23 noiembrie, 16:24
0
403

The Motans a lansat o piesă nouă: Mi-am permis să experimentez cu muzica

23 noiembrie, 16:24
0
403

The Motans lansează noul single „În Golul Tău” – una dintre cele mai sincere și autentice scrisori de dragoste pe care, cu siguranță, mulți dintre noi am vrut să o transmitem persoanei iubite.

The Motans a lansat o piesă nouă: Mi-am permis să experimentez cu muzica

The Motans este aici să ne reamintescă cât de frumos poți să pictezi povești în cuvinte și cum fiecare cuvânt devine povestea altcuiva, transmite Știri.md cu referire la Diez.md.

„Iubesc la ea și trăsăturile care nu îi plac ei, și ceea ce nu este, și ce nu vorbește, și atunci când nu îmi zâmbește. Iubesc și golul ei, mă simt acolo în largul meu, mă simt eu. Această piesă e cu adevărat mai specială, mi-am permis să experimentez cu muzica și versurile fără a ține cont de vreo regulă”, a menționat The Motans.

Versurile piesei au fost scrise de Denis Roabeș în timp ce linia melodică a fost scrisă de Denis Roabeș alături de producătorul Alexandru Cotoi. Producția finală a piesei a fost realizată de către Alexandru Cotoi.

Ascultă piesa mai jos:

The Motans este aici să ne reamintescă cât de frumos poți să pictezi povești în cuvinte și cum fiecare cuvânt devine povestea altcuiva, transmite Știri.md cu referire la Diez.md.

„Iubesc la ea și trăsăturile care nu îi plac ei, și ceea ce nu este, și ce nu vorbește, și atunci când nu îmi zâmbește. Iubesc și golul ei, mă simt acolo în largul meu, mă simt eu. Această piesă e cu adevărat mai specială, mi-am permis să experimentez cu muzica și versurile fără a ține cont de vreo regulă”, a menționat The Motans.

Versurile piesei au fost scrise de Denis Roabeș în timp ce linia melodică a fost scrisă de Denis Roabeș alături de producătorul Alexandru Cotoi. Producția finală a piesei a fost realizată de către Alexandru Cotoi.

Ascultă piesa mai jos:

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

8 decembrie, 05:29
0
467

Topul celor mai căutate piese din 2021 cu sute de milioane de vizualizări

8 decembrie, 05:29
0
467

Timpurile grele sunt mai ușor de suportat atunci când ai în căști muzică bună. Revista Times a făcut Topul melodiilor pentru anul 2021, una dintre acestea acumulând chiar 300 de milioane de vizualizări pe YouTube.

Topul celor mai căutate piese din 2021 cu sute de milioane de vizualizări

Clasamentul se încheie cu piesa „Woman” de la Doja Cat. Clipul a înregistrat 14.5 milioane de vizualizări, transmite Știri.md cu referire la b1.ro.

Locul 9 este ocupat de „Wilder Days” de la Morgan Wade.

Poziția 8 este destinat piesei „La Mama de La Mama”, aceasta fiind interpretată de El Alfa.

Locul șapte îi aparține piesei „Good 4 U” a celebrei Olivia Rodrigo.

Solistele de la City Girls au obținut locul șase cu piesa „Twerkulator”.

Locul cinci a fost cucerit de trupa Yoasobi cu piesa „Monster”.

Lucy Dacus și melodia „VBS” s-au poziționat pe locul patru.

Taylor Swift deschide clasamentul campionilor cu piesa „All Too Well”, ocupând locul trei.

Argintul este câștigat de melodia „Essense” a celebrului WizKid.

Aurul este câștigat de Farruko cu piesa „Pepas”.

Clasamentul se încheie cu piesa „Woman” de la Doja Cat. Clipul a înregistrat 14.5 milioane de vizualizări, transmite Știri.md cu referire la b1.ro.

Locul 9 este ocupat de „Wilder Days” de la Morgan Wade.

Poziția 8 este destinat piesei „La Mama de La Mama”, aceasta fiind interpretată de El Alfa.

Locul șapte îi aparține piesei „Good 4 U” a celebrei Olivia Rodrigo.

Solistele de la City Girls au obținut locul șase cu piesa „Twerkulator”.

Locul cinci a fost cucerit de trupa Yoasobi cu piesa „Monster”.

Lucy Dacus și melodia „VBS” s-au poziționat pe locul patru.

Taylor Swift deschide clasamentul campionilor cu piesa „All Too Well”, ocupând locul trei.

Argintul este câștigat de melodia „Essense” a celebrului WizKid.

Aurul este câștigat de Farruko cu piesa „Pepas”.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
6 decembrie, 17:35
0
1 821

Aura s-a reprofilat: E groaznic ce salariu primesc profesorii noştri

6 decembrie, 17:35
0
1 821

Din cauza pandemiei de COVID-19, Aura, interpretă de muzică ușoară, s-a reprofilat în domeniul educației.

Aura s-a reprofilat: E groaznic ce salariu primesc profesorii noştriFoto: captură video

Despre aceasta Aura a vorbit în cadrul unui interviu pentru Telemagazin, transmite Știri.md.

Ea spune că timp de un an de zile a activat în calitate de profesor de educație muzicală pentru elevii claselor a V-VIII la un liceu cu profil sportiv din Capitală. Aura a mărturisit că i-a fost foarte greu, mai ales pentru acești elevi, care sunt foarte puțin interesați de muzică.

Pe lângă asta, salariul unui profesor la un liceu de stat este unul foarte mic, povestește Aura, și i-a fost foarte greu.

Acum, Aura va începe să profeseze într-un alt liceu din Capitală, de această dată în unul privat. Acolo, spune ea, i s-a promis un salariu cu mult mai mare, va avea mai multe ore și va ține lecții elevilor din clasele a I-VIII.

Aura a mai menționat că, actualmente, acesta este venitul ei de bază.

Despre aceasta Aura a vorbit în cadrul unui interviu pentru Telemagazin, transmite Știri.md.

Ea spune că timp de un an de zile a activat în calitate de profesor de educație muzicală pentru elevii claselor a V-VIII la un liceu cu profil sportiv din Capitală. Aura a mărturisit că i-a fost foarte greu, mai ales pentru acești elevi, care sunt foarte puțin interesați de muzică.

Pe lângă asta, salariul unui profesor la un liceu de stat este unul foarte mic, povestește Aura, și i-a fost foarte greu.

Acum, Aura va începe să profeseze într-un alt liceu din Capitală, de această dată în unul privat. Acolo, spune ea, i s-a promis un salariu cu mult mai mare, va avea mai multe ore și va ține lecții elevilor din clasele a I-VIII.

Aura a mai menționat că, actualmente, acesta este venitul ei de bază.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
2 decembrie, 06:00
0
313

Topul Spotify 2021: Cele mai ascultate piese şi cei mai căutaţi artişti

2 decembrie, 06:00
0
313

Muzica portoricanului Bad Bunny a fost cea mai accesată anul acesta, la nivel global, pe serviciul de streaming Spotify.

Topul Spotify 2021: Cele mai ascultate piese şi cei mai căutaţi artiştiFoto: gq.com

Spotify a dezvăluit miercuri listele sale pentru anul 2021, între care cei mai ascultaţi artişti, cele mai ascultate albume, cântece şi podcasturi pe cel mai mare serviciul de streaming din lume, cu peste 381 de milioane de utilizatori, transmite Știri.md cu referire la adevarul.ro.

Cu mai mult de 9,1 milioane de accesări anul acesta, rapperul portorican Bad Bunny este cel mai accesat artist pe Spotify în 2021, urmat de cântăreaţa americană Taylor Swift, grupul k-pop BTS, canadienii Drake şi Justin Bieber.

Cel mai accesat cântec la nivel global în 2021 este „Drivers Licence” al Oliviei Rodrigo, cu peste 1,1 miliarde de accesări.

Pe locurile al doilea şi al treilea s-au clasat „Montero (Call Me By Your Name)” - Lil Nas X şi „Stay” - Kid Laroi cu Justin Bieber.

Cântecele sunt urmate de „good 4 u” - Olivia Rodrigo şi „Levitating (feat. DaBaby)” - Dua Lipa.

Cel mai accesat album la nivel global a fost „Sour” - Olivia Rodrigo, urmat de „Future Nostalgia” - Dua Lipa, „Justice” - Justin Bieber, „=” al lui Ed Sheeran şi de „Planet Her” al cântăreţei Doja Cat.

Cel mai popular podcast la nivel global a fost „The Joe Rogan Experience”, urmat de „Call Her Daddy” şi „Crime Junkie”.

Spotify a dezvăluit miercuri listele sale pentru anul 2021, între care cei mai ascultaţi artişti, cele mai ascultate albume, cântece şi podcasturi pe cel mai mare serviciul de streaming din lume, cu peste 381 de milioane de utilizatori, transmite Știri.md cu referire la adevarul.ro.

Cu mai mult de 9,1 milioane de accesări anul acesta, rapperul portorican Bad Bunny este cel mai accesat artist pe Spotify în 2021, urmat de cântăreaţa americană Taylor Swift, grupul k-pop BTS, canadienii Drake şi Justin Bieber.

Cel mai accesat cântec la nivel global în 2021 este „Drivers Licence” al Oliviei Rodrigo, cu peste 1,1 miliarde de accesări.

Pe locurile al doilea şi al treilea s-au clasat „Montero (Call Me By Your Name)” - Lil Nas X şi „Stay” - Kid Laroi cu Justin Bieber.

Cântecele sunt urmate de „good 4 u” - Olivia Rodrigo şi „Levitating (feat. DaBaby)” - Dua Lipa.

Cel mai accesat album la nivel global a fost „Sour” - Olivia Rodrigo, urmat de „Future Nostalgia” - Dua Lipa, „Justice” - Justin Bieber, „=” al lui Ed Sheeran şi de „Planet Her” al cântăreţei Doja Cat.

Cel mai popular podcast la nivel global a fost „The Joe Rogan Experience”, urmat de „Call Her Daddy” şi „Crime Junkie”.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
22 noiembrie, 11:28
0
153

Premiile American Music Awards au fost decernate: Cine sunt câștigătorii

22 noiembrie, 11:28
0
153

Premiile American Music Awards au fost decernate, la Los Angeles, în cadrul unei ceremonii grandioase. Marii câştigători ai serii au fost băieţii de la BTS. Formaţia a plecat acasă cu trei trofee, inclusiv cel mai râvnit, de la categoria Artistul Anului.

Premiile American Music Awards au fost decernate: Cine sunt câștigătoriiFoto: ABC.com

"Premiul este câştigat de BTS." Băieţii de la BTS au mai câştigat premiile pentru formaţia pop favorită şi piesa pop favorită. Sub aplauzele furtunoase ale spectatorilor, artiştii sud-coreeni au evoluat pe scenă de două ori, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

Olivia Rodrigo a fost desemnată artistul debutat al anului. Interpreta şi-a bucurat fanii cu o piesă cântată live.

Interpreta Cardi B a fost gazda evenimentului, iar cântecul "UP" i-a adus premiul pentru piesa hip-hop preferată.

"Doamne, sunt atât de faimoasă. Dumnezeule! Mulţumesc frumos fanilor mei. Celor noi şi celor care m-au urmărit în toţi aceşti ani. Mulţumesc că m-aţi votat", a declarat Cardi B, interpretă.

Printre alţi câştigători ai serii se numără Ed Sheeran, care a fost desemnat Artistul Pop preferat de gen masculin, iar Taylor Swift a luat premiul la categoria Artistul Pop preferat de gen feminin. Trofeele American Music Awards se acordă anual de mai bine de patru decenii.

"Premiul este câştigat de BTS." Băieţii de la BTS au mai câştigat premiile pentru formaţia pop favorită şi piesa pop favorită. Sub aplauzele furtunoase ale spectatorilor, artiştii sud-coreeni au evoluat pe scenă de două ori, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

Olivia Rodrigo a fost desemnată artistul debutat al anului. Interpreta şi-a bucurat fanii cu o piesă cântată live.

Interpreta Cardi B a fost gazda evenimentului, iar cântecul "UP" i-a adus premiul pentru piesa hip-hop preferată.

"Doamne, sunt atât de faimoasă. Dumnezeule! Mulţumesc frumos fanilor mei. Celor noi şi celor care m-au urmărit în toţi aceşti ani. Mulţumesc că m-aţi votat", a declarat Cardi B, interpretă.

Printre alţi câştigători ai serii se numără Ed Sheeran, care a fost desemnat Artistul Pop preferat de gen masculin, iar Taylor Swift a luat premiul la categoria Artistul Pop preferat de gen feminin. Trofeele American Music Awards se acordă anual de mai bine de patru decenii.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
5 octombrie, 09:54
0
497

O moldoveancă a făcut senzație pe o scenă de muzică din România

5 octombrie, 09:54
0
497

Victoria Peșterean are 25 de ani și este din Chișinău, însă locuiește în București, unde este profesor de pian. Recent a participat la emisiunea momentului din România – „Super Star” – de la Pro TV.

O moldoveancă a făcut senzație pe o scenă de muzică din RomâniaFoto: realitatea.md

A început din clasa I să meargă la concursuri de muzică și evenimente și si-a descoperit vocația, transmite Știri.md cu referire la realitatea.md.

Moștenește talentul de la ambii părinți, dar niciunul nu a studiat în domeniu. Părinții sunt oameni simpli, mama croitoreasă și tatăl lemnar.

A participat la „Vocea României” și a făcut parte din echipa lui Marius Moga.

A fost căsătorită, dar a divorțat pentru că relația nu mai funcționa. Deși trece printr-o perioadă mai grea, Victoria nu vrea să se întoarcă acasă, în Republica Moldova, pentru că, spune ea, acolo este neînțeleasă. 

Preferă să se chinuie, dar să nu o bată nimeni la cap.

A început din clasa I să meargă la concursuri de muzică și evenimente și si-a descoperit vocația, transmite Știri.md cu referire la realitatea.md.

Moștenește talentul de la ambii părinți, dar niciunul nu a studiat în domeniu. Părinții sunt oameni simpli, mama croitoreasă și tatăl lemnar.

A participat la „Vocea României” și a făcut parte din echipa lui Marius Moga.

A fost căsătorită, dar a divorțat pentru că relația nu mai funcționa. Deși trece printr-o perioadă mai grea, Victoria nu vrea să se întoarcă acasă, în Republica Moldova, pentru că, spune ea, acolo este neînțeleasă. 

Preferă să se chinuie, dar să nu o bată nimeni la cap.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
29 septembrie, 23:45
0
1 690

Carla’s Dreams, provocat să cânte muzica lăutărească: Ce piesă au cântat

29 septembrie, 23:45
0
1 690

Carla’s Dreams a deschis noul sezon cu un cover la piesa lui Gică Petrescu. Aceștia au interpretat celebrul cântec: „Zi una mai săltăreață”.

Carla’s Dreams, provocat să cânte muzica lăutărească: Ce piesă au cântat

Băieții au fost invitați la „Morning Glory”, unde li s-a organizat o masă tradițional românească și au cântat muzică lăutărească, transmite Știri.md.

Deși au început cu o interpretare tradițională, în care s-au descurcat de minune, finalul i-a luat prin surprindere pe fani. 

Piesa „Zi una mai săltăreață”, a sunat altfel în maniera rock a băieților.

Fanii au apreciat interpretarea. Dar ție?

Băieții au fost invitați la „Morning Glory”, unde li s-a organizat o masă tradițional românească și au cântat muzică lăutărească, transmite Știri.md.

Deși au început cu o interpretare tradițională, în care s-au descurcat de minune, finalul i-a luat prin surprindere pe fani. 

Piesa „Zi una mai săltăreață”, a sunat altfel în maniera rock a băieților.

Fanii au apreciat interpretarea. Dar ție?

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
29 septembrie, 13:03
0
264

Dezvăluiri de la Casa Albă: Donald Trump avea un om care îi punea muzică când se enerva

29 septembrie, 13:03
0
264

O fostă purtătoare de cuvânt a Casei Albe din timpul administraţiei Donald Trump descrie într-o carte accesele de furie „îngrozitoare” ale fostului preşedinte, care nu se calma decât dacă i se punea muzica lui preferată.

Dezvăluiri de la Casa Albă: Donald Trump avea un om care îi punea muzică când se enervaFoto: Politico.com

În cartea intitulată „I'll Take Your Questions Now” (Acum vă răspund la întrebări - trad.), Stephanie Grisham - care nu a susţinut niciodată conferinţe de presă zilnice în faţa jurnaliştilor la Casa Albă - îl descrie pe Donald Trump ca fiind mincinos, prefăcut şi misogin, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Purtătoare de cuvânt a Casei Albe din iulie 2019 până în aprilie 2020, ea a fost apoi şefa de cabinet a fostei Prime Doamne, Melania Trump.

Stephanie Grisham afirmă că, pentru a calma furia „îngrozitoare” a miliardarului, care se bucură în continuare de o susţinere masivă în cadrul electoratului republican, a fost desemnată o persoană la Casa Albă care să-i difuzeze cântecele lui preferate, printre care „Memory”, extras din comedia muzicală „Cats”, informează New York Times. Această persoană era supranumită „Music Man”.

Cotidianul Washington Post relatează despre un alt pasaj, referitor la o întrevedere între Donald Trump şi preşedintele rus Vladimir Putin în marja summitului G20, în urmă cu doi ani. Potrivit Stephaniei Crisham, fostul preşedinte american i-a spus omologului său rus, în absenţa jurnaliştilor: „Ok, o voi face pe durul cu dumneavoastră câteva minute. Însă aceasta este pentru camerele de filmat, iar după ce ele vor pleca, noi vom vorbi”.

Fosta purtătoare de cuvânt, care a demisionat pe 6 ianuarie 2020 în momentul asaltului asupra Capitoliului, povesteşte de asemenea că fostul preşedinte a ascuns publicului larg faptul că în 2019 a fost supus unei colonoscopii.

Stephanie Grisham descrie, de asemenea, tot potrivit unor fragmente publicate de Washington Post şi New York Times, o Melania Trump tot mai ostilă faţă de soţul său, după dezvăluiri asupra relaţiei lui cu o actriţă porno. Potrivit fostei sale şefe de cabinet, fosta Primă Doamnă a cerut după acest scandal să fie însoţită în timpul apariţiilor sale publice de un militar seducător, pentru a-l înfuria pe soţul ei.

Referitor la propriul rol în cadrul unei Case Albe în care „lipsa de onestitate circula ca şi cum era difuzată prin sistemul de climatizare”, Stephanie Grisham scrie, potrivit New York Times: „Ar fi trebuit să mă fac auzită mai mult”.

În cartea intitulată „I'll Take Your Questions Now” (Acum vă răspund la întrebări - trad.), Stephanie Grisham - care nu a susţinut niciodată conferinţe de presă zilnice în faţa jurnaliştilor la Casa Albă - îl descrie pe Donald Trump ca fiind mincinos, prefăcut şi misogin, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Purtătoare de cuvânt a Casei Albe din iulie 2019 până în aprilie 2020, ea a fost apoi şefa de cabinet a fostei Prime Doamne, Melania Trump.

Stephanie Grisham afirmă că, pentru a calma furia „îngrozitoare” a miliardarului, care se bucură în continuare de o susţinere masivă în cadrul electoratului republican, a fost desemnată o persoană la Casa Albă care să-i difuzeze cântecele lui preferate, printre care „Memory”, extras din comedia muzicală „Cats”, informează New York Times. Această persoană era supranumită „Music Man”.

Cotidianul Washington Post relatează despre un alt pasaj, referitor la o întrevedere între Donald Trump şi preşedintele rus Vladimir Putin în marja summitului G20, în urmă cu doi ani. Potrivit Stephaniei Crisham, fostul preşedinte american i-a spus omologului său rus, în absenţa jurnaliştilor: „Ok, o voi face pe durul cu dumneavoastră câteva minute. Însă aceasta este pentru camerele de filmat, iar după ce ele vor pleca, noi vom vorbi”.

Fosta purtătoare de cuvânt, care a demisionat pe 6 ianuarie 2020 în momentul asaltului asupra Capitoliului, povesteşte de asemenea că fostul preşedinte a ascuns publicului larg faptul că în 2019 a fost supus unei colonoscopii.

Stephanie Grisham descrie, de asemenea, tot potrivit unor fragmente publicate de Washington Post şi New York Times, o Melania Trump tot mai ostilă faţă de soţul său, după dezvăluiri asupra relaţiei lui cu o actriţă porno. Potrivit fostei sale şefe de cabinet, fosta Primă Doamnă a cerut după acest scandal să fie însoţită în timpul apariţiilor sale publice de un militar seducător, pentru a-l înfuria pe soţul ei.

Referitor la propriul rol în cadrul unei Case Albe în care „lipsa de onestitate circula ca şi cum era difuzată prin sistemul de climatizare”, Stephanie Grisham scrie, potrivit New York Times: „Ar fi trebuit să mă fac auzită mai mult”.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
26 septembrie, 08:39
0
203

Cu muzică și claxoane: Cicliștii din Capitală au parcurs 92 de kilometri

26 septembrie, 08:39
0
203

39 de tineri au parcurs cu bicicletele 92 de kilometri, pentru a marca venirea toamnei. Tinerii şi-au dat întâlnire sâmbătă, în parcul Alunelul din Capitală, şi au pornit spre Căpriana.

Cu muzică și claxoane: Cicliștii din Capitală au parcurs 92 de kilometriFoto: Captură video

După ce au ajuns, şi-au încărcat bateriile şi au făcut cale întoarsă. Cu muzică şi claxoane a fost dat startul cursei de toamnă pe biciclete, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

"Trei, doi, unu, start. Îi aşteptăm înapoi."

Daniel Sandu avea doar patru ani când a început să practice ciclismul. Acum are opt ani şi a decis să participe la cursă, alături de tatăl său.

"Îmi place bicicleta şi un pic viteza. Am făcut şi mai mult, am mers şi prin munţi", a recunoscut Daniel Sandu.

"Sunt foarte bucuros. Dimineaţa a fost puţin mai greu să ajungem aici. Dar, de când am ajuns aici, el este cel mai emoţionat", a spus tatăl băiatului.

La câţiva metri distanţă, Mihail Flueraş, un tânăr care participă la curse de ciclism de 12 de ani, s-a echipat corespunzător pentru a porni la drum.

"Întâi ne-am echipat cu casca. Apoi cu mănuşi, pentru a proteja mânile şi ochelari împotriva vântului şi a musculiţelor. Avem o lumină stop, pentru a fi observaţi de şoferi un ghidon pentru apă, vitezometru şi o laternă."

Dacă unii au experienţă, alţii au pornit la o distanţă atât de mare pentru prima oară.

"Sper să ajung cu bine până la finish. De mult îmi doream să merg aşa şi să fie toamnă."

Tinerii au ajuns la mănăstirea Căpriana în o oră şi 40 de minute. Ei au spus că traseul nu a fost dificil, ci chiar frumos.

"Cursa este foarte interesantă, au fost câteva urcări puţin mai dificile, în rest a fost bine."

"Nu am întâlnit dificultăţi, distanţa este destul de accesibilă, fiecare poate să o parcurgă, care mai încet, care mai rapid."

Organizatorii susţin că traseul este potrivit pentru ciclism.

"Bicicliştii au parcurs cu un elan foarte bun, frumos tot acest traseu. Vrem să arătăm că şi pe bicicletă se poate de ajuns la Căpriana şi nu doar", a menșionat Vasile Fotescu, organizator.

Cursa de toamnă pe biciclete este la prima ediţie. Aceasta a fost organizată de Clubul cicliștilor amatori din Republica Moldova, împreună cu proiectul informațional Ciclismul Urban.

După ce au ajuns, şi-au încărcat bateriile şi au făcut cale întoarsă. Cu muzică şi claxoane a fost dat startul cursei de toamnă pe biciclete, transmite Știri.md cu referire la publika.md.

"Trei, doi, unu, start. Îi aşteptăm înapoi."

Daniel Sandu avea doar patru ani când a început să practice ciclismul. Acum are opt ani şi a decis să participe la cursă, alături de tatăl său.

"Îmi place bicicleta şi un pic viteza. Am făcut şi mai mult, am mers şi prin munţi", a recunoscut Daniel Sandu.

"Sunt foarte bucuros. Dimineaţa a fost puţin mai greu să ajungem aici. Dar, de când am ajuns aici, el este cel mai emoţionat", a spus tatăl băiatului.

La câţiva metri distanţă, Mihail Flueraş, un tânăr care participă la curse de ciclism de 12 de ani, s-a echipat corespunzător pentru a porni la drum.

"Întâi ne-am echipat cu casca. Apoi cu mănuşi, pentru a proteja mânile şi ochelari împotriva vântului şi a musculiţelor. Avem o lumină stop, pentru a fi observaţi de şoferi un ghidon pentru apă, vitezometru şi o laternă."

Dacă unii au experienţă, alţii au pornit la o distanţă atât de mare pentru prima oară.

"Sper să ajung cu bine până la finish. De mult îmi doream să merg aşa şi să fie toamnă."

Tinerii au ajuns la mănăstirea Căpriana în o oră şi 40 de minute. Ei au spus că traseul nu a fost dificil, ci chiar frumos.

"Cursa este foarte interesantă, au fost câteva urcări puţin mai dificile, în rest a fost bine."

"Nu am întâlnit dificultăţi, distanţa este destul de accesibilă, fiecare poate să o parcurgă, care mai încet, care mai rapid."

Organizatorii susţin că traseul este potrivit pentru ciclism.

"Bicicliştii au parcurs cu un elan foarte bun, frumos tot acest traseu. Vrem să arătăm că şi pe bicicletă se poate de ajuns la Căpriana şi nu doar", a menșionat Vasile Fotescu, organizator.

Cursa de toamnă pe biciclete este la prima ediţie. Aceasta a fost organizată de Clubul cicliștilor amatori din Republica Moldova, împreună cu proiectul informațional Ciclismul Urban.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
24 septembrie, 11:42
2
591

Interpreta Nina Crulicovschi își sărbătorește ziua de naștere

24 septembrie, 11:42
2
591

Interpreta de muzică ușoară și populară Nina Crulicovschi, Artistă a Poporului, își sărbătorește astăzi cea de-a 70-a aniversare.

Interpreta Nina Crulicovschi își sărbătorește ziua de naștereFoto: Flacăra TV

S-a născut la data de 24 septembrie 1951, în satul Șumiha, regiunea Kurgan, Rusia, din părinți deportați, transmite Știri.md cu referire la moldpres.md.

La vârsta de șapte ani a revenit cu tatăl său la Chișinău. A început să învețe treptat limba maternă, căci nu cunoștea la acea vârstă decât rusa și tătara. Învaţă la Școala muzicală din Slobozia, cântă în ansamblul local muzică populară și de estradă. 

Între anii 1968–1972 și-a făcut studiile la Școala medie de Muzică „Ștefan Neaga” din Chișinău, în clasa profesorului Loghin Țurcanu (teorie, armonie).

În anii studenției a început să cânte muzică populară în Ansamblul „Mărţișor” și a avut un mare succes. A concertat în Finlanda, Bulgaria, Cehoslovacia. A fost o perioadă de succes pentru cântăreaţă. 

Tot în acești ani, Ion Aldea Teodorovici a invitat-o să cânte o melodie cu Petre Teodorovici, apoi înregistrează și un mic disc cu piesa „Cu numele tău”. Piesa a devenit șlagăr și i-a trasat calea către inima publicului.

Potrivit ”Calendarului Național”, între anii 1973-1989 a fost solistă în mai multe colective muzicale: Orchestra de Muzică Populară „Fluieraș” (1973-1975); Orchestra de Muzică Populară „Lăutarii” (1975-1976); în formațiile de muzică ușoară „Orizont” (1977-1979), „Bucuria” (1979-1982) și „Contemporanul” („Noroc”) (1983-1989) ale Filarmonicii Naționale. 

A început cariera solo. În 1981 a participat la Festivalul „Zorii Crimeii” de la Ialta, obţinând premiul III. După concurs a fost chemată și i s-a spus că nu mai este solistă în Ansamblul „Bucuria”, oferindu-i-se alternativă – un loc în Capela Corală „Doina” a Filarmonicii.

În iunie 1983, tatăl artistei a fost arestat din motive politice și învinuit de propagandă anticomunistă. Timp de 7 ani a fost interzisă oficial ca artistă. Suferea de foame în tot sensul cuvântului. Începând cu anul 1989 a fost restabilită în funcţie la Filarmonica Naţională și a urmat o perioada fructuoasă plină de turnee, fani. 

Cu Ansamblul „Noroc” a concertat prin mai multe ţări printre care Tunisia, SUA. Timp de 15 ani a fost solistă de muzică ușoară pe scena Teatrului de revistă „Alexandru Davilla” de la Pitești, România.

A înregistrat multe piese la Radioteleviziunea Națională din Chișinău, printre care: „Cu numele tău”, „Nu mă chema”, „Sărută-mă”, Singur, singur, dorul meu” ș.a. Discografia sa cuprinde: „Steaua iubirii”, „Laudă soarelui”, „Of, leliță Mărioară”, „Nu mă plânge, bade”, „Strigături moldovenești”, „Steaua  polară”, „Te aștept”. 

Are înregistrate mai multe cântece pe discuri colective, editate la Firma „Melodia”, un CD omolog apărut la Chișinău. A jucat în filmul „Chipul tău” (”Telefilm-Chișinău”, 1984).

Nina Crulicovschi a colaborat cu poeții Grigore Vieru, Dumitru Matcovschi, Anatol Ciocanu, compozitorii Petre și Ion Aldea Teodorovici, Mihai Toderașcu și Ion Enache. 

A fost colegă de scenă cu maestrul Nicolae Sulac pe parcursul unui an. A fost protagonista câtorva serate de creaţie: „Eu sunt femeie”, „Ce taină a vieţii o cunoaște” (1995), „E seara unei întâlniri” (1998), „Cu numele tău” (2001). 

Este laureată a numeroase concursuri naţionale, unionale și internaţionale. Laureată a Festivalului „Zorii Crimeii” (1981, Premiul III); laureată a Festivalului „Crizantema de Aur”, România (Premiul III). 

În 1993 a fost distinsă cu titlul onorific maestru în artă din Republica Moldova, iar în 2010 – cu titlul  ”Artist al Poporului ”.

S-a născut la data de 24 septembrie 1951, în satul Șumiha, regiunea Kurgan, Rusia, din părinți deportați, transmite Știri.md cu referire la moldpres.md.

La vârsta de șapte ani a revenit cu tatăl său la Chișinău. A început să învețe treptat limba maternă, căci nu cunoștea la acea vârstă decât rusa și tătara. Învaţă la Școala muzicală din Slobozia, cântă în ansamblul local muzică populară și de estradă. 

Între anii 1968–1972 și-a făcut studiile la Școala medie de Muzică „Ștefan Neaga” din Chișinău, în clasa profesorului Loghin Țurcanu (teorie, armonie).

În anii studenției a început să cânte muzică populară în Ansamblul „Mărţișor” și a avut un mare succes. A concertat în Finlanda, Bulgaria, Cehoslovacia. A fost o perioadă de succes pentru cântăreaţă. 

Tot în acești ani, Ion Aldea Teodorovici a invitat-o să cânte o melodie cu Petre Teodorovici, apoi înregistrează și un mic disc cu piesa „Cu numele tău”. Piesa a devenit șlagăr și i-a trasat calea către inima publicului.

Potrivit ”Calendarului Național”, între anii 1973-1989 a fost solistă în mai multe colective muzicale: Orchestra de Muzică Populară „Fluieraș” (1973-1975); Orchestra de Muzică Populară „Lăutarii” (1975-1976); în formațiile de muzică ușoară „Orizont” (1977-1979), „Bucuria” (1979-1982) și „Contemporanul” („Noroc”) (1983-1989) ale Filarmonicii Naționale. 

A început cariera solo. În 1981 a participat la Festivalul „Zorii Crimeii” de la Ialta, obţinând premiul III. După concurs a fost chemată și i s-a spus că nu mai este solistă în Ansamblul „Bucuria”, oferindu-i-se alternativă – un loc în Capela Corală „Doina” a Filarmonicii.

În iunie 1983, tatăl artistei a fost arestat din motive politice și învinuit de propagandă anticomunistă. Timp de 7 ani a fost interzisă oficial ca artistă. Suferea de foame în tot sensul cuvântului. Începând cu anul 1989 a fost restabilită în funcţie la Filarmonica Naţională și a urmat o perioada fructuoasă plină de turnee, fani. 

Cu Ansamblul „Noroc” a concertat prin mai multe ţări printre care Tunisia, SUA. Timp de 15 ani a fost solistă de muzică ușoară pe scena Teatrului de revistă „Alexandru Davilla” de la Pitești, România.

A înregistrat multe piese la Radioteleviziunea Națională din Chișinău, printre care: „Cu numele tău”, „Nu mă chema”, „Sărută-mă”, Singur, singur, dorul meu” ș.a. Discografia sa cuprinde: „Steaua iubirii”, „Laudă soarelui”, „Of, leliță Mărioară”, „Nu mă plânge, bade”, „Strigături moldovenești”, „Steaua  polară”, „Te aștept”. 

Are înregistrate mai multe cântece pe discuri colective, editate la Firma „Melodia”, un CD omolog apărut la Chișinău. A jucat în filmul „Chipul tău” (”Telefilm-Chișinău”, 1984).

Nina Crulicovschi a colaborat cu poeții Grigore Vieru, Dumitru Matcovschi, Anatol Ciocanu, compozitorii Petre și Ion Aldea Teodorovici, Mihai Toderașcu și Ion Enache. 

A fost colegă de scenă cu maestrul Nicolae Sulac pe parcursul unui an. A fost protagonista câtorva serate de creaţie: „Eu sunt femeie”, „Ce taină a vieţii o cunoaște” (1995), „E seara unei întâlniri” (1998), „Cu numele tău” (2001). 

Este laureată a numeroase concursuri naţionale, unionale și internaţionale. Laureată a Festivalului „Zorii Crimeii” (1981, Premiul III); laureată a Festivalului „Crizantema de Aur”, România (Premiul III). 

În 1993 a fost distinsă cu titlul onorific maestru în artă din Republica Moldova, iar în 2010 – cu titlul  ”Artist al Poporului ”.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
24 septembrie, 00:21
0
487

Studiu: Muzica poate fi contagioasă ca un virus. Genul care este în top

24 septembrie, 00:21
0
487

Muzica este într-adevăr molipsitoare, au concluzionat oamenii de ştiinţă.

Studiu: Muzica poate fi contagioasă ca un virus. Genul care este în top

Cercetătorii au constatat că modelul descărcărilor pieselor muzicale nou-lansate pare să semene foarte bine cu evoluţia unei epidemii, muzica electronică dovedindu-se a fi cel mai ''contagios'' gen, informează miercuri The Guardian, transmite Știri.md cu referire la Agerpres.

Dora Rosat, autoarea principală a studiului, absolventă de matematică şi statistică la Universitatea McMaster din Ontario, Canada, s-a întrebat, alături de o echipă de cercetători, dacă poate afla care este mecanismul prin care anumite cântece devin populare, utilizând instrumente matematice aplicate de obicei studiului modalităţii de transmitere a bolilor infecţioase.

Echipa de cercetători a folosit o bază alcătuită din circa 1,4 miliarde de descărcări individuale de muzică pe serviciul de streaming MixRadio, care nu mai funcţionează în prezent.

În urma analizei celor mai descărcate 1.000 de melodii în Marea Britanie între 2007 şi 2014, cercetătorii au analizat gradul în care un model standard pentru epidemii, denumit modelul SIR, se potriveşte cu tendinţele în descărcările de melodii de-a lungul timpului.

Cercetarea, publicată în ''Proceedings of the Royal Society A: Mathematical and Physical Sciences'', a descoperit că modelul funcţionează la fel de bine pentru a descrie tendinţele descărcării de melodii ca atunci când descrie transmiterea unei boli în rândul populaţiei.

''Sugerează că o mulţime dintre procesele sociale care conduc la transmiterea unei boli sau procese echivalente ar putea totodată să determine popularitatea anumitor melodii. Mai exact, sprijină ideea că atât muzica, cât şi bolile infecţioase depind de conexiunile sociale pentru a se răspândi în rândul populaţiei'', a spus Rosati.

''În cazul unei boli, dacă vii în contact cu cineva care este bolnav, atunci există o oarecare şansă să contractezi boala respectivă.

Pare foarte similar şi în cazul melodiilor. Marea diferenţă este că, în cazul cântecelor, nu e nevoie de contact fizic - se poate întâmpla după ce un prieten de-al meu a folosit o melodie nouă şi interesantă într-o poveste de pe Instagram, iar eu voi merge apoi să o caut'', a mai precizat ea.

''Este foarte logic atunci când te gândeşti că ”din gură în gură” se pot transmite lucruri, asemenea bolilor, altor oameni. Principala diferenţă este că, în cazul muzicii, există mai multe modalităţi prin care aceasta se poate propaga'', a spus Thomas Rawson, specialist în modelarea matematică a bolilor infecţioase la Imperial College din Londra.

Echipa lui Rosati a calculat totodată numărul de reproducere de bază (R0) - un indicator al contagiozităţii unei boli, plecând de la premiza că populaţia are imunitate zero prin infectare sau vaccinare - pentru diferite genuri muzicale.

Deşi a variat substanţial de la un gen muzical la altul, au descoperit că dansul şi muzica metal au cel mai mic scor mediu al R0, de 2,8, respectiv 3,7.

Muzica pop este mai transmisibilă, dar a fost cu mult depăşită de genuri precum rock şi hip-hop, în timp ce muzica electronică - o formă de muzică electronică destinată ascultării mai degrabă decât dansului - a avut cel mai ridicat R0, de 3,430. Ceea ce înseamnă că este de aproximativ 190 de ori mai transmisibilă decât pojarul, care are un R0 de circa 18.

Acest lucru nu înseamnă că sunt descărcate mai multe piese de muzică electronică, ci mai degrabă că acest gen se propagă mai rapid în rândul fanilor.

''Bolile sunt limitate în modul prin care se pot transmite, întrucât necesită interacţiune fizică'', a spus Rawson. ''Motivul pentru care constatăm valori extrem de ridicate ale R0 pentru anumite cântece este că poţi scrie doar un singur tweet şi ai infectat deja sute de persoane. Poţi transmite un cântec-contagios mult mai rapid decât în cazul unei boli infecţioase'', a precizat Rawson.

''Există probabil o mulţime de indivizi în rândul populaţiei care ar putea fi deja imuni la un gen precum muzica electronică datorită gusturilor preexistente'', a spus Rawson. ''Bunica mea, spre exemplu, este destul de rezistentă la infecţia cu trap şi dubstep''.

''Poate ceea ce ne spun aceste cifre este că fanii muzicii electronice tind să fie mai pasionaţi când vine vorba despre melodiile preferate... Sau poate reţeaua socială a fanilor de muzică electronică este mai strâns conectată'', a spus Rosati.

Sau poate că pop-ul, fiind un gen mai mainstream, este popularizat în principal prin mijloace cu un grad mai mare de pasivitate, cum ar fi radioul, a adăugat ea.

Ratele de infectare se pot totodată modifica pe parcursul timpului. ''În cazul muzicii pop şi rock, cred că radioul le-a slujit foarte bine pe vremea când era principala metodă de popularizare'', a mai spus Rosati.

''Cele mai mari schimbări sunt mai probabile în cadrul acestor genuri de nişă care nu ajung să fie neapărat difuzate la radio sau unde artiştii nu sunt la fel de cunoscuţi. Cred că au o şansă mai mare de transmitere în contextul prezent al existenţei serviciilor de streaming şi al platformelor de social media''.

Dacă popularitatea melodiilor este determinată de aceleaşi mecanisme ca şi transmiterea bolilor, modelul ar putea deschide noi căi de prezicere a succesului unor lansări muzicale şi a modalităţilor prin care poate fi stimulată popularizarea acestora.

''Folosind în mod similar modele matematice utilizate în cazul transmiterii bolilor pentru a afla informaţii precum timpul mediu în care un individ este infectat, amploarea finală a epidemiei sau cât timp va dura o epidemie, am putea afla care este timpul mediu pe care o persoană îl petrece ascultând o melodie, câte persoane vor descărca un anumit cântec sau cât timp ar putea fi un anumit cântec popular'', a spus Rosati. 

Cercetătorii au constatat că modelul descărcărilor pieselor muzicale nou-lansate pare să semene foarte bine cu evoluţia unei epidemii, muzica electronică dovedindu-se a fi cel mai ''contagios'' gen, informează miercuri The Guardian, transmite Știri.md cu referire la Agerpres.

Dora Rosat, autoarea principală a studiului, absolventă de matematică şi statistică la Universitatea McMaster din Ontario, Canada, s-a întrebat, alături de o echipă de cercetători, dacă poate afla care este mecanismul prin care anumite cântece devin populare, utilizând instrumente matematice aplicate de obicei studiului modalităţii de transmitere a bolilor infecţioase.

Echipa de cercetători a folosit o bază alcătuită din circa 1,4 miliarde de descărcări individuale de muzică pe serviciul de streaming MixRadio, care nu mai funcţionează în prezent.

În urma analizei celor mai descărcate 1.000 de melodii în Marea Britanie între 2007 şi 2014, cercetătorii au analizat gradul în care un model standard pentru epidemii, denumit modelul SIR, se potriveşte cu tendinţele în descărcările de melodii de-a lungul timpului.

Cercetarea, publicată în ''Proceedings of the Royal Society A: Mathematical and Physical Sciences'', a descoperit că modelul funcţionează la fel de bine pentru a descrie tendinţele descărcării de melodii ca atunci când descrie transmiterea unei boli în rândul populaţiei.

''Sugerează că o mulţime dintre procesele sociale care conduc la transmiterea unei boli sau procese echivalente ar putea totodată să determine popularitatea anumitor melodii. Mai exact, sprijină ideea că atât muzica, cât şi bolile infecţioase depind de conexiunile sociale pentru a se răspândi în rândul populaţiei'', a spus Rosati.

''În cazul unei boli, dacă vii în contact cu cineva care este bolnav, atunci există o oarecare şansă să contractezi boala respectivă.

Pare foarte similar şi în cazul melodiilor. Marea diferenţă este că, în cazul cântecelor, nu e nevoie de contact fizic - se poate întâmpla după ce un prieten de-al meu a folosit o melodie nouă şi interesantă într-o poveste de pe Instagram, iar eu voi merge apoi să o caut'', a mai precizat ea.

''Este foarte logic atunci când te gândeşti că ”din gură în gură” se pot transmite lucruri, asemenea bolilor, altor oameni. Principala diferenţă este că, în cazul muzicii, există mai multe modalităţi prin care aceasta se poate propaga'', a spus Thomas Rawson, specialist în modelarea matematică a bolilor infecţioase la Imperial College din Londra.

Echipa lui Rosati a calculat totodată numărul de reproducere de bază (R0) - un indicator al contagiozităţii unei boli, plecând de la premiza că populaţia are imunitate zero prin infectare sau vaccinare - pentru diferite genuri muzicale.

Deşi a variat substanţial de la un gen muzical la altul, au descoperit că dansul şi muzica metal au cel mai mic scor mediu al R0, de 2,8, respectiv 3,7.

Muzica pop este mai transmisibilă, dar a fost cu mult depăşită de genuri precum rock şi hip-hop, în timp ce muzica electronică - o formă de muzică electronică destinată ascultării mai degrabă decât dansului - a avut cel mai ridicat R0, de 3,430. Ceea ce înseamnă că este de aproximativ 190 de ori mai transmisibilă decât pojarul, care are un R0 de circa 18.

Acest lucru nu înseamnă că sunt descărcate mai multe piese de muzică electronică, ci mai degrabă că acest gen se propagă mai rapid în rândul fanilor.

''Bolile sunt limitate în modul prin care se pot transmite, întrucât necesită interacţiune fizică'', a spus Rawson. ''Motivul pentru care constatăm valori extrem de ridicate ale R0 pentru anumite cântece este că poţi scrie doar un singur tweet şi ai infectat deja sute de persoane. Poţi transmite un cântec-contagios mult mai rapid decât în cazul unei boli infecţioase'', a precizat Rawson.

''Există probabil o mulţime de indivizi în rândul populaţiei care ar putea fi deja imuni la un gen precum muzica electronică datorită gusturilor preexistente'', a spus Rawson. ''Bunica mea, spre exemplu, este destul de rezistentă la infecţia cu trap şi dubstep''.

''Poate ceea ce ne spun aceste cifre este că fanii muzicii electronice tind să fie mai pasionaţi când vine vorba despre melodiile preferate... Sau poate reţeaua socială a fanilor de muzică electronică este mai strâns conectată'', a spus Rosati.

Sau poate că pop-ul, fiind un gen mai mainstream, este popularizat în principal prin mijloace cu un grad mai mare de pasivitate, cum ar fi radioul, a adăugat ea.

Ratele de infectare se pot totodată modifica pe parcursul timpului. ''În cazul muzicii pop şi rock, cred că radioul le-a slujit foarte bine pe vremea când era principala metodă de popularizare'', a mai spus Rosati.

''Cele mai mari schimbări sunt mai probabile în cadrul acestor genuri de nişă care nu ajung să fie neapărat difuzate la radio sau unde artiştii nu sunt la fel de cunoscuţi. Cred că au o şansă mai mare de transmitere în contextul prezent al existenţei serviciilor de streaming şi al platformelor de social media''.

Dacă popularitatea melodiilor este determinată de aceleaşi mecanisme ca şi transmiterea bolilor, modelul ar putea deschide noi căi de prezicere a succesului unor lansări muzicale şi a modalităţilor prin care poate fi stimulată popularizarea acestora.

''Folosind în mod similar modele matematice utilizate în cazul transmiterii bolilor pentru a afla informaţii precum timpul mediu în care un individ este infectat, amploarea finală a epidemiei sau cât timp va dura o epidemie, am putea afla care este timpul mediu pe care o persoană îl petrece ascultând o melodie, câte persoane vor descărca un anumit cântec sau cât timp ar putea fi un anumit cântec popular'', a spus Rosati. 

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...