main logo
3861

După gențile sacoșă de rafie de 1.600 de euro, Balenciaga schimbă foaia

Noul director de creaţie al Balenciaga a promis, într-un interviu acordat Vogue, că îşi va schimba abordarea "provocatoare".

După gențile sacoșă de rafie de 1.600 de euro, Balenciaga schimbă foaia

Anunţul vine în urma unui val de controverse care i-a adus publicitate negativă casei de modă, dar şi după ce o mulţime de articole vestimentare ponosite, cu găuri, ori încălţări într-o stare deplorabilă au fost vândute la preţuri uriaşe, de mii de euro. Mulţi nu au uitat nici de geanta Balenciaga care arată ca o sacoșă de rafie, transmite Știri.md, cu referire la observatornews.ro.

Aceasta fusese scoasă la vânzare cu nu mai puțin de 1.590 de euro, deşi în România o sacoșă de rafie costă sub 10 lei.

Demna, director de creaţie al casei Balenciaga, a promis, într-un interviu acordat pentru Vogue, că îşi va schimba abordarea "provocatoare" după o controversă stârnită de o campanie în care apăreau copii şi accesorii cu conotaţii sexuale, scrie AFP. "Am văzut multe drame în viaţa mea, dar asta a fost deosebit de dificil de trăit, o greşeală din care să înveţi", a spus designerul georgian, care a fugit de război în copilărie. El a lăsat să se înţeleagă că următoarea sa prezentare Balenciaga, programată pentru 5 martie, va fi diferită de cele anterioare.

Balenciaga schimbă foaia

"Vreau să-mi schimb abordarea, în felul în care îmi fac colecţiile, dar şi în modul în care le prezint", a spus el, adăugând că următoarea defilare se va desfăşura într-un "cadru ales în mod deliberat simplu pentru a permite tuturor să se concentreze asupra colecţiei". "Mă întorc la esenţial: colecţia, sunetul, lumina", a insistat el. "Defilarea va fi o oportunitate mai degrabă de a prezenta colecţia, decât de a crea un eveniment. Mi-am dat seama că această abordare poate interfera cu atenţia acordată muncii mele reale", a continuat Demna.

Kanye West a fost cel care a deschis ultima prezentare de modă Balenciaga din toamnă, în noroi. Casa a fost nevoită să rupă legăturile cu rapperul în octombrie, după derapajele sale xenofobe. Dar o campanie de publicitate din noiembrie a fost cea care a provocat controversa. În unele imagini, retrase rapid, se vedea un copil stând pe o canapea sau pe un pat ţinând o geantă în formă de ursuleţ de pluş ca o cuvertură, legat cu curele negre inspirate din BDSM, o practică sexuală sadomasochistă.

Internauţii au mai remarcat că, într-o altă fotografie, o geantă rezultată dintr-o colaborare cu Adidas a fost amplasată într-un birou, pe documente în care sunt tipărite fragmente dintr-o decizie a Curţii Supreme Americane privind pornografia infantilă. "A fost un set de coincidenţe neglijente şi nefericite, dar nu intenţionate", a comentat Demna. "Caracterul provocator al operei mele cred că a fost adesea interpretat greşit. (...) De asemenea, nu mai doresc să folosesc acest termen pentru a mă referi la creaţiile mele", a conchis el.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării