main logo
3631

Care sunt primele concluzii după prăbușirea avionului din Coreea de Sud

Pene de pasăre au fost găsite pe unul dintre motoarele avionului Boeing, operat de Jeju Air, care s-a prăbușit pe data de 29 decembrie în Coreea de Sud. Experții au atras în același timp atenția asupra barierei de care s-a izbit avionul care aterizase pe burtă, în urma unei presupuse defecțiuni a trenului de aterizare, scrie Reuters.

Care sunt primele concluzii după prăbușirea avionului din Coreea de SudFoto: Ahn Young-joon/Profimedia

Ministrul sud-coreean al transporturilor a declarat marți că intenționează să demisioneze pentru a-și asuma responsabilitatea pentru prăbușirea unui avion Boeing operat de Jeju Air pe 29 decembrie, transmite Știri.md cu referire la hotnews.ro.

Zborul Jeju Air 7C2216, care a plecat din capitala thailandeză Bangkok spre Muan, în sud-vestul Coreei de Sud, a aterizat pe burtă, a parcurs pista aeroportului regional și a explodat după ce a lovit un zis aflat la marginea pistei.

„Mă simt responsabil pentru acest dezastru”, a declarat Park Sang-woo la o conferință de presă. El a declarat că va încerca să găsească momentul potrivit pentru a demisiona după ce va aborda situația actuală.

Ministerul Transporturilor a declarat, de asemenea, că va îmbunătăți rapid siguranța sistemului de aterizare care, potrivit experților, ar fi contribuit la accidentul catastrofal soldat cu moartea a 179 de oameni.

Problema zidului aflat la capătul pistei

Experții în siguranță aeriană au declarat că zidul de care s-a izbit avionul, conceput pentru a susține antena utilizată pentru a ghida aterizările în condiții de vizibilitate redusă, era prea rigid și prea aproape de capătul pistei.

Joo Jong-wan, ministrul adjunct al transporturilor pentru aviație civilă, a recunoscut că măsurile de siguranță nu au fost suficiente la construirea acestui zid, dar a afirmat că acestea au fost luate în conformitate cu reglementările din Coreea și din străinătate.

Poliția investighează în prezent modul în care a fost construit zidul, a spus el. Săptămâna trecută, poliția a efectuat percheziții la Jeju Air și la operatorul aeroportului internațional Muan, în cadrul anchetei privind accidentul.

Urme ale unui posibil impact cu o pasăre

În același timp, pene de pasăre au fost găsite pe unul dintre motoarele recuperate de la locul accidentului, a declarat investigatorul principal Lee Seung-yeol, adăugând că imaginile video au arătat că a existat o lovitură de pasăre pe unul dintre motoare.

Doi dintre anchetatorii coreeni au plecat luni în Statele Unite pentru a recupera și analiza, împreună cu Consiliul național pentru siguranța transporturilor din SUA, cele două cutii negre care conțin informații esențiale despre accident.

Lee a declarat că va fi nevoie de trei zile pentru a extrage fișierele și de alte două zile pentru a face analiza preliminară a informațiilor de bază, cum ar fi dacă unul sau două motoare au cedat.

Rămâne neclar de ce avionul nu și-a deschis trenul de aterizare și ce l-a determinat pe pilot să se grăbească să încerce a doua oară aterizarea după ce a anunțat controlul traficului aerian că avionul a fost lovit de o pasăre și a declarat stare de urgență.

Experții spun că loviturile de păsări nu cauzează de obicei defectarea trenului de aterizare.

Anchetatorii au compilat sâmbătă transcrierea completă a înregistrării vocii din cabina de pilotaj recuperată din epava avionului Jeju Air și vor stabilit dacă să o publice sau nu.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării