main logo
407

Bucureștiul va avea al doilea aeroport funcțional până în mai 2020

Contractul de reabilitare şi refuncţionalizare a interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la Aeroportul internaţional Bucureşti Băneasa - Aurel Vlaicu, în valoare de 55,5 milioane de lei, a fost semnat luni, iar capacitatea de trafic se va mări la 350 de pasageri/oră, astfel încât o parte din traficul foarte mare de pe Otopeni să poată fi preluat uşor-uşor de Băneasa.

Bucureștiul va avea al doilea aeroport funcțional până în mai 2020Foto: Getty Images

Aeroportul Băneasa va fi operaţional în luna mai a anului viitor, transmite Știri.md cu referire la Agerpres.

"Astăzi s-a semnat contractul de reabilitare şi refuncţionalizare a interioarelor clădirilor A, B şi Rotondă de la aeroportul internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu. Ne dorim de mult să refuncţionalizăm acest aeroport. În mai puţin de trei luni de zile s-au semnat trei contracte foarte importante pentru această companie. Şi aş începe cu modernizarea şi reparaţia capitală la pista 2, calea de rulare Delta şi astăzi am reuşit să finalizăm şi semnarea modernizării corpului A, B şi Rotondei, un obiectiv pe care ni l-am asumat că-l vom finaliza până la începerea campionatului de fotbal. A fost o condiţie, alături de calea ferată, pe care România trebuia să o îndeplinească pentru ca meciurile să poată fi jucate în Bucureşti", a declarat ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent la ceremonia de semnare a contractului.

Valoarea totală ofertată de Asocierea SC Bog'Art SRL (lider de asociere) - SC UTI Grup SA (asociat) este de 55,524 milioane de lei la care se adaugă TVA.

Reprezentantul Asocierii care a câştigat contractul, Raul Doicescu (directorul Bog'Art), a solicitat ajutorul ministrului Transporturilor în etapa de obţinerea a avizelor şi autorizaţiilor, în condiţiile în care, a spus el, sunt primării care eliberează astfel de documente şi în 30 de zile, ceea ce este "enorm, când noi avem două luni de proiectare".

Şeful de la Transporturi i-a promis ajutorul şi a dat asigurări că "ceea ce ţine de minister nu va fi o problemă".

Odată cu reoperaţionalizarea acestui aeroport, capacitatea de trafic se va mări la 350 de pasageri/oră, iar o parte din traficul foarte mare de pe Aeroportul Otopeni va fi preluat de Aeroportul Băneasa.

Directorul general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, George-Alexandru Ivan, a adăugat că nu au fost uitate parcările în cazul celor două aeroporturi.

"Avem un proiect şi un studiu de fezabilitate pentru extinderea parcărilor la Aeroportul Băneasa, în urma căruia se va lansa o licitaţie. Aceasta este de durată. Pentru Aeroportul Henri Coandă, este un program de modernizare. Am lansat două studii de fezabilitate privind modernizarea şi extinderea parcărilor Sosiri şi Plecări pe termen lung şi pe termen scurt, urmând să facem o expertiză tehnică şi o valoare estimată, după care putem demara procedura de licitaţie pentru modernizarea parcărilor", a spus directorul general al CNAB.

În plus, Răzvan Cuc a arătat că cele două aeroporturi vor fi legate prin proiectul Magistralei 6 de metrou.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării