Scandal la București: Un loc de parcare ar putea costa 77.000 de euro
Un nou proiect ambițios al Primăriei Sectorului 3 în România a provocat un val de controverse în spațiul public, după ce s-a aflat că investiția pentru construirea unei parcări cu aproape 1.900 de locuri ar putea ajunge la 146 de milioane de euro. Potrivit calculelor făcute de opoziție, costul estimativ pentru un singur loc de parcare ar putea atinge incredibila sumă de 77.000 de euro.

Proiectul unei parcări de lux în Sectorul 3 generează dispute politice și critici acerbe
Construcția este planificată în zona Hala Laminor, pe un teren deja urbanizat, și presupune o parcare pe 11 niveluri, cu 1895 de locuri, conform documentelor aprobate de Consiliul Local Sector 3. Ideea aparține primarului Robert Negoiță, care susține că proiectul are un rol crucial în fluidizarea traficului și dezvoltarea mobilității urbane, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.
Proiectul a fost rapid taxat de Partidul Național Liberal, prin vocea lui Andrei Baciu, președintele PNL Sector 3, care consideră investiția exagerată și lipsită de logică în actualul context urban și social.
„Credeți că este posibil ca în 2025 o primărie să construiască mii de locuri de parcare, iar prețul pe loc de parcare să fie de 77.000 de euro? Se întâmplă în București 2025. Avem aici hotărârea de Consiliu Local, cu suma de 546 de milioane de lei, adică aproximativ 146 de milioane de euro”, a declarat Baciu.
Acesta a subliniat și faptul că în apropierea Hala Laminor există deja 1.700 de locuri de parcare care sunt rareori utilizate:
„Mare parte din timp sunt goale. În patru minute pe jos ajungi la ele. Nouă minute, și ești la altă parcare. De ce să cheltuim o sumă colosală pentru ceva ce deja există și nu este folosit?”
Propunerea liberalilor: construirea unui spital în locul parcării
Ca alternativă, liberalii au înaintat în Consiliul Local o propunere oficială prin care solicită redirecționarea fondurilor către construirea unui spital în Sectorul 3. Baciu a argumentat că sănătatea publică ar trebui să fie o prioritate, mai ales în condițiile în care infrastructura medicală din zonă este deficitară.
„Dacă există acești 146 de milioane de euro, propunerea noastră este clară: să construim un spital. Avem nevoie de servicii medicale moderne, nu de parcări inutile și scumpe”, a mai afirmat liderul PNL Sector 3.
Robert Negoiță răspunde: „Suma invocată este exagerată. Banii vin din fonduri europene”
În replică, primarul Robert Negoiță a transmis un punct de vedere oficial pentru Digi24, în care afirmă că proiectul este cofinanțat din fonduri europene și nu poate fi redirecționat către alte obiective.
„Acei bani europeni sunt cu dedicație pentru mobilitate urbană, nu pot fi folosiți cu orice destinație. Acel proiect nu costă nici pe departe acea sumă. Este mult mai puțin – 100 și un pic de milioane cu TVA. Valoarea de execuție reală este mai jos, chiar mult mai jos”, a declarat edilul.
Negoiță a explicat că parcarea face parte dintr-un nod intermodal menit să reducă traficul în Capitală și să încurajeze utilizarea mijloacelor de transport în comun: „Este o investiție strategică pentru a încuraja oamenii care vin din afara orașului să-și lase mașinile la margine și să continue drumul cu metroul sau autobuzul.”
Dezbaterea continuă: utilitate publică sau cheltuială excesivă?
În timp ce administrația locală insistă asupra utilității proiectului pentru reducerea poluării și aglomerației din București, vocile critice din opoziție susțin că este o investiție „fără sens”, într-o zonă deja acoperită din punct de vedere al parcărilor.
Deocamdată, proiectul rămâne în picioare, iar aprobarea fondurilor europene depinde de clarificarea costurilor reale. Până atunci, cetățenii Sectorului 3 rămân spectatori la un nou episod al conflictului politic local, în care prioritățile comunității sunt văzute diferit în funcție de culoarea politică.