Mașinile electrice chinezești pierd teren în lume: Care e motivul
Exporturile de mașini electrice (EV) din China au înregistrat o scădere substanțială de 18% în luna februarie 2025 comparativ cu aceeași perioadă din 2024, ajungând la doar 92.625 de unități.

Reducerea semnificativă a livrărilor globale este o veste îngrijorătoare pentru industria auto chineză, care până acum a reușit să câștige teren pe piețele internaționale, în special în Europa și Asia, transmite Știri.md cu referire la playtech.ro.
Scăderea a fost cauzată de o combinație de factori, inclusiv creșterea taxelor de import în Europa, retragerea unor stimulente guvernamentale pentru cumpărarea de mașini electrice și o schimbare a preferințelor consumatorilor către mașini hibride (PHEV).
Scădere a cererii pe piețele europene și asiatice
Cele mai mari scăderi de cerere au fost înregistrate în piețele europene, care în mod tradițional au fost destinații importante pentru exporturile chinezești.
În Coreea de Sud, spre exemplu, livrările de EV din China au scăzut cu 51%, iar în Spania cu aproape 50%. În Belgia, una dintre cele mai mari piețe pentru exporturile chinezești, cererea a scăzut cu 41%, ceea ce a avut un impact semnificativ asupra totalului exporturilor din februarie.
De asemenea, în Emiratele Arabe Unite, exporturile de mașini electrice au scăzut cu 20%, o scădere care se adaugă unui trend negativ pentru China pe piețele din Orientul Mijlociu.
Pe de altă parte, anumite piețe au continuat să prezinte o cerere crescută pentru mașini electrice chinezești. În Mexic, exporturile au crescut cu 623%, ajungând la 7.847 de unități, iar în Indonezia, cererea a crescut cu 79%.
Turcia a înregistrat o creștere impresionantă de 131%, iar aceste piețe au devenit tot mai importante pentru China, în condițiile în care cererea din piețele mature a început să scadă.
Tendințe regionale și impactul global asupra mașinilor electrice chinezești
Când analizăm datele pe regiuni, se observă o tendință generală de scădere a exporturilor din China, scrie CarScoops.
În Europa, livrările de EV au scăzut cu 30%, în timp ce în Asia, principalul continent pentru exporturile chinezești, cererea a scăzut doar cu 2,7%.
Acest lucru arată un declin semnificativ în piețele europene, care reprezintă aproape o treime din totalul exporturilor de mașini electrice ale Chinei.
În schimb, în America Latină, cererea a rămas aproape constantă, iar Africa a înregistrat o creștere impresionantă de 240%, deși în această regiune China exportă un număr mult mai mic de mașini electrice.
În general, exporturile chinezești de EV au înregistrat o scădere globală de 18%, dar aceasta a fost parțial compensată de creșteri în anumite regiuni, cum ar fi Asia și America Latină.