main logo
3060

Bujorean, despre dosarul Leova-Bumbăta: Primul muzeu al corupției

Primarul orașului Leova, Alexandru Bujorean, a lansat acuzații grave privind construcția drumului Leova-Bumbăta, sugerând că acesta ar putea deveni „primul muzeu al corupției în aer liber” din Republica Moldova.

Bujorean, despre dosarul Leova-Bumbăta: Primul muzeu al corupțieiImagine simbol

În cadrul unei emisiuni televizate, Bujorean a cerut ministrului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, și președintelui R. Moldova, Maia Sandu, să facă publice contractele de execuție, inclusiv devizele de cheltuieli, pentru a clarifica situația, transmite Știri.md cu referire la Bani.md.

„Spînu a făcut publice documentele, însă ce vreți este acolo, numai nu devizele de cheltuieli”, a spus primarul.

Primarul a adăugat că Centrul Național Anticorupție (CNA) a realizat o expertiză a contractelor, dezvăluind costuri supraestimate cuprinse între trei și patru milioane de euro (circa 76 de milioane de lei). Bujorean a solicitat încă o dată ministrului Spînu să publice devizele de cheltuieli pentru a clarifica aceste discrepanțe.

„Dacă este adevărat că există o expertiză, aceasta ar fi stat la baza pornirii urmăririi penale împotriva șefului Administrației de Stat a Drumurilor. Crede cineva că un șef de întreprindere semnează un contract de 262 de milioane de lei fără să cunoască ministrul? Nu este așa. Mai mult, lucrările au început în iulie, dar contractul a fost semnat în septembrie. Ce companie începe lucrările în avans fără să aibă certitudinea că va fi selectată? Ulterior, în luna februarie, Spînu pleacă la Președinție. Aici sunt foarte multe semne de întrebare. Eu sunt martor în acel dosar”, a punctat Bujorean.

Costul lucrărilor de construcție a drumului de acces – 3,6 km – și a infrastructurii punctului de frontieră Leova-Bumbăta se ridică la suma de 252,23 milioane de lei, iar finalizarea lucrărilor era planificată pentru luna noiembrie a acestui an. Inițial, pentru construcția drumului erau prevăzuți 260 de milioane de lei.

Un calcul elementar arată că fiecare kilometru de drum a costat circa 3,5 milioane de euro, fiind cel mai scump drum construit vreodată în Republica Moldova.

Știri.md amintește că conducerea Administrației de Stat a Drumurilor este bănuită de abuz de serviciu în cazul procesului de contractare a serviciilor de proiectare și construire a drumului de acces Leova-Bumbăta.

Potrivit surselor Publika.media, marți, 12 decembrie, procurorii anticorupție au efectuat mai multe percheziții la întreaga conducere a ASD, precum și la mai mulți ingineri ai acestei instituții. De procurori au fost vizitați și proiectantul lucrărilor de construcție a drumului Leova-Bumbăta, dar și reprezentanții companiei care a efectuat lucrările.

La scurt timp, Î.S. „Administrația de Stat a Drumurilor” a confirmat faptul că ofițerii Centrului Național Anticorupție şi procurorii au efectuat percheziții în birourile de serviciu ale unor angajați ai întreprinderii, în cadrul unei cauze penale începute în baza art. 327 alin. (2) lit. b1) din Codul penal, fapt confirmat şi prin comunicatul Procuraturii Anticorupție.

Mai mult, expertul economic Veaceslav Ioniță a venit cu o reacție la o emisiune, unde a spus că asupra procurorilor se fac presiuni pentru a opri investigațiile.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării