main logo
979

Brânzan, despre Air Moldova: Ilanii vin și se duc, dar aeroportul rămâne

Noul ministru al Economiei, Vadim Brânzan, consideră că e nevoie de un audit minuțios al contractului de concesiune a Aeroportului Internațional Chișinău.

Brânzan, despre Air Moldova: Ilanii vin și se duc, dar aeroportul rămâne

Brânzan spune că multe clauze din contract „sunt aberante” și „au fost introduse pe ușa din spate”. El a criticat și așa-numita taxă de modernizare de 9 euro, achitată de fiecare pasager care decolează de pe aeroportul nostru, transmite Știri.md cu referire la Agora.md

Declarațiile au fost făcute la emisiunea „Punctul pe AZi” de la TVR Moldova.

Brânzan a fost întrebat, la emisiune, ce șansă există ca aeroportul să treacă în gestiunea stat ului dacă se constată că a fost concesionat fraudulos.

„Pentru a răspunde, trebuie să ne documentăm. Trebuie de făcut un audit minuțios, toate fațetele, financiare sau nefinanciare. Cine l-a semnat, în ce condiții, s-au pus sau nu presiuni... Eu știu că în acel contract au fost multe prevederi aberante. Unele au fost introduse pe ușa din spate, ca să se facă așa încât investiția să se răscumpere timp de un an. Noi plătim o taxă adițională de 9 euro, pentru modernizare. Să zicem că de atunci de când a fost instituită taxa au zburat două milioane de oameni, adică s-au acumulat 18 milioane de euro. Da, aeroportul a devenit mai frumușel, au făcut o pistă, au pus aer condiționat și cafenele, dar eu cred că cu 18 mln de euro se putea face mai mult”, consideră ministrul.

El a subliniat că e important ca statul să preia aeroportul dacă se vor constata mari încălcări în contractul de concesionare. „Ilanii vin și se duc, dar aeroportul rămâne. Dacă se va dovedi că au fost ilegalități, atunci vom întoarce în proprietatea statului”, reiterează Brânzan. 

Totuși, noul ministru afirmă că, în același timp, „statul nu e cel mai bun gestionar de active”.

„Doar dacă activele sunt de importanță strategice, de securitate națională, sau când există monopoluri naturale, cum ar fi la energie, e important ca statul să gesioneze”, crede oficialul.

Și la subiectul companiei aeriene naționale Brânzan crede că s-au produs deficiențe. „Cred că Air Moldova demult trebuia să fie privatizată, dar nu cred că a fost echitabil și transparent procesul”, spune el.

Amintim că majoritatea parlamentară dintre PSRM și ACUM a constituit astăzi o comisie de anchetă pentru analiza modului de organizare și desfășurare a privatizărilor proprietății publice începând cu anul 2013. Deputații s-au referit în mod special la concesionarea aeroportului internațional Chișinău, dar și la compania Tutun-CTC și proiectul Arenei Chișinău.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării