1015
1
Explicații privind autostrada care va lega România de R. Moldova
1015
1

Autostrada Moldovei va fi trecută prin Consiliul Suprem de Apărare a Ţării pentru a fi construită, anunţă guvernul.

În teorie, asta ar trebui să urgenteze proiectul pe care locuitorii din zonă îl aşteaptă de mai bine de un deceniu. În practică, înseamnă doar o cheltuială mai mare de la bugetul de stat pentru promisiunile politicienilor, spun ONG-urile, transmite Știri.md cu referire la Tvr.ro.

După 12 ani de planuri pe hârtie, promisiuni, discuţii şi studii de fezabilitate pe care s-au cheltuit degeaba milioane de euro, guvernul a găsit soluţia pentru autostrada care ar urma să lege Moldova cu Vestul.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: "Vom introduce în următorul CSAT şi Autostrada Marii Uniri ca obiectiv strategic de importanţă naţională, adică tronsoanele Târgu Mureş - Târgu Neamţ, Târgu Neamţ - Iaşi, Iaşi - Ungheni, inclusiv podul de peste Prut, şi vom păstra legătura, să spunem, o dată la două săptămâni ne vom întâlni să vedem exact toți paşii care s-au făcut până acuma pe aceste obiective".

Şi totuşi, asta nu garantează că vom avea autostradă, spun reprezentanţii asociaţiilor care militează pentru infrastructură.

Ionuţ Ciurea, Asociaţia Pro Infrastructura: "Bun, putem declara autostrăzile de importanţă planetară sau chiar intergalactică. Şi la ce va folosi? (...) Sunt declaraţii politice şi atât. O să avem o mulţime de proiecte de importanţă naţională. Să vedem atunci pe care le vom începe." (Sursa: ziare.com)

Transformarea autostrăzii în obiectiv de importanţă naţională ar însemna eliminarea unor piedici birocratice. Mai exact, contractele vor putea fi acordate direct constructorilor, iar exproprierile se vor putea face mai rapid.

Dar toată construcţia se va face cu bani de la bugetul de stat, pentru că executivul nu va mai putea lua fonduri europene pentru acest proiect.

7 miliarde de euro ar urma să coste autostrada de 310 kilometri care să lege Târgu Mureş de Iaşi. În lipsa ei, principala cale rutieră din Moldova rămâne DN2, cel mai periculos drum din ţară, cu aproape 100 de decese din cauza accidentelor, anual.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter