main logo
698

Angajații cu 5.000 de dolari pentru vacanță, bani pentru masaj și produse bio

Întrebați ce beneficii și-ar dori de la locul de muncă, cei mai mulți angajați răspund mai mulți bani și mai multe zile libere. Iar unele companii din America au luat foarte în serios această dorință a salariaților lor.

Angajații cu 5.000 de dolari pentru vacanță, cu masaj și produse bio

Jason Fried, CEO al companiei IT Basecamp, spune că îi place să aibă angajați fericiți și implicați la locul de muncă, de aceea strategia de beneficii a companiei se bazează pe echilibrul dintre viața personal și cea profesională, transmite Știri.md cu referire la Protv.ro.

Astfel, în completarea salariilor generoase și a planurilor de asigurări de sănătate, angajații Basecamp primesc anual o primă de vacanță de 5.000 de dolari, 100 de dolari pe lună pentru masaje, 100 de dolari pentru produse bio, 16 săptămâni de concediu parental plătit, precum și un concediu sabatic o data la trei ani.

Generosul pachet de beneficii este completat de scurtarea săptămânii de lucru la patru zile (32 de ore), în perioada verii.

Cum poate o companie să-și răsplătească toți angajații cu asemenea beneficii extrasalariale, o să vă întrebați. Cea mai importantă explicație este aceea că are doar 50 de angajați. Dar, pe de altă parte, spune Jason Fried, compania se autofinanțează și nu are nici board director.

“Facem ceea ce vrem să facem și luăm rapid decizii. În principiu, dacă cineva are o dorință rezonabilă, îi dăm ceea ce cere”, a explicat Fried.

Ideea lui Fried este să-i scoată pe angajați din birouri. “Să se bucure devremea frumoasă, să se bucure de weekend, să plece în vacanță. Să facă orice pentru a se distanța de muncă și de senzația că sunt în permanență în priză”.

Potrivit lui Fried, doar câțiva angajați au părăsit Basecamp de la lansarea sa, în 1999, majoritatea în primul an după angajare, pentru că nu erau potriviți profilului jobului.

Basecamp nu este singura companie care oferă extra-beneficii angajaților pentru a-i fideliza. De exemplu, firma de marketing digital Steelhouse oferă angajaților 2.000 de dolari pe an, pentru a merge într-o vacanță pe care și-o doresc. De anul trecut, compania a introdus și un weekend de trei zile în fiecare lună, pe care l-a numit Zilele Steelhous.

Angajatorii sunt tot mai preocupați și de concediile pentru creșterea copiilor. De exemplu, Netflix a început, din august 2015, să ofere concediu parental plătit până la un an angajaților săi care deveneau părinți. De asemenea, angajaților temporari le oferă concediu plătit de 16 săptămâni, față de 12 săptămâni, cât primeau înainte.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării