main logo
4671

În atenția consumatorilor: Care sunt regulile de returnare a produselor

Produsele procurate pot avea anumite defecte sau, pur și simplu, nu mai corespund necesităților.

În atenția consumatorilor: Care sunt regulile de returnare a produselor

Cum trebuie să procedeze consumatorii în aceste situații și care sunt drepturile lor prevăzute de legislație puteți afla din informațiile publicate de Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, transmite Știri.md cu referire la Bizlaw.md.

Care sunt drepturile consumatorilor în cazul produselor corespunzătoare? 

  • de a preschimba produsul cu unul similar sau de o calitate mai bună, cu achitarea diferenţei de preţ, dacă nu-l poate utiliza conform destinaţiei;
  • în caz că produsul nu poate fi schimbat, consumatorul are dreptul să solicite restituirea banilor.

Care sunt condițiile de returnare a unui produs? 

  • dacă se va adresa timp de 14 zile calendaristice din ziua cumpărării, dovadă fiind bonul de casă (este necesară prezența nemijlocită a cumpărătorului), pentru a reuşi preschimbarea produsului sau solicitarea banilor.
  • dacă va prezenta produsul în stare nouă, ceea ce presupune ca acesta să nu fie purtat, să nu conţină defecte şi lovituri mecanice, să fie etichetat, starea produsului să-i permită vânzătorului o nouă comercializare.

Există o listă a produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar:

  • articole de bijuterii (articole din metale prețioase, pietre scumpe);
  • lenjerie intimă și lenjerie de pat;
  • articole de igienă individuală (periuțe de dinți, pieptene, pensete, aparate de ras electrice sau manuale);
  • articole de parfumerie și cosmetică;
  • mărfuri textile (țesături din bumbac, mătase, lână, panglici) etc.  

Care sunt drepturile consumatorilor în cazul produselor necorespunzătoare? 

  • repararea gratuită a produsului;
  • pe perioada reparaţiei produsului, comerciantul este obligat, în termen de trei zile, să asigure în schimb consumatorul cu un produs funcţionabil de uz casnic;
  • în cazul produselor de dimensiuni mari, cheltuielile de transport sunt suportate de comerciant;
  • reparaţia urmează a fi efectuată într-un termen util şi convenabil consumatorului;
  • termenul de reparaţie trebuie respectat, în caz contrar intervin penalităţi în favoarea consumatorului;
  • înlocuirea produsului procurat cu un produs de calitate similară;
  • întoarcerea banilor pentru produsul necalitativ.

Consumatorii care se confruntă cu neclarități la procurarea unui produs sau prestarea unui serviciu se pot adresa la Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, la Telefonul Consumatorului: 022 51 51 51; adresa: mun. Chișinău, str. Vasile Alecsandri, 78.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării