main logo
717

Povestea podului din România care în loc să stea peste apă stă pe mal

Un pod care a costat guvernul 10 milioane de lei stă de un an pe malul Someșului, în județul Maramureș, România.

Povestea podului din România care în loc să stea peste apă stă pe malFoto: digi24.ro

Totul, din cauza unei erori: când trebuia să fie pus peste râu, a fost îndoit din neatenție. Acum, localnicii trec apa cu un bac împins de bețe, transmite Știri.md cu referire la Digi24.ro.

Podul din metal care ar trebui să lege localitățile Ulmeni și Chelința, din Maramureș, a costat peste 10 milioane de lei. Finanțarea a venit de la Ministerul Dezvoltării în 2015, iar lucrarea trebuia să fie gata doi ani mai târziu. În 2020, sute de mașini trec zilnic Someșul cu bacul.

"Acuma suntem obișnuiți de atâția ani", spune un șofer.

"Ce să facem dacă asta e România? Ne conformăm, ne uităm la el ce frumos stă acolo și așteptăm", adaugă altul.

Deși localnicii așteaptă de o viață construirea unui astfel de pod, după mai mulți ani în care finalizarea lucrărilor a tot fost amânată, în toamna anului trecut, firma constructoare a încercat să pună podul peste apă, însă fără succes.

Ioan Băbuț, constructor: "Am avut o eroare și a căzut un cap de pe niște role, a căzut un cap în elasticitate și după aia a trebuit să facem o expertiză, expertiza a durat și podul nu are nimic din punct de vedere tehnic.  

Un capăt a alunecat în lateral, s-a deplasat 20 de centimetri și atunci a rămas suspendat numai în arc pe parte elastică.

S-au mai răsturnat și autostrăzi, ce să facem? Bine că nu s-a întâmplat la oameni".

Lucian Morar, primar în Ulmeni: "Expertiza ne arată că nu s-a întâmplat nimic grav, este doar o îndoitură elastică, care își va reveni. Acuma constructorul pune din nou podul pe poziție de lansare și suntem în discuții avansate cu firma de macarale."

Octombrie 2020 este noul termen de finalizare a podului, însă primarul localității nu crede ca va fi posibil ca lucrurile să se repare într-un timp atât de scurt. Nici n-ar avea cum, mai ales că nici măcar un muncitor nu era la muncă, atâta cât timp echipa Digi24 se afla în zonă.

Dacă podul care ruginește pe malul apei ar fi fost amplasat peste Someș, distanța dintre Baia Mare și Zalău s-ar fi scurtat cu aproximativ 40 de kilometri. Singura variantă pe care o au oamenii este să treacă Someșul pe un bac împins de bețe.  

"Ne descurcăm foarte greu, în special iarna când e râul mare cu bacul nu se poate trece.", spune un localnic.

"Noi avem terenuri agricole. Podul era o foarte bună variantă și ne ajuta foarte mult", afirmă alt localnic.

Localnicii au făcut până acum mai multe sesizări la instituțiile statului, chiar și la Curtea de Conturi, dar nu au primit niciun răspuns.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării