14 ianuarie, 13:33
1
550

O femeie, filmată cum se plimbă cu câinele-robot în lesă într-un mall

14 ianuarie, 13:33
1
550

O scenă neobișnuită a fost filmată într-un mall din China, unde o femeie a fost surprinsă în timp ce se plimba cu un câine-robot în... lesă.

O femeie, filmată cum se plimbă cu câinele-robot în lesă într-un mallColaj: știri.md

Imaginile au fost filmate de un utilizator Stirileprotv.ro, transmite Știri.md.

Din câte se pare, este vorba despre o clonă a unui robot Boston Dynamics.

De altfel, cel care a filmat această scenă spune că întâmplarea a avut loc într-un mall din Shanghai, China - un loc unde există foarte multe produse IT&C copiate.

Google X, o subdivizie Alphabet, a cumpărat Boston Dynamics în 2013.

În 2017, Softbank a preluat compania pentru trei ani. Acum, japonezii de la Hyundai sunt proprietarii Boston Dynamics.

În Las Vega, la CES 2022, cel mai mare târg de tehnologie din lume, un robot-umanoid a fost atracția principală.

Ameca imită până la cel mai mic detaliu mișcările unei persoane. Ascultă comenzile și poartă conversații avansate cu vizitatorii de la CES, ușor speriați de sarcasmul ei.

Ameca este un robot-umanoid care a atras foarte multă atenție la CES 2022.

A fost dezvoltat în Marea Britanie și are 22 de motorașe pe față, care este acoperită de un silicon special, și are inclusiv riduri pe frunte.

Imaginile au fost filmate de un utilizator Stirileprotv.ro, transmite Știri.md.

Din câte se pare, este vorba despre o clonă a unui robot Boston Dynamics.

De altfel, cel care a filmat această scenă spune că întâmplarea a avut loc într-un mall din Shanghai, China - un loc unde există foarte multe produse IT&C copiate.

Google X, o subdivizie Alphabet, a cumpărat Boston Dynamics în 2013.

În 2017, Softbank a preluat compania pentru trei ani. Acum, japonezii de la Hyundai sunt proprietarii Boston Dynamics.

În Las Vega, la CES 2022, cel mai mare târg de tehnologie din lume, un robot-umanoid a fost atracția principală.

Ameca imită până la cel mai mic detaliu mișcările unei persoane. Ascultă comenzile și poartă conversații avansate cu vizitatorii de la CES, ușor speriați de sarcasmul ei.

Ameca este un robot-umanoid care a atras foarte multă atenție la CES 2022.

A fost dezvoltat în Marea Britanie și are 22 de motorașe pe față, care este acoperită de un silicon special, și are inclusiv riduri pe frunte.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate

Loading...

10 ianuarie, 06:34
26
6 550

Șor, surprins într-un mall din Israel: Nu-l ascunde

10 ianuarie, 06:34
26
6 550

Pe când autoritățile din R. Moldova îl caută pe liderul Partidului Șor, acesta s-ar afla în Israel, ducând o viață normală.

Șor, surprins într-un mall din Israel: Nu-l ascundeColaj: știri.md

Ilan Șor ar fi fost observat cum se plimbă printr-un mall din Netania, Israel, transmite Știri.md.

Imaginile au fost făcute publice pe canalul de Telegram de către Cristian Rizea.

Din imagini se vede cum acesta, îmbrăcat la costum, se plimbă alături de un bodyguard. Bărbatul care a filmat imaginile s-a apropiat de cei doi pentru a le surprinde fețele. ”Nu-l ascunde”, i-a reproșat bărbatul bodyguard-ului.

”În timp ce se jură că "nu a fugit din Moldova", iar procurorii noștri nu îl găsesc, telespectatorii noștri l-au surprins pe fugarul penal Ilan Shor în mall-ul Yr Yamim din Netania, Israel”, a scris Rizea.

Ilan Șor ar fi fost observat cum se plimbă printr-un mall din Netania, Israel, transmite Știri.md.

Imaginile au fost făcute publice pe canalul de Telegram de către Cristian Rizea.

Din imagini se vede cum acesta, îmbrăcat la costum, se plimbă alături de un bodyguard. Bărbatul care a filmat imaginile s-a apropiat de cei doi pentru a le surprinde fețele. ”Nu-l ascunde”, i-a reproșat bărbatul bodyguard-ului.

”În timp ce se jură că "nu a fugit din Moldova", iar procurorii noștri nu îl găsesc, telespectatorii noștri l-au surprins pe fugarul penal Ilan Shor în mall-ul Yr Yamim din Netania, Israel”, a scris Rizea.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
30 dec, 2021 15:41
0
493

Alerta falsă cu bombă la un mall din București, necitită aproape 10 ore

30 dec, 2021 15:41
0
493

E-mailul prin care poliția a fost anunțată că o bombă a fost plasată într-un mare centru comercial din București a stat necitit aproape 10 ore. Mesajul a fost trimis la miezul nopții, însă a fost deschis de un polițist abia la ora 10 dimineața.

Alerta falsă cu bombă la un mall din București, necitită aproape 10 oreFoto: digi24.ro

Andreea Georgescu, reporter Digi24: „E-mailul cu amenințarea cu bombă a fost transmis la Poliția Română prin intermediul site-ului care conține o secțiune de transmitere de petiții, la miezul nopții, în mesaj fiind indicată ora 14:00, momentul în care urma să fie detonată presupusa bombă, transmite Știri.md cu referire la digi24.ro.

Problema este că e-mailul respectiv este citit de un singur polițist, care intră în tură la ora 08:00 și își încheia tura la ora 16:00. Polițistul a ajuns la serviciu, a început să citească e-mailul, a ajuns la amenințarea respectivă la ora 10:00, a direcționat mesajul către Poliția Capitalei, polițiștii au încercat să vadă cine este persoana care a trimis e-mailul, să vadă dacă sunt antecedente, au bănuit o alertă falsă, doar că nu au reușit să îl identifice pe cel care a trimis e-mailul. Pentru că mai era mai puțin de o oră până la presupusa detonare s-a luat decizia, împreună cu cei de la SRI, de a evacua centrul comercial. Verificările au durat mai bine de 3 ore și s-a dovedit că alarma era falsă.

Și acum poliția încearcă să dea de urma celui care a trimis e-mailul respectiv”.

Un mall din sectorul 3 al Capitalei a fost evacuat, miercuri, după ce a fost primită o amenințare cu bombă. După trei ore de verificări nu a fost identificat niciun dispozitiv exploziv, iar activitatea în centrul comercial a fost reluată.

Andreea Georgescu, reporter Digi24: „E-mailul cu amenințarea cu bombă a fost transmis la Poliția Română prin intermediul site-ului care conține o secțiune de transmitere de petiții, la miezul nopții, în mesaj fiind indicată ora 14:00, momentul în care urma să fie detonată presupusa bombă, transmite Știri.md cu referire la digi24.ro.

Problema este că e-mailul respectiv este citit de un singur polițist, care intră în tură la ora 08:00 și își încheia tura la ora 16:00. Polițistul a ajuns la serviciu, a început să citească e-mailul, a ajuns la amenințarea respectivă la ora 10:00, a direcționat mesajul către Poliția Capitalei, polițiștii au încercat să vadă cine este persoana care a trimis e-mailul, să vadă dacă sunt antecedente, au bănuit o alertă falsă, doar că nu au reușit să îl identifice pe cel care a trimis e-mailul. Pentru că mai era mai puțin de o oră până la presupusa detonare s-a luat decizia, împreună cu cei de la SRI, de a evacua centrul comercial. Verificările au durat mai bine de 3 ore și s-a dovedit că alarma era falsă.

Și acum poliția încearcă să dea de urma celui care a trimis e-mailul respectiv”.

Un mall din sectorul 3 al Capitalei a fost evacuat, miercuri, după ce a fost primită o amenințare cu bombă. După trei ore de verificări nu a fost identificat niciun dispozitiv exploziv, iar activitatea în centrul comercial a fost reluată.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
3 dec, 2021 21:51
0
743

Cum îți alegi mașina electrică: Ce trebuie să știi înainte să o cumperi

3 dec, 2021 21:51
0
743

Dacă abia începi călătoria ta electrică, probabil că ai o mulțime de întrebări. Dacă nu ai condus niciodată un vehicul electric până acum, s-ar putea să te întrebi despre aspectele practice de zi cu zi ale deținerii unei mașini electrice, dar și cum îți alegi mașina electrică.

Cum îți alegi mașina electrică: Ce trebuie să știi înainte să o cumperiFoto: playtech.ro

Vehiculele complet electrice folosesc un pachet de baterii pentru a stoca energia electrică care alimentează motorul. Bateriile EV sunt încărcate prin conectarea vehiculului la o sursă de energie electrică, transmite Știri.md cu referire la Playtech.ro.

Deși producția de energie electrică poate contribui la poluarea aerului, Autoritățile clasifică vehiculele complet electrice drept vehicule cu emisii zero, deoarece nu produc emisii directe de evacuare.

Vehiculele electrice de astăzi au, în general, o autonomie mai scurtă, per încărcare decât au vehiculele convenționale. Cu toate acestea, gama tot mai mare de modele noi și dezvoltarea continuă a echipamentelor de încărcare de mare putere reduc acest decalaj. 

Eficiența și autonomia de rulare a vehiculelor electrice variază substanțial în funcție de condițiile de conducere. Temperaturile extreme exterioare tind să reducă intervalul, deoarece trebuie utilizată mai multă energie pentru a încălzi sau răci cabina.

Vehiculele electrice sunt mai eficiente în timpul condusului în oraș decât pe autostradă. Condițiile de condus în oraș au opriri mai frecvente, ceea ce maximizează beneficiile frânării regenerative, în timp ce călătoria pe autostradă necesită de obicei mai multă energie pentru a depăși rezistența crescută la viteze mai mari. În comparație cu accelerația treptată, accelerația rapidă reduce autonomia vehiculului.

Cum îți alegi mașina electrică în funcție de facilități

Când te gândești cum îți alegi mașina electrică, probabil cel mai important lucru de luat în calcul este autonomia și posibilitatea de încărcare. 

Spre deosebire de mașinile clasice, cele electrice nu beneficiază de stații de încărcare la fiecare colț de stradă, în special în România.

România numără în acest moment 782 de stații publice de încărcare pentru vehiculele electrice, iar în intervalul august 2020 – aprilie 2021, numărul acestora a crescut cu 44%, de la 542 la 782. 

De asemenea, autoritățile au anunțat recent că numărul acestora va crește deoarece atât Uniunea Europeană cât și statul român se gândesc la dezvoltarea rețelei de încărcare, dar mai e mult până departe.

Este adevărat, mașinile electrice pot fi încărcate de la o priză casnică de 3 kW, dar pentru cele cu o capacitate mare a bateriei durata poate fi extrem de mare. 

Un wallbox oferă o capacitate de încărcare cel puțin dublă și va permite încărcarea peste noapte a bateriei. Stațiile de încărcare rapidă în curent continuu sunt cea mai rapidă soluție – în funcție de capacitate, acestea pot încărca bateria unei mașini la 80% în circa 30 de minute.

Există aplicații care te ajută să descoperi stațiile publice libere și oferă informații despre capacitatea de încărcare și tipul de conectori suportați. 

Aceste aplicații permit inclusiv „rezervarea” unui punct de încărcare, cu toate că nu există nicio garanție că nu o vei găsi ocupată de o mașină al cărei șofer nu a auzit de aplicația respectivă. Aceasta este disponibilă atât pentru AppStore, cât și pentru Google Play.

Este important de știut că bateriile mașinilor electrice, ca orice alte baterii, sunt supuse uzurii și își pierd capacitatea de stocare după un anumit număr de încărcări. Totuși, durata de viață a acestora este de cel puțin 10 ani. Este, mai mult sau mai puțin, o durată de viață apropiată de cea a mașinii.

Mai mult, dacă te gândești cât de sigură este o mașină electrică, află că acestea sunt testate în aceleași condiții de EuroNCAP ca și modelele cu motoare termice. Rezultatele testelor recente au arătat că mașinile electrice sunt la fel de sigure, dacă nu chiar mai sigure decât cele care funcționează pe benzină și motorină.

În ceea ce privește costurile, acestea sunt cu siguranță mult mai mici în comparație cu un autoturism clasic, care funcționează cu benzină sau motorină. 

În primul rând, taxele pentru poluare nu trebuie plătite, mașinile 100% electrice fiind scutite și de impozit, iar în al doilea rând, datorită numărului redus de piese, vizitele la mecanic sunt mai rare. Consumul unui astfel de vehicul de oraș este între 15 și 18 kWh, iar dacă îl vei încărca la o stație gratuită, nu vei fi nevoit să plătești nimic.

Prețul unei încărcări este diferit în funcție de unde alegi să încarci. În medie, un plin pentru o mașină care are 40 kWh ajunge la aproximativ 20 de lei și are o autonomie de 200 de kilometri. Însă există și locuri special amenajate în care autoturismele electrice pot fi încărcate gratuit.

Rabla și Rabla Plus te ajută să-ți alegi mașina electrică

Despre Rabla Clasic probabil că știi câte ceva deja. Acest program este o componentă finanțată de stat, prin care un proprietar primește o sumă de bani în schimbul casării unui autovehicul vechi.

Această sumă poartă numele de primă de casare și este în valoare de 6.500 de lei, la care se mai adaugă și un ecobonus de 1.700 de lei în cazul în care mașina are un nivel de poluare mai mic de 98 g CO2/km.

Totuși, cu ce diferă Rabla Plus de Rabla Clasic?

Acest program nou este modalitatea prin care Guvernul își dorește să introducă în circulație mai multe vehicule electrice. Persoanele care își doresc să achiziționeze un astfel de autoturism vor primi o subvenție de la stat, fără a mai fi nevoie să caseze un autoturism vechi.

Pot fi acordate două tipuri de eco-tichete, în funcție de tipul autoturismului care va fi achiziționat:

Un eco-tichet pentru achiziționarea unui autoturism electric hibrid, care vine cu o sursă de alimentare externă și care generează o cantitate de emisii mai mică de 50 g CO2/km. Pentru a se primi subvenția, mașina trebuie să-și ia energia din două surse diferite: una electrică și una fosilă. Pentru o mașină hibrid, voucherul primit are o valoare de 20.000 de lei;

Un eco-tichet pentru mașinile noi, 100% electrice. Valoarea sprijinului primit de la stat este de 45.000 de lei, iar în cazul în care cumpărătorul deține un autoturism vechi, pe care își dorește să-l caseze, se va mai acorda o primă de casare în valoare de 5.000 de lei, care se va cumula cu cea de 45.000 de lei.

În ambele cazuri, tichetul acordat nu poate să reprezinte mai mult de 50% din valoarea totală a mașinii.

Programul Rabla Plus este unul destul de îngăduitor, iar de acesta pot beneficia atât persoanele fizice, cât și cele juridice. Astfel, pot primi eco-tichete:

Persoanele fizice;

Persoanele juridice de drept public sau privat;

Entitățile juridice fără personalitate juridică;

Organizațiile profesionale care își exercită activitatea într-una dintre formele profesiei liberale;

Persoanele fizice care efectuează activități economice în mod independent;

Asociațiile familiale sau cele care desfășoară activități economice independente.

Cum îți alegi mașina electrică în funcție de marcă

Evident că atunci când îți alegi mașina electrică sunt mai mulți factori la care trebuie să te gândești. Mai jos, o să găsești patru exemple de mașini electrice, Tesla, Volkswagen, Renault și Dacia. 

Am încercat să îți răspund la trei dintre cele mai importante întrebări, care sper să te ajute în alegerea unui model potrivit pentru tine.

Tesla Model 3 este unul dintre cele mai atractive vehicule electrice de pe piață astăzi și a devenit primul vehicul electric care a depășit vânzările lunare de mașini noi în Europa. 

Modelul 3 vine cu o varietate de opțiuni, cum ar fi o gamă standard de tracțiune spate, tracțiune integrală cu dublu motor și o baterie cu autonomie lungă și opțiune de performanță cu roți Überturbine de 20 inch, frâne de performanță și suspensie coborâtă.

Care este raza de acțiune a unui Tesla Model 3?

Autonomia unui Tesla Model 3 este cuprinsă între 491 km și 614 km.

Cât de mare este bateria?

Capacitatea bateriei unui Tesla Model 3 este fie de 50 kWh, fie de 75 kWh.

Cât costă?

Fiind cel mai ieftin Tesla de pe șosea în prezent, prețul unui Tesla Model 3 variază între 49.980 € și 63.980 €, în funcție de versiunea de vehicul pe care o alegi.

Volkswagen ID.4 a fost lansat pentru a aborda cel mai mare segment de piață din lume, clasa SUV-urilor compacte, în ceea ce Grupul Volkswagen numește ofensiva lor electrică. Mergând cap la cap cu Modelul Y, ID.4 dorește să ofere o alternativă accesibilă, care poate promova mobilitatea electrică pe piețele mai mari. Și funcționează: ID.4, complet electric, a învins competiția internațională puternică de la World Car Awards pentru a câștiga „Mașina mondială a anului 2021”.

Care este raza de acțiune a unui Volkswagen ID.4?

Autonomia unui Volkswagen ID.4 depinde de versiunea pe care o alegeți, dar variază între 344 km și 488 km.

Cât de mare este bateria unui Volkswagen ID.4?

Capacitatea bateriei  depinde de versiunea pe care o alegi, dar variază între 52 kWh și 77 kWh.

Cât costă un Volkswagen ID.4?

Prețul unui Volkswagen variază între 39.190 € și 52.990 €, în funcție de versiunea de vehicul ales.

Renault Zoe E-tech este unul dintre cele mai populare vehicule electrice din Europa, cu aproape 100.000 de unități vândute în 2020. Și nu este o surpriză, cu o autonomie destul de mare pentru un vehicul electric mic – E-tech poate parcurge 395 km cu o singură încărcare — Zoe are cea mai bună gamă de acțiune din clasa sa. Datorită acestui fapt, Zoe a câștigat titlul de cea mai bine vândută mașină electrică din Europa de Vest în 2020.

Ce autonomie are Renault Zoe?

Autonomia unui Renault Zoe este de 395 km.

Cât de mare este bateria unui Renault Zoe?

Capacitatea bateriei unui Renault Zoe este de 52 kWh.

Cât costă un Renault Zoe?

Prețul unui Renault Zoe variază între 33.490 € și 36.390 €, în funcție de versiunea aleasă.

Dacia Spring este poate un nume pe care nu te-ai aștepta să-l vezi în lista asta de exemple. Cu toate acestea, micuța mașină produsă de către constructorul român rupe topurile în acest moment. Un vehicul citadin compact care te va ajuta să navighezi orașul fără nicio problemă. Beneficiază de o autonomie de 225 de km care poate urca în mediul urban până la 307 de km, conform producătorului.

Ce autonomie are Dacia Spring?

Autonomia este estimată la 225 km în afara orașului și la 307 km în oraș.

Cât de mare este bateria?

Capacitatea bateriei  este de 26.8 kWh.

Cât costă o Dacia Spring?

Prețul este de 19.100 €.

Merită să alegi o mașină electrică acum?

Deci, cum îți alegi mașina electrică? Sper că ți-am răspuns la eventualele neclarități pe care le-ai putea avea. Cu toate acestea, este important de punctat faptul că acest tip de vehicul este încă la început de drum. 

Cu siguranță, lucrurile vor merge pe o pantă ascendentă, dar trebuie să ai răbdare. 

Tehnologia evoluează atât de rapid încât dacă te gândești exclusiv la ea atunci răspunsul este cu siguranță unul pozitiv. Merită să alegi o mașină electrică în detrimentul celei clasice.

Din păcate, trebuie să iei în calcul și ce urmează să faci cu aceasta. Dacă plănuiești să faci sute de mii de kilometri cu ea, s-ar putea să te lovești de o problemă masivă, infrastructura. Nu uita că majoritatea punctelor de încărcare există în orașe, în timp ce în mediul rural, acestea lipsesc cu desăvârșire.

Mai sus în articol, am spus că există planuri de a dezvolta rețeaua de stații de încărcare, dar până acestea vor fi operaționale, în totalitate, o să mai treacă câțiva ani. 

Cu alte cuvinte, tehnologia este pregătită dar trebuie ca societatea să o ajungă din urmă. Pe de altă parte, în acest moment există atâtea beneficii pentru cei care optează pentru o mașină electrică, încât cumva balansează lipsa stațiilor de încărcare.

În concluzie, răspunsul meu este da și nu. Da, merită să alegi mașina electrică în detrimentul uneia clasice, dacă ești dispus să îți asumi limitele care vin la pachet cu acest tip de vehicul. Altfel, cred că poți să mai aștepți un pic până faci această tranziție.

Vehiculele complet electrice folosesc un pachet de baterii pentru a stoca energia electrică care alimentează motorul. Bateriile EV sunt încărcate prin conectarea vehiculului la o sursă de energie electrică, transmite Știri.md cu referire la Playtech.ro.

Deși producția de energie electrică poate contribui la poluarea aerului, Autoritățile clasifică vehiculele complet electrice drept vehicule cu emisii zero, deoarece nu produc emisii directe de evacuare.

Vehiculele electrice de astăzi au, în general, o autonomie mai scurtă, per încărcare decât au vehiculele convenționale. Cu toate acestea, gama tot mai mare de modele noi și dezvoltarea continuă a echipamentelor de încărcare de mare putere reduc acest decalaj. 

Eficiența și autonomia de rulare a vehiculelor electrice variază substanțial în funcție de condițiile de conducere. Temperaturile extreme exterioare tind să reducă intervalul, deoarece trebuie utilizată mai multă energie pentru a încălzi sau răci cabina.

Vehiculele electrice sunt mai eficiente în timpul condusului în oraș decât pe autostradă. Condițiile de condus în oraș au opriri mai frecvente, ceea ce maximizează beneficiile frânării regenerative, în timp ce călătoria pe autostradă necesită de obicei mai multă energie pentru a depăși rezistența crescută la viteze mai mari. În comparație cu accelerația treptată, accelerația rapidă reduce autonomia vehiculului.

Cum îți alegi mașina electrică în funcție de facilități

Când te gândești cum îți alegi mașina electrică, probabil cel mai important lucru de luat în calcul este autonomia și posibilitatea de încărcare. 

Spre deosebire de mașinile clasice, cele electrice nu beneficiază de stații de încărcare la fiecare colț de stradă, în special în România.

România numără în acest moment 782 de stații publice de încărcare pentru vehiculele electrice, iar în intervalul august 2020 – aprilie 2021, numărul acestora a crescut cu 44%, de la 542 la 782. 

De asemenea, autoritățile au anunțat recent că numărul acestora va crește deoarece atât Uniunea Europeană cât și statul român se gândesc la dezvoltarea rețelei de încărcare, dar mai e mult până departe.

Este adevărat, mașinile electrice pot fi încărcate de la o priză casnică de 3 kW, dar pentru cele cu o capacitate mare a bateriei durata poate fi extrem de mare. 

Un wallbox oferă o capacitate de încărcare cel puțin dublă și va permite încărcarea peste noapte a bateriei. Stațiile de încărcare rapidă în curent continuu sunt cea mai rapidă soluție – în funcție de capacitate, acestea pot încărca bateria unei mașini la 80% în circa 30 de minute.

Există aplicații care te ajută să descoperi stațiile publice libere și oferă informații despre capacitatea de încărcare și tipul de conectori suportați. 

Aceste aplicații permit inclusiv „rezervarea” unui punct de încărcare, cu toate că nu există nicio garanție că nu o vei găsi ocupată de o mașină al cărei șofer nu a auzit de aplicația respectivă. Aceasta este disponibilă atât pentru AppStore, cât și pentru Google Play.

Este important de știut că bateriile mașinilor electrice, ca orice alte baterii, sunt supuse uzurii și își pierd capacitatea de stocare după un anumit număr de încărcări. Totuși, durata de viață a acestora este de cel puțin 10 ani. Este, mai mult sau mai puțin, o durată de viață apropiată de cea a mașinii.

Mai mult, dacă te gândești cât de sigură este o mașină electrică, află că acestea sunt testate în aceleași condiții de EuroNCAP ca și modelele cu motoare termice. Rezultatele testelor recente au arătat că mașinile electrice sunt la fel de sigure, dacă nu chiar mai sigure decât cele care funcționează pe benzină și motorină.

În ceea ce privește costurile, acestea sunt cu siguranță mult mai mici în comparație cu un autoturism clasic, care funcționează cu benzină sau motorină. 

În primul rând, taxele pentru poluare nu trebuie plătite, mașinile 100% electrice fiind scutite și de impozit, iar în al doilea rând, datorită numărului redus de piese, vizitele la mecanic sunt mai rare. Consumul unui astfel de vehicul de oraș este între 15 și 18 kWh, iar dacă îl vei încărca la o stație gratuită, nu vei fi nevoit să plătești nimic.

Prețul unei încărcări este diferit în funcție de unde alegi să încarci. În medie, un plin pentru o mașină care are 40 kWh ajunge la aproximativ 20 de lei și are o autonomie de 200 de kilometri. Însă există și locuri special amenajate în care autoturismele electrice pot fi încărcate gratuit.

Rabla și Rabla Plus te ajută să-ți alegi mașina electrică

Despre Rabla Clasic probabil că știi câte ceva deja. Acest program este o componentă finanțată de stat, prin care un proprietar primește o sumă de bani în schimbul casării unui autovehicul vechi.

Această sumă poartă numele de primă de casare și este în valoare de 6.500 de lei, la care se mai adaugă și un ecobonus de 1.700 de lei în cazul în care mașina are un nivel de poluare mai mic de 98 g CO2/km.

Totuși, cu ce diferă Rabla Plus de Rabla Clasic?

Acest program nou este modalitatea prin care Guvernul își dorește să introducă în circulație mai multe vehicule electrice. Persoanele care își doresc să achiziționeze un astfel de autoturism vor primi o subvenție de la stat, fără a mai fi nevoie să caseze un autoturism vechi.

Pot fi acordate două tipuri de eco-tichete, în funcție de tipul autoturismului care va fi achiziționat:

Un eco-tichet pentru achiziționarea unui autoturism electric hibrid, care vine cu o sursă de alimentare externă și care generează o cantitate de emisii mai mică de 50 g CO2/km. Pentru a se primi subvenția, mașina trebuie să-și ia energia din două surse diferite: una electrică și una fosilă. Pentru o mașină hibrid, voucherul primit are o valoare de 20.000 de lei;

Un eco-tichet pentru mașinile noi, 100% electrice. Valoarea sprijinului primit de la stat este de 45.000 de lei, iar în cazul în care cumpărătorul deține un autoturism vechi, pe care își dorește să-l caseze, se va mai acorda o primă de casare în valoare de 5.000 de lei, care se va cumula cu cea de 45.000 de lei.

În ambele cazuri, tichetul acordat nu poate să reprezinte mai mult de 50% din valoarea totală a mașinii.

Programul Rabla Plus este unul destul de îngăduitor, iar de acesta pot beneficia atât persoanele fizice, cât și cele juridice. Astfel, pot primi eco-tichete:

Persoanele fizice;

Persoanele juridice de drept public sau privat;

Entitățile juridice fără personalitate juridică;

Organizațiile profesionale care își exercită activitatea într-una dintre formele profesiei liberale;

Persoanele fizice care efectuează activități economice în mod independent;

Asociațiile familiale sau cele care desfășoară activități economice independente.

Cum îți alegi mașina electrică în funcție de marcă

Evident că atunci când îți alegi mașina electrică sunt mai mulți factori la care trebuie să te gândești. Mai jos, o să găsești patru exemple de mașini electrice, Tesla, Volkswagen, Renault și Dacia. 

Am încercat să îți răspund la trei dintre cele mai importante întrebări, care sper să te ajute în alegerea unui model potrivit pentru tine.

Tesla Model 3 este unul dintre cele mai atractive vehicule electrice de pe piață astăzi și a devenit primul vehicul electric care a depășit vânzările lunare de mașini noi în Europa. 

Modelul 3 vine cu o varietate de opțiuni, cum ar fi o gamă standard de tracțiune spate, tracțiune integrală cu dublu motor și o baterie cu autonomie lungă și opțiune de performanță cu roți Überturbine de 20 inch, frâne de performanță și suspensie coborâtă.

Care este raza de acțiune a unui Tesla Model 3?

Autonomia unui Tesla Model 3 este cuprinsă între 491 km și 614 km.

Cât de mare este bateria?

Capacitatea bateriei unui Tesla Model 3 este fie de 50 kWh, fie de 75 kWh.

Cât costă?

Fiind cel mai ieftin Tesla de pe șosea în prezent, prețul unui Tesla Model 3 variază între 49.980 € și 63.980 €, în funcție de versiunea de vehicul pe care o alegi.

Volkswagen ID.4 a fost lansat pentru a aborda cel mai mare segment de piață din lume, clasa SUV-urilor compacte, în ceea ce Grupul Volkswagen numește ofensiva lor electrică. Mergând cap la cap cu Modelul Y, ID.4 dorește să ofere o alternativă accesibilă, care poate promova mobilitatea electrică pe piețele mai mari. Și funcționează: ID.4, complet electric, a învins competiția internațională puternică de la World Car Awards pentru a câștiga „Mașina mondială a anului 2021”.

Care este raza de acțiune a unui Volkswagen ID.4?

Autonomia unui Volkswagen ID.4 depinde de versiunea pe care o alegeți, dar variază între 344 km și 488 km.

Cât de mare este bateria unui Volkswagen ID.4?

Capacitatea bateriei  depinde de versiunea pe care o alegi, dar variază între 52 kWh și 77 kWh.

Cât costă un Volkswagen ID.4?

Prețul unui Volkswagen variază între 39.190 € și 52.990 €, în funcție de versiunea de vehicul ales.

Renault Zoe E-tech este unul dintre cele mai populare vehicule electrice din Europa, cu aproape 100.000 de unități vândute în 2020. Și nu este o surpriză, cu o autonomie destul de mare pentru un vehicul electric mic – E-tech poate parcurge 395 km cu o singură încărcare — Zoe are cea mai bună gamă de acțiune din clasa sa. Datorită acestui fapt, Zoe a câștigat titlul de cea mai bine vândută mașină electrică din Europa de Vest în 2020.

Ce autonomie are Renault Zoe?

Autonomia unui Renault Zoe este de 395 km.

Cât de mare este bateria unui Renault Zoe?

Capacitatea bateriei unui Renault Zoe este de 52 kWh.

Cât costă un Renault Zoe?

Prețul unui Renault Zoe variază între 33.490 € și 36.390 €, în funcție de versiunea aleasă.

Dacia Spring este poate un nume pe care nu te-ai aștepta să-l vezi în lista asta de exemple. Cu toate acestea, micuța mașină produsă de către constructorul român rupe topurile în acest moment. Un vehicul citadin compact care te va ajuta să navighezi orașul fără nicio problemă. Beneficiază de o autonomie de 225 de km care poate urca în mediul urban până la 307 de km, conform producătorului.

Ce autonomie are Dacia Spring?

Autonomia este estimată la 225 km în afara orașului și la 307 km în oraș.

Cât de mare este bateria?

Capacitatea bateriei  este de 26.8 kWh.

Cât costă o Dacia Spring?

Prețul este de 19.100 €.

Merită să alegi o mașină electrică acum?

Deci, cum îți alegi mașina electrică? Sper că ți-am răspuns la eventualele neclarități pe care le-ai putea avea. Cu toate acestea, este important de punctat faptul că acest tip de vehicul este încă la început de drum. 

Cu siguranță, lucrurile vor merge pe o pantă ascendentă, dar trebuie să ai răbdare. 

Tehnologia evoluează atât de rapid încât dacă te gândești exclusiv la ea atunci răspunsul este cu siguranță unul pozitiv. Merită să alegi o mașină electrică în detrimentul celei clasice.

Din păcate, trebuie să iei în calcul și ce urmează să faci cu aceasta. Dacă plănuiești să faci sute de mii de kilometri cu ea, s-ar putea să te lovești de o problemă masivă, infrastructura. Nu uita că majoritatea punctelor de încărcare există în orașe, în timp ce în mediul rural, acestea lipsesc cu desăvârșire.

Mai sus în articol, am spus că există planuri de a dezvolta rețeaua de stații de încărcare, dar până acestea vor fi operaționale, în totalitate, o să mai treacă câțiva ani. 

Cu alte cuvinte, tehnologia este pregătită dar trebuie ca societatea să o ajungă din urmă. Pe de altă parte, în acest moment există atâtea beneficii pentru cei care optează pentru o mașină electrică, încât cumva balansează lipsa stațiilor de încărcare.

În concluzie, răspunsul meu este da și nu. Da, merită să alegi mașina electrică în detrimentul uneia clasice, dacă ești dispus să îți asumi limitele care vin la pachet cu acest tip de vehicul. Altfel, cred că poți să mai aștepți un pic până faci această tranziție.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
18 noi, 2021 09:01
0
803

Ce bunuri cumpără moldovenii peste hotare: Importuri cu 50% mai mari în 2021

18 noi, 2021 09:01
0
803

Persoanele fizice din R. Moldova au importat, în perioada lunilor ianuarie - septembrie 2021, mărfuri în valoare de 196,7 milioane de dolari.

Ce bunuri cumpără moldovenii peste hotare: Importuri cu 50% mai mari în 2021Foto: Ziarul National

Potrivit datelor Biroului Național de Statistică, această cifră este cu 49,1% mai mare în comparație același interval din anul 2020, transmite Știri.md cu referire la Ziarulnațional.md.

Creșterea a fost condiționată, în principal, de majorarea de 1,6 ori a valorii autoturismelor importate.

De altfel, mijloacele de transport reprezintă cel mai importat bun în R. Moldova de către persoanele fizice, cărora le-au revenit 85,6% din importurile realizate de la începutul anului.

Potrivit datelor Biroului Național de Statistică, această cifră este cu 49,1% mai mare în comparație același interval din anul 2020, transmite Știri.md cu referire la Ziarulnațional.md.

Creșterea a fost condiționată, în principal, de majorarea de 1,6 ori a valorii autoturismelor importate.

De altfel, mijloacele de transport reprezintă cel mai importat bun în R. Moldova de către persoanele fizice, cărora le-au revenit 85,6% din importurile realizate de la începutul anului.

Publicitate
Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
Publicitate
10 noi, 2021 12:30
0
789

Мaib: Cumpără valută direct de la bancomatele noastre Ⓟ

10 noi, 2021 12:30
0
789

Bancomatele maib permit de acum nu doar vânzarea, dar și cumpărarea valutei fără card. Noul funcțional al serviciului Exchange la ATM, pe care îl poți utiliza la orice oră, îți oferă posibilitatea de a schimba lei în euro sau dolari direct la bancomat, fără să te deplasezi la bancă.

Cum să cumperi valută la bancomat

Selectezi opțiunea de cumpărare a valutei, introduci în bancomat suma în lei și primești contravaloarea în euro sau dolari. La final obții bonul fiscal ce conține toate detaliile privind operațiunea de schimb valutar.

Restul de bani poate fi direcționat pentru reîncărcarea numărului de telefon mobil direct la bancomat sau prin MaibChatbot (telegram/viber) cu utilizarea codului de rest, conform instrucțiunei imprimate pe bon.

Ce trebuie să cunoști despre cumpărarea valutei la bancomat:

• suma maximă per tranzacție: 200 de euro sau 200 de dolari;
• numărul de tranzacții este nelimitat;
• cursul de schimb este identic cu cel de la sucursalele maib, indiferent de zi și oră;
• pentru fiecare tranzacție de cumpărare a valutei se percepe o taxă de stat în mărime de 0.1% din sumă, conform legislației în vigoare.

Serviciul Exchange la ATM este disponibil ziua și noaptea, 365 zile pe an la cel mai bun curs de schimb. Pentru efectuarea operațiunii de schimb valutar nu ai nevoie de card bancar, buletin de identitate sau alte acte.

Schimbă și cumpără valuta comod, rapid și sigur, oricând ai nevoie! Harta cu rețeaua de bancomate, dotate cu funcția de schimb valutar, este disponibilă aici.

Cum să cumperi valută la bancomat

Selectezi opțiunea de cumpărare a valutei, introduci în bancomat suma în lei și primești contravaloarea în euro sau dolari. La final obții bonul fiscal ce conține toate detaliile privind operațiunea de schimb valutar.

Restul de bani poate fi direcționat pentru reîncărcarea numărului de telefon mobil direct la bancomat sau prin MaibChatbot (telegram/viber) cu utilizarea codului de rest, conform instrucțiunei imprimate pe bon.

Ce trebuie să cunoști despre cumpărarea valutei la bancomat:

• suma maximă per tranzacție: 200 de euro sau 200 de dolari;
• numărul de tranzacții este nelimitat;
• cursul de schimb este identic cu cel de la sucursalele maib, indiferent de zi și oră;
• pentru fiecare tranzacție de cumpărare a valutei se percepe o taxă de stat în mărime de 0.1% din sumă, conform legislației în vigoare.

Serviciul Exchange la ATM este disponibil ziua și noaptea, 365 zile pe an la cel mai bun curs de schimb. Pentru efectuarea operațiunii de schimb valutar nu ai nevoie de card bancar, buletin de identitate sau alte acte.

Schimbă și cumpără valuta comod, rapid și sigur, oricând ai nevoie! Harta cu rețeaua de bancomate, dotate cu funcția de schimb valutar, este disponibilă aici.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
6 oct, 2021 08:29
0
292

Studiu: Moldovenii ar prefera să achite cumpărăturile cu smartphone-ul

6 oct, 2021 08:29
0
292

Locuitorii Moldovei sunt tot mai activi în abordarea unui stil de viaţă fără numerar, iar pe viitor, 70% dintre deţinătorii de carduri ar dori să plătească pentru cumpărături cu smartphone-ul.

Studiu: Moldovenii ar prefera să achite cumpărăturile cu smartphone-ul

Acestea sunt rezultatele studiului MasterIndex, în cadrul căruia compania Mastercard a stabilit cum, de la începutul pandemiei, s-au schimbat preferinţele consumatorilor în rândul locuitorilor Moldovei, deţinători ai cardurilor de plată, transmite Știri.md.

Potrivit agenţiei Infotag, într-un interviu acordat revistei financiar-bancare "PROFIT", directorul biroului Mastercard din Moldova, Irina Untilă, a spus că 43% dintre respondenţi au început să efectueze plăţi fără numerar mult mai des decât acum un an, iar 1/4 folosesc deja cardul în fiecare zi.

Printre avantajele plăţilor fără numerar, ea a numit simplitatea şi uşurinţa utilizării cardului, pentru care au votat 62% din respondenţi, viteza plăţii - 57%, precum şi igiena plăţilor - 47%.

"Studiul nostru arată că 2/3 din deţinătorii de carduri din Moldova (69%) folosesc cardul în mod regulat - mai mult de o dată pe săptămână. Cel mai des, plăţile fără numerar sunt folosite pentru achitarea produselor alimentare (65%), a serviciilor comunale (55%), precum şi serviciilor de internet (40%). De asemenea, au avut loc şi schimbări pozitive în ceea ce priveşte plăţile pentru transportul public - deja 13% dintre moldovenii intervievaţi achită pentru călătorie cu cardul bancar", a relatat Irina Untilă.

Potrivit ei, cumpărăturile online continuă să câştige popularitate în rândul deţinătorilor de carduri din Moldova. 59% din respondenţi cumpără online cel puţin o dată pe lună, iar smartphone-ul este gadgetul preferat, folosit cel mai des pentru cumpărăturile online în Moldova (79%).

"O caracteristică distinctivă a Moldovei este pătrunderea extrem de mare a plăţilor contactless. Ponderea acestor plăţi în comerţul cu amănuntul folosind cardurile Mastercard este mai mare de 94%. Aceasta denotă faptul că Republica Moldova este deschisă pentru noi soluţii inovative bazate pe tehnologia de plată contactless", a declarat directorul biroului Mastercard din Moldova. (Interviul integral cu Irina Untilă citiţi în numărul din octombrie al revistei "Bănci şi Finanţe" - Profit).

Acestea sunt rezultatele studiului MasterIndex, în cadrul căruia compania Mastercard a stabilit cum, de la începutul pandemiei, s-au schimbat preferinţele consumatorilor în rândul locuitorilor Moldovei, deţinători ai cardurilor de plată, transmite Știri.md.

Potrivit agenţiei Infotag, într-un interviu acordat revistei financiar-bancare "PROFIT", directorul biroului Mastercard din Moldova, Irina Untilă, a spus că 43% dintre respondenţi au început să efectueze plăţi fără numerar mult mai des decât acum un an, iar 1/4 folosesc deja cardul în fiecare zi.

Printre avantajele plăţilor fără numerar, ea a numit simplitatea şi uşurinţa utilizării cardului, pentru care au votat 62% din respondenţi, viteza plăţii - 57%, precum şi igiena plăţilor - 47%.

"Studiul nostru arată că 2/3 din deţinătorii de carduri din Moldova (69%) folosesc cardul în mod regulat - mai mult de o dată pe săptămână. Cel mai des, plăţile fără numerar sunt folosite pentru achitarea produselor alimentare (65%), a serviciilor comunale (55%), precum şi serviciilor de internet (40%). De asemenea, au avut loc şi schimbări pozitive în ceea ce priveşte plăţile pentru transportul public - deja 13% dintre moldovenii intervievaţi achită pentru călătorie cu cardul bancar", a relatat Irina Untilă.

Potrivit ei, cumpărăturile online continuă să câştige popularitate în rândul deţinătorilor de carduri din Moldova. 59% din respondenţi cumpără online cel puţin o dată pe lună, iar smartphone-ul este gadgetul preferat, folosit cel mai des pentru cumpărăturile online în Moldova (79%).

"O caracteristică distinctivă a Moldovei este pătrunderea extrem de mare a plăţilor contactless. Ponderea acestor plăţi în comerţul cu amănuntul folosind cardurile Mastercard este mai mare de 94%. Aceasta denotă faptul că Republica Moldova este deschisă pentru noi soluţii inovative bazate pe tehnologia de plată contactless", a declarat directorul biroului Mastercard din Moldova. (Interviul integral cu Irina Untilă citiţi în numărul din octombrie al revistei "Bănci şi Finanţe" - Profit).

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
3 oct, 2021 17:39
8
3 620

Produsele luate de Dan Negru din R. Moldova: Mirabela Dauer m-a învățat

3 oct, 2021 17:39
8
3 620

Dan Negru este pe primul loc, în topul audiențelor, atât la Antena 1, cât și la Prime TV, din Republica Moldova, unde, de 15 ani, prezintă cele două emisiuni de cultură generală, ”Da sau Nu” și ”Roata Norocului”.

Produsele luate de Dan Negru din R. Moldova: Mirabela Dauer m-a învățatFoto: playtech.ro

El ne-a povestit, în exclusivitate pentru Playtech.ro, despre delegațiile din Republica Moldova, unde recunoaște că se simte ca acasă: ”De 15 ani stau la același hotel, am camera 403”, transmite Știri.md.

Dan Negru ne-a povestit despre naveta București-Chișinău, pe care o face, de 15 ani, pentru a prezenta, la postul de televiziune Prime TV, din Chișinău, concursurile de cultură generală ” ”Da sau Nu” și ”Roata Norocului”.

Și acolo este lider de audiență, iar în topul popularității este tot fruntaș: ”Eu lucrez aici de 15 ani. Stau de atunci la același hotel, cel mai elegant de aici, la bătaie cu oricare hotel european. Și stau în aceeași cameră, de 15 ani. Camera 403. Oamenii de aici sunt foarte atenți la detalii”.

Ce l-a învățat Mirabela Dauer să cumpere din piețele din Chișinău

Întrebat de reporterii playtech.ro ce cumpărături face din Chișinău, pentru acasă, Dan Negru ne-a făcut o dezvăluire: ”Cumpăr brânză și unt ucrainean. M-a învățat Mirabela Dauer, acum vreo 10 ani, când am întâlnit-o în piața din Chișinău, ea mi-a dat pontul.

Plus Bomboanele Bucuria. Iar la plecare, cei de acolo îmi umplu portbagajul mașinii cu sticle de vin!”. Dan ne-a vorbit și despre regretul că nu poate prezenta și în România emisiuni de cultură generală:

”Aici, la Chișinau, prezintă quiz, show-uri cu întrebări de cultură generală, pe care România nu prea le mai are. Suntem singura țară europeană care nu prea are quiz cu întrebări de cultură generală, la tv”.

Dan Negru, singura vedetă tv din România care plătește impozit în două țări

Dar, reporterii playtech.ro au aflat că Dan Negru mai câștigă, în Republica Moldova, și din prezentările unor evenimente, fiind recompensat pe măsură: ”El câștigă, la evenimentele din Chișinău, chiar și peste 2-3.000 de euro, a fost invitat și la inaugurarea unor magazine mari. Este singura vedetă tv din România care plătește impozite în două țări, toate aceste colaborări fiind pe firma lui”, ne-au declarat, în exclusivitate, apropiații lui.

”Asistenta mea, din Republica Moldova, e mai bogată decât mine. Mi-am găsit nașul”

Dan Negru are, la postul de televiziune din Chișinău, o asistentă frumoasă-foc. ”Fac singurul show din lume unde asistenta e mai bogată decât prezentatorul. Mi-am găsit nașul!” El se mândrește cu asistenta tv de la “Roata Norocului”, Anastasia Fotachi, o răsfățată a titlurilor de Miss, viitoarea soție a celebrului miliardar Gabriel Stati, a cărui avere ar fi estimată la 2, 5 miliarde de euro.

Anastasia îl lăuda, într-un interviu pentru playtech.ro, pe celebrul ei coleg, Dan Negru: ”Să lucrez pe același platou de filmări cu Dan este o onoare pentru mine. Mă bucur să îl cunosc și să împart același platou de filmare, e un om care știe să își facă munca profesionist, un om lipsit de aroganță și demn de tot respectul”.

