main logo
434

Discuții publice la Parlament: Eficientizarea pieței de televiziune

Parlamentul a organizat discuții publice, în parteneriat cu Consiliul Audiovizualului, despre eficientizarea și reglementarea instrumentelor și a metodologiilor de cercetare a pieței de televiziune.

Discuții publice la Parlament: Eficientizarea pieței de televiziune

Mai exact, Consiliul Audiovizualului urmează să elaboreze un regulament și să selecteze, prin concurs public, o instituție specializată în măsurarea cotelor de audiență și a cotelor de piață a serviciilor media audiovizuale, transmite Știri.md cu referire la realitatea.md.

La eveniment au participat membrii Consiliului Audiovizualului, reprezentanți ai instituțiilor mass-media din țară și ai agențiilor de publicitate.

„Este foarte important pentru întreaga comunitate ca acest element important, măsurarea de audiențe, să fie făcut corect, într-un mod în care, pentru toată lumea, să existe posibilitatea de a fi siguri că această informație este una corectă”, a menționat președinta Comisiei cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media, Liliana Nicolaescu-Onofrei.

Potrivit Codului serviciilor media audiovizuale al Republicii Moldova, măsurarea cotelor de audiență și a cotelor de piață se realizează de către instituții specializate selectate prin concurs deschis, în conformitate cu standardele internaționale.

Reprezentanții posturilor de televiziune au solicitat Consiliului Audiovizualului să facă uz de expertiză internațională și să asigure o transparență maximă în procesul de organizare a concursului. Ei au mai pus accent pe necesitatea credibilității datelor furnizate de compania care va face măsurările, lărgirea eșantionului de cercetare și atragerea unei companii internaționale pentru auditarea măsurătorului selectat.

În replică, președinta Consiliului Audiovizualului, Liliana Vițu, a declarat că „la începutul săptămânii viitoare, va trimite scrisori companiilor mari internaționale de cercetare a piețelor de televiziune ca să le informeze despre faptul că urmează să fie anunțat concursul în acest an”.

Liliana Vițu a dat asigurări că, la elaborarea Caietului de sarcini și a Regulamentului privind selectarea instituției, va fi atras un expert internațional, astfel încât procesul sa fie cât se poate de credibil. La fel, președinta CA a subliniat faptul că instituția va asigura transparența maximă a procesului, prin organizarea consultărilor publice la fiecare etapă a acestuia.

Concursul de selectare a instituțiilor se organizează o dată la cinci ani, iar rapoartele cotelor de audiență și de piață se prezintă trimestrial Consiliului Audiovizualului. Planul de acțiuni al CA pentru 2023 la obiectivul 2 – Asigurarea unei activități corecte și transparente de reglementarea – prevede două acțiuni ce țin de măsurarea audienței: aprobarea unui Regulament privind selectarea instituției și inițierea concursului.

Spune-ne opinia ta

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării