Scandal în Italia: Un clip de promovare turistică prezintă imagini din Slovenia
Ministrul italian al Turismului din cabinetul Giorgiei Meloni a ajuns ținta ironiilor după ce s-a descoperit că un clip publicitar, destinat atragerii de turiști străini în această țară, conține, de fapt, imagini din Slovenia cu sloveni care beau vin sloven.
Clipul publicitar, parte a unei campanii de promovare a turismului care a costat 9 milioane de euro, a fost extrem de criticat, după ce s-a aflat că o parte a „peisajelor” italiene fuseseră de fapt filmate în Slovenia, transmite Știri.md cu referire la digi24.ro.
Intitulat „Open to Meraviglia” („Deschiși Minunilor”) clipul video are pe post de ghid turistic și „influencer” o versiune computerizată a lui Venus, veritabil simbol al artei italiene, care apare în celebrul tablo „Nașterea lui Venus/Nașterea Venerei”, semant de artistul renascentist Sandro Botticelli.
În varianta sa „modernă”, Venus apare în mai multe ipostaze, inclusiv într-o rochie mini, mâncând dintr-o felie de pizza ori prezentând atracții turistice precum Coloseumul din Roma sau Domul din Florența.
Cele mai controversate imagini sunt însă cele care prezintă un grup de tineri care zâmbesc în timp ce beau vin în ceea ce pare a fi un peisaj tipic italienesc. În realitate, scena respectivă a fost filmată în regiunea viticolă Cotar din Slovenia, aflată în apropiere de granița cu Italia. În plus, sticla de vin savurată de grupul de tineri este chiar un vin Cotar, de producție slovenă.
Imaginile filmate în Slovenia pot fi urmărite la secunda 00:27 din clipul publicitar.
Campania publicitară a fost calificată drept „grotescă”, „obscenă” și o reală risipă de bani de către istoricul de artă Tomaso Montanari. De asemenea, clipul video a fost dur criticat pe rețelele sociale.
În replică, ministrul turismului, Daniela Santanche, membru în partidul de extremă dreaptă „Frații Italiei”, condus de premiera Giorgia Meloni, i-a făcut „snobi” pe criticii campaniei și a declarat că ideea ca Venus să fie prezentată ca „influencer” are ca scop atragerea a cât mai mulți tineri.