Marketingul la ruși. Produc „noviciok” pentru larg consum
Un întreprinzător rus s-a folosit de scandalul otrăvirii fostului spion rus Skripal în Marea Britanie prin lansarea unui ulei pentru gătit botezat după agentul neurotoxic care ar fi fost folosit în încercarea de asasinat.
„Urmăresc tot timpul știrile”, a explicat fermierul Alexei Yakushev motivul pentru care a ales acest nume pentru noua marcă de ulei de floarea soarelui.
Uleiul Noviciok va fi promovat cu sloganul ”produse pentru o viață lungă” alături de un logo cu însemnul KGB, scrie deschide.md.
„Noviciok" este denumirea unei substanţe toxice - de concepţie sovietică - despre care autorităţile britanice au spus că a fost utilizată în cazul otrăvirii la 4 martie a fostului spion rus Serghei Skripal şi a fiicei acestuia Iulia pe teritoriul britanic. De altfel, Marea Britanie atribuie Rusiei responsabilitatea pentru acest caz, deşi Moscova neagă.
Deşi a lansat noul sortiment de ulei într-o ediţie limitată, producătorul din Ulianovsk speră acum să poată să-şi vândă marfa şi asigură cumpărătorii că uleiul său este ecologic, un produs curat şi sigur.
Internauţii ruşi nu au gustat, se pare, ingeniozitatea sa. „Trebuie să ne aşteptăm ca următorul produs să fie băutura răcoritoare „Ceai cu poloniu" - un hit din vara anului 2018", scrie Zoia Siniţâna, o utilizatoare de internet din Rusia, citată de portalul FedPress.ru.
„Nici măcar nu s-a gândit că din cauza acestui "Noviciok" au suferit nişte oameni, că au fost la un pas de moarte", scrie un alt utilizator, citat de portalul Ridus.ru. "Aşteptăm îngheţata „Sarin" sau „Cloropicrina"", adaugă el.