main logo
640

Ambasadoarea Suediei: Prin serviciul 112, Moldova devine mai aproape de UE

Sistemul unic pentru apelurile de urgenţă 112, care deja de aproape jumătate de an funcţionează în Moldova în regim de testare, va apropia şi mai mult republica de ţările europene, consideră Ambasadoarea Suediei în RM, Anna Lyberg.

Ambasadoarea Suediei: Prin serviciul 112, Moldova e mai aproape de UEAmbasadoare Suediei: Prin serviciului 112, Moldova e mai aproape de UE

Potrivit agenţiei Infotag, despre aceasta ea a declarat la ceremonia de încheiere a proiectului "Sprijin pentru instituirea sistemului unic de urgenţă 112", implementat cu susţinerea României şi Suediei, transmite Știri.md

Potrivit ei, introducerea sistemului 112 este şi o cerinţă a Acordului de Asociere RM-UE. În acelaşi timp, soluţia tehnică a fost găsită cu ajutorul specialiştilor de la compania "Ericsson" şi Serviciul Special de Comunicaţii Electronice din România.

„Datorită asistenţei partenerilor, apelurile către numărul 112 pot fi efectuate din orice telefon, la orice oră, ceea ce reprezintă, de asemenea, un moment comun în Europa atunci când este nevoie de asistenţă urgentă şi calificată din partea medicilor, salvatorilor sau poliţiei", a spus diplomatul.

Directorul Serviciului 112, Liviu Oboroc, a amintit că lucrările privind crearea unui serviciu actualizat au început în 2016.

„Începând cu 1 iulie, au funcţionat în paralel numerele vechi de urgenţă 01, 02 şi 03 şi noul număr unic 112. Imediat a fost pusă pe prim plan pregătirea operatorilor profesionişti pentru primirea apelurilor şi promovarea numărului 112 în rândul populaţiei. Acum avem 82 de operatori şi 13 tehnicieni care susţin funcţionalitatea sistemului. Analiza statisticilor apelurilor arată că cetăţenii apelează mai des la numărul 112", a spus Oboroc.

De asemenea, el a vorbit despre o problemă a serviciului 112, care nu a fost încă rezolvată.

„Între orele 13:00 şi 17:00 sunt recepţionate cele mai multe apeluri ale elevilor de peste 10 ani. Copiii, aparent, nu-şi dau seama de distructivitatea unui astfel de obicei, aceste apeluri fiind abuzive şi deseori false. Sperăm ca Ministerul Educaţiei să ne ajute să rezolvăm această problemă", a spus Oboroc.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării