25 ianuarie, 06:00
0
166

SUA dă în judecată Google pentru monopol în publicitatea digitală

25 ianuarie, 06:00
0
166

Departamentul de Justiţie al Statelor Unite a dat în judecată Google pentru că ar fi exercitat un monopol asupra pieţei de publicitate digitală, în cea mai recentă ofensivă juridică împotriva grupului, în contextul în care Washingtonul încearcă să ia măsuri împotriva dominaţiei giganţilor tehnologici.

SUA dă în judecată Google pentru monopol în publicitatea digitală

O plângere depusă marţi de Departamentul Justiţiei(DoJ) şi de un grup de state americane la o instanţă federală din Virginia acuză Google că a folosit "mijloace anticoncurenţiale, de excludere şi ilegale pentru a elimina sau a diminua în mod sever orice ameninţare la adresa dominaţiei sale asupra tehnologiilor de publicitate digitală", transmite Știri.md cu referire la mediafax.ro.

Potrivit acesteia, "colosul industriei" Google a afectat concurenţa în sectorul tehnologiilor publicitare "prin angajarea într-o campanie sistematică de preluare a controlului asupra unei game largi de instrumente de înaltă tehnologie utilizate de editori, agenţi de publicitate şi brokeri pentru a facilita publicitatea digitală".

De asemenea, autorităţile au acuzat Google că are "conflicte de interese generalizate", deoarece controlează numeroase aspecte ale pieţei de publicitate digitală, inclusiv tehnologia utilizată de editorii de site-uri web pentru a vinde spaţii publicitare şi cea mai mare bursă unde se vând reclame.

Guvernul SUA a acuzat Google de încălcarea Legii antitrust Sherman din 1890, una dintre principalele legi antitrust ale ţării privind întreprinderile. Acesta solicită despăgubiri şi cere, de asemenea, ca societatea să fie obligată să renunţe la suita Google Ad Manager.

Dacă va avea succes, procesul ar putea schimba radical piaţa de publicitate digitală. DoJ susţine că Google şi-a exercitat controlul asupra acestui sector timp de 15 ani, sporindu-şi puterea prin cumpărarea de concurenţi şi strivirea rivalilor, forţând editorii să adopte instrumentele sale şi manipulând licitaţiile de publicitate în propriul beneficiu.

Procurorii au estimat că Google a obţinut peste 30% din toţi banii din publicitatea digitală care circulă prin intermediul produselor sale.

"Monopolurile ameninţă pieţele libere şi corecte pe care se bazează economia noastră. Acestea înăbuşă inovaţia, îi afectează pe producători şi pe lucrători şi cresc costurile pentru consumatori", a declarat Merrick Garland, procurorul general al SUA.

Google a declarat într-un comunicat că procesul "încearcă să aleagă câştigători şi învinşi în sectorul extrem de competitiv al tehnologiei publicitare".

O plângere depusă marţi de Departamentul Justiţiei(DoJ) şi de un grup de state americane la o instanţă federală din Virginia acuză Google că a folosit "mijloace anticoncurenţiale, de excludere şi ilegale pentru a elimina sau a diminua în mod sever orice ameninţare la adresa dominaţiei sale asupra tehnologiilor de publicitate digitală", transmite Știri.md cu referire la mediafax.ro.

Potrivit acesteia, "colosul industriei" Google a afectat concurenţa în sectorul tehnologiilor publicitare "prin angajarea într-o campanie sistematică de preluare a controlului asupra unei game largi de instrumente de înaltă tehnologie utilizate de editori, agenţi de publicitate şi brokeri pentru a facilita publicitatea digitală".

De asemenea, autorităţile au acuzat Google că are "conflicte de interese generalizate", deoarece controlează numeroase aspecte ale pieţei de publicitate digitală, inclusiv tehnologia utilizată de editorii de site-uri web pentru a vinde spaţii publicitare şi cea mai mare bursă unde se vând reclame.

Guvernul SUA a acuzat Google de încălcarea Legii antitrust Sherman din 1890, una dintre principalele legi antitrust ale ţării privind întreprinderile. Acesta solicită despăgubiri şi cere, de asemenea, ca societatea să fie obligată să renunţe la suita Google Ad Manager.

Dacă va avea succes, procesul ar putea schimba radical piaţa de publicitate digitală. DoJ susţine că Google şi-a exercitat controlul asupra acestui sector timp de 15 ani, sporindu-şi puterea prin cumpărarea de concurenţi şi strivirea rivalilor, forţând editorii să adopte instrumentele sale şi manipulând licitaţiile de publicitate în propriul beneficiu.

Procurorii au estimat că Google a obţinut peste 30% din toţi banii din publicitatea digitală care circulă prin intermediul produselor sale.

"Monopolurile ameninţă pieţele libere şi corecte pe care se bazează economia noastră. Acestea înăbuşă inovaţia, îi afectează pe producători şi pe lucrători şi cresc costurile pentru consumatori", a declarat Merrick Garland, procurorul general al SUA.

Google a declarat într-un comunicat că procesul "încearcă să aleagă câştigători şi învinşi în sectorul extrem de competitiv al tehnologiei publicitare".

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...

Loading...