Dan Negru a lucrat și cu fiul fostului președinte al Republicii Moldova

Dar, Dan Negru a lucrat și cu Nicu Timofti, fiul fostului președinte al Republicii Moldova, Nicolae Timofti: ”Băiatul lui a făcut parte din echipa mea, un băiat muncitor, fără fițe de vedetă, foarte muncitor, o reală plăcere să lucrezi cu el. Iar pe tatăl lui l-am avut invitat într-o ediție a emisiunii”.

Însă, vedeta tv a mai colaborat cu un nume sonor: ”Dorin Chirtoacă, fostul primar al Chișinăului, și unul dintre politicienii de top de acolo, a fost în echipa mea când lucram cu Valeriu Lazarov. Era student la București. Dacă acceptam să fac parte din vreun partid, aș fi fost al doilea om politic al lui Valeriu Lazarov, la Chișinău”.

Abonează-te la Știri.md pe Telegram pentru a afla rapid noutățile: https://t.me/stirimd

El ne-a povestit, în exclusivitate pentru Playtech.ro, despre delegațiile din Republica Moldova, unde recunoaște că se simte ca acasă: ”De 15 ani stau la același hotel, am camera 403”, transmite Știri.md.

Dan Negru ne-a povestit despre naveta București-Chișinău, pe care o face, de 15 ani, pentru a prezenta, la postul de televiziune Prime TV, din Chișinău, concursurile de cultură generală ” ”Da sau Nu” și ”Roata Norocului”.

Și acolo este lider de audiență, iar în topul popularității este tot fruntaș: ”Eu lucrez aici de 15 ani. Stau de atunci la același hotel, cel mai elegant de aici, la bătaie cu oricare hotel european. Și stau în aceeași cameră, de 15 ani. Camera 403. Oamenii de aici sunt foarte atenți la detalii”.

Ce l-a învățat Mirabela Dauer să cumpere din piețele din Chișinău

Întrebat de reporterii playtech.ro ce cumpărături face din Chișinău, pentru acasă, Dan Negru ne-a făcut o dezvăluire: ”Cumpăr brânză și unt ucrainean. M-a învățat Mirabela Dauer, acum vreo 10 ani, când am întâlnit-o în piața din Chișinău, ea mi-a dat pontul.

Plus Bomboanele Bucuria. Iar la plecare, cei de acolo îmi umplu portbagajul mașinii cu sticle de vin!”. Dan ne-a vorbit și despre regretul că nu poate prezenta și în România emisiuni de cultură generală:

”Aici, la Chișinau, prezintă quiz, show-uri cu întrebări de cultură generală, pe care România nu prea le mai are. Suntem singura țară europeană care nu prea are quiz cu întrebări de cultură generală, la tv”.

Dan Negru, singura vedetă tv din România care plătește impozit în două țări

Dar, reporterii playtech.ro au aflat că Dan Negru mai câștigă, în Republica Moldova, și din prezentările unor evenimente, fiind recompensat pe măsură: ”El câștigă, la evenimentele din Chișinău, chiar și peste 2-3.000 de euro, a fost invitat și la inaugurarea unor magazine mari. Este singura vedetă tv din România care plătește impozite în două țări, toate aceste colaborări fiind pe firma lui”, ne-au declarat, în exclusivitate, apropiații lui.

”Asistenta mea, din Republica Moldova, e mai bogată decât mine. Mi-am găsit nașul”

Dan Negru are, la postul de televiziune din Chișinău, o asistentă frumoasă-foc. ”Fac singurul show din lume unde asistenta e mai bogată decât prezentatorul. Mi-am găsit nașul!” El se mândrește cu asistenta tv de la “Roata Norocului”, Anastasia Fotachi, o răsfățată a titlurilor de Miss, viitoarea soție a celebrului miliardar Gabriel Stati, a cărui avere ar fi estimată la 2, 5 miliarde de euro.

Anastasia îl lăuda, într-un interviu pentru playtech.ro, pe celebrul ei coleg, Dan Negru: ”Să lucrez pe același platou de filmări cu Dan este o onoare pentru mine. Mă bucur să îl cunosc și să împart același platou de filmare, e un om care știe să își facă munca profesionist, un om lipsit de aroganță și demn de tot respectul”.

Dan Negru a lucrat și cu fiul fostului președinte al Republicii Moldova

Dar, Dan Negru a lucrat și cu Nicu Timofti, fiul fostului președinte al Republicii Moldova, Nicolae Timofti: ”Băiatul lui a făcut parte din echipa mea, un băiat muncitor, fără fițe de vedetă, foarte muncitor, o reală plăcere să lucrezi cu el. Iar pe tatăl lui l-am avut invitat într-o ediție a emisiunii”.

Însă, vedeta tv a mai colaborat cu un nume sonor: ”Dorin Chirtoacă, fostul primar al Chișinăului, și unul dintre politicienii de top de acolo, a fost în echipa mea când lucram cu Valeriu Lazarov. Era student la București. Dacă acceptam să fac parte din vreun partid, aș fi fost al doilea om politic al lui Valeriu Lazarov, la Chișinău”.

Abonează-te la Știri.md pe Telegram pentru a afla rapid noutățile: https://t.me/stirimd

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
19 sep, 2021 18:37
0
262

BNM: Cumpărăturile online, tot mai populare în rândul moldovenilor

19 sep, 2021 18:37
0
262

Creşte vertiginos numărul cetăţenilor Republicii Moldova care fac cumpărături online. Specialiştii spun că oamenii au simţit confortul de procura produse online în special după impunerea restricţiilor în perioada pandemiei.

BNM: Cumpărăturile online, tot mai populare în rândul moldovenilor

Potrivit datelor prezentate de Banca Naţională, din aprilie până în iunie, numărul şi valoarea plăţilor online a înregistrat o creştere cu 50 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

Experţii atrag însă atenţia că plăţile online stimulează achiziţionarea produselor de peste hotare în detrimentul comerţului local, potrivit TVR Moldova.

În mai puţin de doi ani, numărul vânzărilor on-line în Republica Moldova s-a dublat, iar restricţiile impuse din cauza pandemiei au jucat un rol horărâtor în acest sens. Această metodă de plată e preferată în special de tineri.

Anul trecut cetăţenii Republicii Moldova au cheltuit 11 miliarde de lei pentru produsele procurate on-line. Cinci miliarde de lei din această sumă s-au cheltuit pentru mărfuri cumpărate de peste hotare. E o tendinţă comercială îngrijorătoare pentru piaţa Republicii Moldova, spun experţii economici.

„În pandemie s-a accelarat un proces de reformatare a comerţului global. Companiile care pur şi simplu au avut un profit inemaginabil, au fost cele specializate pe profit on-line. Competiţia nu mai este locală, este una globală, cetăţianul RM când se aşează la calculator nu mai contează de unde procură marfă”, susține Veaceslav Ioniță, expert ecomic.

Expertul mai spune că autorităţile trebuie să ia măsuri urgente pentru dezvoltarea comerţului local, afectat acum şi mai mult de creşterea volumului de produse procurate de peste hotare.

„Procurările bunurilor în interiorul ţării este foarte mică, incomparabil de mici cu cea ce procurăm peste hotare, din acest motiv autorităţile statului să vadă ce au întreprins, ca noi să câştigăm această competiţie globală şi să nu pomenim că tot comerţul cetăţenilor RM este făcut peste hotarele ţării”, conchide Veaceslav Ioniță.

Potrivit datelor prezentate de Banca Naţională, din aprilie până în iunie, numărul şi valoarea plăţilor online a înregistrat o creştere cu 50 la sută faţă de aceeaşi perioadă a anului, transmite Știri.md cu referire la Realitatea.md.

Experţii atrag însă atenţia că plăţile online stimulează achiziţionarea produselor de peste hotare în detrimentul comerţului local, potrivit TVR Moldova.

În mai puţin de doi ani, numărul vânzărilor on-line în Republica Moldova s-a dublat, iar restricţiile impuse din cauza pandemiei au jucat un rol horărâtor în acest sens. Această metodă de plată e preferată în special de tineri.

Anul trecut cetăţenii Republicii Moldova au cheltuit 11 miliarde de lei pentru produsele procurate on-line. Cinci miliarde de lei din această sumă s-au cheltuit pentru mărfuri cumpărate de peste hotare. E o tendinţă comercială îngrijorătoare pentru piaţa Republicii Moldova, spun experţii economici.

„În pandemie s-a accelarat un proces de reformatare a comerţului global. Companiile care pur şi simplu au avut un profit inemaginabil, au fost cele specializate pe profit on-line. Competiţia nu mai este locală, este una globală, cetăţianul RM când se aşează la calculator nu mai contează de unde procură marfă”, susține Veaceslav Ioniță, expert ecomic.

Expertul mai spune că autorităţile trebuie să ia măsuri urgente pentru dezvoltarea comerţului local, afectat acum şi mai mult de creşterea volumului de produse procurate de peste hotare.

„Procurările bunurilor în interiorul ţării este foarte mică, incomparabil de mici cu cea ce procurăm peste hotare, din acest motiv autorităţile statului să vadă ce au întreprins, ca noi să câştigăm această competiţie globală şi să nu pomenim că tot comerţul cetăţenilor RM este făcut peste hotarele ţării”, conchide Veaceslav Ioniță.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
23 aug, 2021 10:44
51
4 849

Maia Sandu, surprinsă la cumpărături într-un târg de weekend

23 aug, 2021 10:44
51
4 849

Președinta Maia Sandu a fost surprinsă duminică la cumpărături într-un târg deschis special pentru producătorii autohtoni în fiecare weekend.

Maia Sandu, surprinsă la cumpărături într-un târg de weekendFoto: cotidianul.md

Din pozele plasate pe rețele de socializare Sandu e surprinsă în momentul în care cumpără roșii, ea mai având în același timp o sacoșă în mână, transmite Știri.md cu referire la cotidianul.md.

„Așa își face cumpărăturile un Președinte ales de popor. Respect, Doamna președinte Maia Sandu”, a comentat postarea autorul pozelor.

Din pozele plasate pe rețele de socializare Sandu e surprinsă în momentul în care cumpără roșii, ea mai având în același timp o sacoșă în mână, transmite Știri.md cu referire la cotidianul.md.

„Așa își face cumpărăturile un Președinte ales de popor. Respect, Doamna președinte Maia Sandu”, a comentat postarea autorul pozelor.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter
17 aug, 2021 19:10
0
676

Cei mari, să mai rabde: Cât costă să pregătești un copil pentru școală

17 aug, 2021 19:10
0
676

Până la 1 septembrie au rămas zile numărate, așa că pregătirile pentru noul an școlar sunt în toi. Vânzătorii de la Piața din Bălți și-au expus marfa la tarabe și așteaptă cumpărătorii.

Cei mari, să mai rabde: Cât costă să pregătești un copil pentru școalăColaj: știri.md

Ca în fiecare an, de unde au, de unde n-au, părinţii vor fi nevoiți să scoată din buzunare cel puțin 3.000 de lei, transmite Știri.md cu referire la Nordnews.md.

Cele mai solicitate articole sunt ghiozdanele, rechizitele și hainele, atât cele clasice, cât și cele de tip sport. Din cauza prețurilor ridicate, părinții spun că sunt nevoiți să cheltuie de la 3 până la 5 mii de lei, pentru a-și pregăti odraslele de școală.

„Cumpărăm caiete, stilouri, penar, tot ce trebuie, desigur. Am cheltuit aproape 4000 de lei, dar încă mai trebuie. Am cumpărat abia jumătate, deoarece prețurile sunt mari, iar salariile mici, de aceea economisim, ca să cumpărăm măcar ceva pentru copil.”

„Luăm ce trebuie, am făcut lista ce să cumpărăm la copil. Fustiță i-am cumpărat, uniformă, pantaloni, costum sportiv. Să vă spun, am cheltuit aproape 5000 de lei. Am cumpărat tot aceea ce și anul trecut.”

„Prețurile la unele lucruri sunt exagerate, la altele, normale. Sperăm să fie prezența fizică, pentru că copii de clasa 1 nu vor putea face lecții online.”

„Cămașă albă, pantaloni negri, rechizite, încălțăminte sport, încălțăminte pentru clasă. Cumpărăm de toate, pentru că sperăm să înceapă școala în regim normal.”

Comercianții spun că anul acesta vânzările sunt mai bune față de anul trecut și dau asigurări că prețurile au rămas neschimbate.

„Oamenii își fac griji că lecțiile vor fi fără prezența fizică a copiilor, iar din acest motiv cumpără doar strictul necesar. Cumpără carioci, creioane, plastilină, rechizite de primă necesitate.”

„Încetișor, nu prea merg vânzările. Mulți părinți încă nu cunosc dacă copiii vor merge la școală. Cumpără pixuri, caiete, albume de desen, creioane colorate, carioci, acuarele.”

„O pereche de pantaloni, ca și o camașă, costă 300 de lei. Cam scump. Dacă părinții cumpără pentru un copil, le mai ajung bani, dacă pentru doi-trei, le vine mai greu,”  spun vânzătorii.

La Piața din Bălți, în medie, o cămașă poate fi procurată cu 350 de lei, o pereche de pantaloni costa 400 de lei, iar un costum sportiv – 650 de lei.

Ca în fiecare an, de unde au, de unde n-au, părinţii vor fi nevoiți să scoată din buzunare cel puțin 3.000 de lei, transmite Știri.md cu referire la Nordnews.md.

Cele mai solicitate articole sunt ghiozdanele, rechizitele și hainele, atât cele clasice, cât și cele de tip sport. Din cauza prețurilor ridicate, părinții spun că sunt nevoiți să cheltuie de la 3 până la 5 mii de lei, pentru a-și pregăti odraslele de școală.

„Cumpărăm caiete, stilouri, penar, tot ce trebuie, desigur. Am cheltuit aproape 4000 de lei, dar încă mai trebuie. Am cumpărat abia jumătate, deoarece prețurile sunt mari, iar salariile mici, de aceea economisim, ca să cumpărăm măcar ceva pentru copil.”

„Luăm ce trebuie, am făcut lista ce să cumpărăm la copil. Fustiță i-am cumpărat, uniformă, pantaloni, costum sportiv. Să vă spun, am cheltuit aproape 5000 de lei. Am cumpărat tot aceea ce și anul trecut.”

„Prețurile la unele lucruri sunt exagerate, la altele, normale. Sperăm să fie prezența fizică, pentru că copii de clasa 1 nu vor putea face lecții online.”

„Cămașă albă, pantaloni negri, rechizite, încălțăminte sport, încălțăminte pentru clasă. Cumpărăm de toate, pentru că sperăm să înceapă școala în regim normal.”

Comercianții spun că anul acesta vânzările sunt mai bune față de anul trecut și dau asigurări că prețurile au rămas neschimbate.

„Oamenii își fac griji că lecțiile vor fi fără prezența fizică a copiilor, iar din acest motiv cumpără doar strictul necesar. Cumpără carioci, creioane, plastilină, rechizite de primă necesitate.”

„Încetișor, nu prea merg vânzările. Mulți părinți încă nu cunosc dacă copiii vor merge la școală. Cumpără pixuri, caiete, albume de desen, creioane colorate, carioci, acuarele.”

„O pereche de pantaloni, ca și o camașă, costă 300 de lei. Cam scump. Dacă părinții cumpără pentru un copil, le mai ajung bani, dacă pentru doi-trei, le vine mai greu,”  spun vânzătorii.

La Piața din Bălți, în medie, o cămașă poate fi procurată cu 350 de lei, o pereche de pantaloni costa 400 de lei, iar un costum sportiv – 650 de lei.

Publicitate
Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...