335
0
Cum s-a prezentat Moldova la expoziția turistică din Milano
335
0

În perioada 11 – 13 februarie 2019, în Milano, Italia a avut loc ediția anuală a expoziției turistice BIT Borsa Internazionale del Turismo 2019, unde Moldova a fost reprezentată de Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM).

În acest an, oferta turistică a Moldovei a fost prezentată de 4 tur operatori: Solei Travel, Tatra Bis, Ways Travel și Flight24 alături de 3 vinării de top din țară: Asconi, Purcari și Cricova, transmite Știri.md cu referire la diez.md.

Două evenimente au marcat prezența Moldovei la BIT Milano dedicate publicului, presei și operatorilor de turism: show gastronomic – organizat împreună cu Asociația Profesională a Bucătarilor Italieni, în care Luca Malacrida, șef al APCI Chef Italia, a gătit bucate tradiționale moldovenești și conferință de presă, care a fost deschisă de către Consulul General al Republicii Moldova la Milano, Sergiu Goncerenco.

Noutatea și succesul înregistrat de agențiile de turism participante la târg, se datorează eforturilor consecvente de promovare pe piața Italiei în ultima perioada.

 Astfel, oferta turistică a Moldovei a fost deja inclusă în cataloagele mai multor operatori de turism, printre care Apatam, Azalai Travel Design, Columbia Turismo, I Viaggi di Maurizio Levi, Estland. Mai mult, Moldova apare în catalogul Eurasia 2019 a celui mai mare turoperator italian – Francorosso. 

La aceștia se adaugă aproximativ 100 de operatori care au participat la webinar-ul online organizat în noiembrie 2018 și care sunt interesați să participe la tururi de familiarizare în Republica Moldova.

„Creșterea procentuală accentuată a turismului în Republica Moldova, de 20% anual, reflectă rezultatele campaniilor de marketing și promovare lansate și continuate pe piața Italiei și nu doar. 

De la titlul “cea mai puțin vizitată destinație din Europa” din anul 2014, Moldova devine o destinație emergentă, ce merită a fi vizitată de turiștii străini, fiind inclusă în mai multe topuri de destinații recomandate de a fi vizitate în 2018 și 2019. 

Conform Bloomberg, creștearea numărului de turiști care vizitează Republica Moldova se datorează și dezvoltării industriei vinicole și frumuseții naturale nealterate de turismul de masă” a menționat în cadrul conferinței de presă Nadia Pasqual, șefa Direcției Marketing și PR din Italia a ANTRIM.

Pe parcursul anului 2018, au fost invitați peste 20 jurnaliști și fotografi italieni, iar drept rezultat au apărut peste 40 de articole în presa de specialitate din Italia. 

Pentru 2019, inițiativele de promovare anunțate în conferința de presă vor continua cu tururile de presă pentru jurnaliști și participarea la expoziția TTG Experience în octombrie 2019, în Rimini.

„Odată cu demararea activităților de marketing și comunicare pe piața italiană, în 2017, prin campania Fii Oaspetele Nostru, observăm o sporire a interesului pieței italiene pentru noua destinație europeană. 

Faptul că mai mulți operatori de turism au inclus Moldova în oferta lor de tururi organizate demonstrează potențialul turistic ce trebuie valorificat.” a declarat Președintele ANTRIM, Emilian Dzugas.

În prezent există o foarte bună conexiune avia dintre Italia și Moldova cu zboruri directe către 9 aeroporturi din orașele itlaiene precum Milano, Roma, Bologna, cu o durată a zborului de 2 ore de Chișinău. 

Compania Air Moldova zboară din șapte aeroporturi principale italiene, în special zborurile din Milano și Verona devin zilnice din lunile iunie până în septembrie, în timp ce din Roma în aceeași perioadă plecările sunt de șase ori pe săptămână.

Compania FlyOne conectează Verona și Parma cu două zboruri pe săptămână, ce devin trei pe săptămână în intervalul martie-octombrie, iar Wizz Air zboară din Treviso, Bergamo, Bologna și Roma Ciampino.

Citește și
article image
Liceele din Bălţi vor beneficia de o donaţie de carte din...
0
83
article image
Popescu: Va fi construit un pod între R. Moldova și România
0
309