main logo
577

Un pilot a evitat prăbușirea unui Boeing 737 MAX, înainte de tragedia din Indonezia

Avionul Boeing 737 MAX 8, aparținând companiei indoneziene Lion Air, care s-a prăbușit pe 29 octombrie, provocând moartea a 189 de oameni, a fost la un pas de dezastru și cu o zi înainte, fiind salvat de un pilot aflat în afara orelor de program.

Un pilot a evitat prăbușirea unui Boeing 737 MAX, până la marea tragedie

Noile dezvăluiri intervin după ce experţii au anunţat deja că au identificat ″similarităţi clare″⁣ între accidentul din octombrie şi cel din 10 martie, când un avion Boeing 737 MAX 8 al companiei Ethiopian Airlines s-a prăbuşit, 157 de persoane pierzându-şi viaţa, transmite Știri.md cu referire la protv.md.

Potrivit Bloomberg, ancheta privind prăbuşirea aeronavei Lion Air a scos la iveală faptul că avionul a fost la un pas de prăbuşire şi cu o zi înainte, pe 28 octombrie, din cauza unei probleme la sistemul automat de stabilizare în zbor menit să împiedice intrarea avionului în picaj, denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System).

Surse familiare investigaţiei au declarat, pentru Bloomberg, că în timpul unei curse de la Bali la Jakarta, un alt treilea pilot care se afla în cockpit, deşi era în afara orelor de lucru, a identificat rapid problema şi a reuşit să redreseze aeronava, care intrase în picaj.

Se pare că acest pilot i-a sfătuit pe cei aflaţi la manşă să dezactiveze motorul care o provocat picajul, o procedură cu care toţi piloţii ar fi trebuit să fie familiarizaţi, scrie sursa citată.

O zi mai târziu, aeronava Boeing 737 MAX 8 pleca de la Jakarta la Pangkal Pinang, sub comanda unui alt echipaj, însă piloţii nu au mai reuşit să redreseze avionul, după ce acesta a intrat în picaj.

Pilotul Bhavye Suneja, de naţionalitate indiană, a raportat atunci “probleme tehnice”, la câteva minute după decolare, şi a cerut să revină pe aeroport.

Turnul de control a permis revenirea, însă avionul a dispărut de pe radar, prăbuşindu-se în Marea Java. 

Aeronavele Boeing 737 Max 8 sunt dotate cu sistemul automat de stabilizare în zbor denumit MCAS (Manoeuvering Characteristics Augmentation System). 

Acest sistem a fost conceput special pentru acest model de Boeing pentru a preveni un efect nedorit creat de motoarele mai grele şi cu un diametru mai mare faţă de cele ale precedentelor generaţii de Boeing 737. 

Acest efect poate orienta botul avionului într-un unghi de urcare, ceea ce poate antrena apoi un picaj. Pentru a preveni acest picaj sistemul MCAS pune avionul într-un unghi de coborâre pentru ca aparatul să poată recupera viteza.

După accidental din Etiopia, Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviaţiei (EASA) a decis suspendarea zborurilor cu aparatele Boeing 737 MAX-8 şi 9. La fel au decis numeroase alte ţări din lume, precum Statele Unite, China, Indonezia, Singapore, Oman, Coreea de Sud şi Mongolia.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării