Pasagerul unui avion și-a scris testamentul în timp ce aeronava ateriza de urgență
Zborul JL8696 al Japan Airlines, de la Shanghai la Tokyo, a fost nevoit să efectueze o aterizare de urgență pe Aeroportul Kansai luni seară, după ce pasagerii au descris o coborâre bruscă a aeronavei.

Avionul efectua un zbor în parteneriat (code-share) operat de compania low-cost Spring Airlines Japan, de la Pudong la Narita, când a deviat către aeroportul din Osaka pentru o aterizare de urgență în jurul orei 20:50, ora locală, transmite Știri.md cu referire la stirileprotv.ro.
Niciunul dintre cei 191 de pasageri și membri ai echipajului aflați la bordul Boeing 737-800 nu a fost rănit. Potrivit guvernului japonez, piloții au contactat controlorii de trafic aerian când aeronava a declanșat o alertă privind o neregulă la sistemul de presurizare care menține presiunea aerului din cabină.
Pasagerii au povestit clipele de groază
Pasagerii au început să posteze pe rețelele sociale la scurt timp după aterizare, unul dintre ei relatând că măștile de oxigen au căzut în timp ce avionul cobora brusc de la o altitudine de peste 10.000 de metri, descriind experiența ca fiind una care i-a pus viața în pericol.
„Corpul meu este încă aici, dar sufletul meu nu a ajuns încă. Picioarele încă îmi tremură. Când te confrunți cu viața sau moartea, tot restul pare neimportant,” a scris pasagerul.
„Stewardesa a plâns și a strigat să-și pună masca de oxigen, spunând că avionul a avut o defecțiune”, a declarat un pasager, care se afla pe zborul Japan Airlines din 30 iunie.
Un al treilea pasager îngrozit și-a amintit că a fost „în pragul lacrimilor” în timp ce își scria testamentul și își punea pe hârtie detaliile asigurării și PIN-urile cardurilor bancare, relatează People.
Momentul terifiant în care pasagerii au fost obligați să își pună măștile de oxigen a fost filmat. Pasagerii panicați pot fi văzuți în filmare agățându-se de măști în timp ce un însoțitor de bord face un anunț.
Alții au spus pe rețelele sociale că pasagerii au fost ținuți la bordul avionului mai mult de o oră după aterizare, iar Spring Airlines Japan a acceptat să plătească fiecărei persoane câte 15.000 yeni (104 dolari SUA) în urma reclamațiilor. Totuși, pentru a primi această compensație, pasagerii trebuie să contacteze compania aeriană și nu o primesc automat, conform postărilor.
Spring Airlines Japan a fost înființată în septembrie 2012 printr-o investiție comună a companiei Spring Airlines din Shanghai și Japan Airlines. JAL a devenit compania-mamă a Spring Airlines Japan în iunie 2021, partenerul chinez păstrând o participație de 33%.