main logo
3682

Clasamentul mărcilor auto de top: Fiabilitate și popularitate

A fost realizat un clasament al mărcilor auto de top. Conform unui sondaj cuprinzător realizat de organizația americană non-profit Consumer Reports, există o diferență izbitoare între cât de mult își iubesc proprietarii mașinile și cât de fiabile sunt aceste mașini.

Clasamentul mărcilor auto de top: Fiabilitate și popularitateFoto: point.md

Conform analizei realizate de Consumer Reports, satisfacția proprietarilor nu este neapărat corelată cu fiabilitatea, transmite Știri.md cu referire la point.md.

De exemplu, producători de automobile electrice, precum Rivian și Tesla, conduc clasamentele privind satisfacția, dar se află printre ultimele locuri în privința fiabilității. În același timp, brandurile japoneze tradiționale depășesc concurența în ceea ce privește fiabilitatea, dar stârnesc un entuziasm mai modest din partea proprietarilor.

Liderul în ambele categorii este Lexus, care ocupă locul patru (70%) în privința satisfacției proprietarilor și locul doi (65%) în ceea ce privește fiabilitatea. Lexus atinge cel mai bun echilibru general între satisfacție și fiabilitate. Vânzările globale record ale Lexus din 2024 au fost de 851.214 automobile, ceea ce reprezintă o creștere de 3,3%. Lexus demonstrează că cumpărătorii de automobile de lux apreciază atât fiabilitatea, cât și confortul. Automobilele electrice ale brandului reprezintă acum 52% din totalul vânzărilor globale.

Subaru conduce printre toate brandurile în ceea ce privește fiabilitatea (locul întâi, 68%), păstrând totodată un nivel înalt de satisfacție (locul șase, 68%). Vânzările sale globale au ajuns la 936.375 de automobile și o cifră de afaceri de 31 miliarde de dolari în 2024. În Statele Unite, Subaru a înregistrat o creștere a vânzărilor de 5,6% până la 667.725 de automobile, iar modelele Crosstrek (181.811 unități) și Forester (175.521 unități) au fost cele mai populare. Angajamentul brandului față de tracțiunea integrală și siguranță continuă să răspundă cerințelor clienților care caută un vehicul fiabil.

BMW ocupă locul doi în ceea ce privește satisfacția, menținând în același timp un nivel acceptabil de fiabilitate. Vânzările globale au ajuns la 2,45 milioane de automobile în 2024, deși au scăzut cu 4% față de 2023 din cauza problemelor de producție și scăderii cererii în China. Vânzările de automobile electrice au crescut cu 13,5%, ajungând la 426.594 de unități, ceea ce reprezintă 17,4% din totalul vânzărilor. În Statele Unite, BMW a înregistrat al doilea record consecutiv, vânzând 371.346 de automobile.

Rivian conduce clasamentele privind satisfacția, dar ocupă ultimul loc în privința fiabilității. În 2024, startup-ul a livrat 51.579 de automobile electrice, cu 3% mai mult față de 2023, demonstrând un nivel ridicat de confort, ușurință în utilizare și costuri de proprietate scăzute. În ciuda problemelor de producție, inclusiv lipsa pieselor de schimb pentru motoare, caracteristicile inovatoare ale Rivian și abordarea față de serviciul pentru clienți asigură o loialitate excepțională din partea proprietarilor.

Tesla menține un nivel ridicat de satisfacție din partea proprietarilor, în ciuda problemelor de fiabilitate. Livrările globale au atins 1,79 milioane de automobile electrice în 2024, ceea ce a reprezentat prima scădere anuală din 2011 (o scădere de 1,1%). Modelele Model Y și Model 3 continuă să domine gama Tesla.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării