Guvernul planifică o nouă campanie – Moldova Poate. Ce scop are
După ce Guvernul a renunțat la organizarea mitingului „Moldova Europeana”, autoritățile pregătesc o campanie de amploare, numită „Moldova Poate”. Cu doar câteva luni înainte de alegerile parlamentare, se prevede derularea unei campanii informative cu o durată de 27 de zile, în perioada vacanței de vară a elevilor.

Redacția Omniapres.md a analizat condițiile licitației anunțate. Astfel, în perioada iunie-iulie urmează să fie lansată o campanie cu scopul „de a promova şi transmite informații cu privire la integrarea Europeană a Republicii Moldova în rândurile copiilor”. Pentru aceasta, autoritățile vor cheltui de la bugetul de stat 5.000.000 de lei, transmite Știri.md.
Costurile includ crearea, difuzarea și promovarea de materiale publicitare la TV, radio și în mediul online, dar și elaborarea design-ului și distribuirea materialelor informaționale de diferit format.
„Ofertantul selectat va organiza difuzarea a celor două spoturi video și radio pe un pachet de difuzare format din minimum patru posturi TV și minimum trei de radio, cu acoperire națională. Posturile de televiziune și radio selectate trebuie sa facă parte din societăți de presă distincte. Difuzarea spoturilor se va face într-un interval de maximă audiență pe fiecare post”, se menționează în caietul de sarcini.
Spoturile campaniei de informare urmează să fie difuzate și pe ecrane LED, dar și în cinematografe. Iar reach preconizat pe Youtube și Google Ads este, în medie, de 1 și, respectiv, 3 milioane.
În cadrul campaniei urmează să fie tipărite și cel puțin 200.000 de flyer-e, mii de postere și stickere pentru publicitate exterioară pe mașini, dar și huse publicitare pentru microbuze, rucsacuri, pixuri, chipiuri, stegulețe și alte produse cu branding. Publicitatea campaniei presupune și bannere pe stradă, dar și în stații de așteptare a transportului public.
Bannere vor fi plasate, de asemenea, în mediul online, pe site-uri de știri generale, știri și analize, știri și analize locale, economic & financiar, educație. Asta deși publicul țintă sunt copiii.
Din descrierea campaniei reiese că organizatorii vor aduce din regiuni cel puțin 2.500 de copii în decurs de 27 de zile. Nu se precizează în ce scop. Cu toate acestea, copiii vor fi hrăniți cu pizza, înghețată, sandvișuri și băuturi.
În ultima perioadă, membrii partidului de guvernământ au început să folosească sloganul și hashtagul „Moldova Poate” în postările lor de pe rețele de socializare. La fel face și președinta Maia Sandu. Sub același slogan a fost sărbătorită Ziua Europei în Moldova.