main logo
10898

Autostrada Moldovei: Când autoritățile române promit să finalizeze lucrările

Optimism guvernamental în ceea ce privește Autostrada Moldovei, drumul mult-visat care ar trebui să asigure dezvoltarea economică a estului României.

Autostrada Moldovei: Când autoritățile promit să finalizeze lucrările

Construcția va fi gata în timp record, asigură premierul Marcel Ciolacu și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, după un tur de forță făcut marți pe șantiere, transmite Știri.md cu referire la Protv.ro.

Cei de la Asociația Pro Infrastructura sunt însă mult mai rezervați și spun că termenele vor fi, cel mai probabil, depășite.

Cu o lungime de aproape 450 de kilometri, de la Ploiești până la Siret, la granița cu Ucraina, Autostrada Moldovei prinde contur. 12 din cele 13 loturi sunt atribuite pentru execuție. Primele două, de la Dumbrava - Prahova, până la Pietroasele în Buzău, vor fi gata anul viitor, promit politicienii deși acum stadiul lucrărilor este de până în 25 la sută.

Constructorii au întâmpinat dificultăți din cauza numeroaselor situri arheologice de pe traseu, dar și a pânzei freatice ridicate.

Emanuelle Lancelotti, manager de proiect: „Suntem peste 35 la sută din terasamente și poduri. Săptămâna viitoare, dacă totul e bine, începem și cu asfalt.”

Se lucrează și pe cele 4 loturi ale autostrăzii de la Buzău la Focșani, care totalizează 82 de kilometri. Șantierele s-au deschis abia anul acesta și au ajuns la un stadiu fizic de maximum 24 la sută.

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Avem toate premizele ca la finalul anului viitor să putem să circulăm pe Focșani - Buzău.”

Mai departe, pe cei 95 de kilometri de la Focșani la Bacău mașinile vor putea alerga peste doi ani, estimează tot Sorin Grindeanu. Iar banii din PNRR, care trebuie consumați până la finalul anului 2026, asigură finanțarea autostrăzii până la Pașcani. De acolo, vom avea un drum de mare viteză de 118 km, până la granița cu Ucraina. Fondurile necesare vin tot de la Uniunea Europeană, prin Programul Transport.

Marcel Ciolacu, premierul României: „Sunt bani, sunt și bani europeni, sunt și bani de la bugetul statului, vedeți că rămân sume necheltuite și din exercițiul financiar trecut ne aflăm în plin exercițiu financiar și și aici avem multe de pus la punct, dar sunt foarte mulțumit. Vedem că în sfârșit Moldova va avea o autostradă.”

Ionuț Ciurea, președintele Asociației Pro Infrastructura, nu este, însă, la fel de optimist.

Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructura: „Nu au spus că, de fapt, astea sunt termenele contractuale actuale. Șansele de reușită sunt 0 pe lotul 2. Lotul 1 are șanse destul de mari cam 50-50, am dat noi de deschidere, nu în septembrie când e termenul contractual actual, ci în decembrie.”

Totuși, România se va putea lăuda de săptămâna viitoare cu 1.000 de km de autostradă. Ajungem la această cifră odată cu darea în folosință a lotului de 13 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău al autostrăzii Transilvania.

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării