a facilitat intrarea în gestionarea acestor bunuri, li s-au creat facilități. 

Aceste favoritisme până la urmă au creat situația în care Republica Moldova a devenit mai slabă ca stat, ca instituții publice și a întărit și puterea grupurilor oligarhice. Este timpul prin aceste decizii să recăpătăm statutul asupra acestui obiectiv", conchide Igor Munteanu.

Amintim că Aeroportul Internațional Chișinău a fost concesionat în 2013 de Compania Avia Invest, controlată de Ilan Șor. Comisia de anchetă creată de Parlament a constatat că procesul de concesionare a fost viciat. La concurs nu doar că a fost admisă, dar a și câștigat o companie care nu avea dreptul și nu fusese invitată.

În iulie 2020, Agenția Proprietății Publice a notificat Avia Invest despre desființarea contractului de concesionare a Aeroportului. În vara acestui an, Guvernul a decis și rezilierea contractului de modernizare a autogărilor din cauza neprezentării garanției de bună-execuție și neîndeplinirii planului de investiții asumat.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...

Loading...