Comunicați țării o știre importantă!×
+
Cât ar rezista un om dacă ar ieși în spațiu fără costum
  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1
25 Apr. 03:451
Cât ar rezista un om dacă ar ieși în spațiu fără costum

Iadul, așa cum îl înțeleg oamenii, e dominat de o căldură extremă. Dar un iad e și în spațiu, doar că acolo e extrem de frig. Tocmai de aceea specialiștii au și cercetat îndelung ceea ce nu cunoaștem. Între timp, au și un răspuns despre cea mai mare curiozitate: cât ai rezista, ca om, dacă ai ieși în spațiu fără costum?

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1
1
Ianukovici vrea să revină. Ministrul de Interne i-a pregătit cătuşele
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
1
25 Apr. 02:1518
Ianukovici vrea să revină. Ministrul de Interne i-a pregătit cătuşele

Fostul preşedinte ucrainean Viktor Ianukovici, care s-a refugiat din 2014 la Moscova în urma uriaşei mişcări de contestare care a adus forţele prooccidentale la putere la Kiev, ar dori să se întoarcă în Ucraina după plecarea din funcţia de preşedinte a lui Petro Poroşenko şi instalarea noului şef al statului Volodimir Zelenski.

  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
1
18
Un lider mult mediatizat al 'vestelor galbene' din Franța se retrage
  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1
25 Apr. 00:0031
Un lider mult mediatizat al 'vestelor galbene' din Franța se retrage

Figură emblematică a protestelor ''vestelor galbene'' în Franţa, pentru care este considerat un lider de facto, Eric Drouet a anunţat miercuri pe Facebook că ia ''o pauză (...), probabil chiar mai mult'', invocând ''ameninţările'' împotriva familiei sale, ''insultele'' care i-au fost adresate, dar şi o stare de oboseală, transmite AFP potrivit Agerpres.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
1
31
24 aprilie
Poroşenko şi Zelenski denunţă Rusia ca o forţă de ocupaţie în Ucraina
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
2
24 Apr. 23:1063
Poroşenko şi Zelenski denunţă Rusia ca o forţă de ocupaţie în Ucraina

Preşedintele în exerciţiu al Ucrainei Petro Poroşenko şi preşedintele ales Vladimir Zelenski au denunţat Rusia ca o forţă de ocupaţie în estul Ucrainei, după ce Moscova a decis să simplifice procedurile de acordare de paşapoarte ruseşti pentru locuitorii din Doneţk şi Lugansk, transmite Reuters.

  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
2
63
  • 0
  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
4
  • 0
  • 0
  • 4
  • 0
  • 0
4
1,1K

Un bărbat s-a plâns la CSJ pentru că nu a primit 25 de lei reducere

Un bărbat s-a adresat în instanță după ce a mâncat într-un restaurant ”Andy's Pizza” și nu a beneficiat de reducere de 25,69 de lei în baza cardului de fidelitate.

Cauza a ajuns deja la Curtea Supremă de Justiție, care a casat decizia instanței inferioare de respingere a cererii bărbatului și a trimis cauza la rejudecare în alt complet, transmite Știri.md cu referire la bizlaw.md

Potrivit cauzei, bărbatul s-a adresat în judecată cu următoarele pretenții:

  • încasarea de la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor a sumei de 10.000 de lei cu titlu de prejudiciu moralpentru nesoluţionarea în termen legal a cererii prealabile;
  • încasarea de la Agenţia pentru Protecţia Consumatorilor a sumei de 100.000 de lei cu titlu de prejudiciu moralpentru tolerarea practicilor comerciale incorecte şi neglijarea cerinţelor legale ale consumatorului;
  • interzicerea SRL ”Ascorn” să utilizeze marca comercială ”Andy's Pizza” conform Programului de Loialitate, Bonusuri şi Carduri oferit de SRL ”Trabo-Plus” în toate restaurantele ”Andy's Pizza” şi ”La Plăcinte”;
  • încasarea de la SRL ”Trabo-Plus” a sumei de 100.000 de lei cu titlu de prejudiciu moral pentru promovarea practicelor comerciale incorecte şi inducerea în eroare a consumatorului;
  • încasarea de la SRL ”Trabo-Plus” (deținătorul mărcii ”Andy's Pizza”) şi SRL ”Ascorn” (companie care utilizează marca ”Andy's Pizza” conform contractului de franchising cu ”Trabo-Plus”) a sumei de 25.69 de lei cu titlu de prejudiciu material, care reprezintă suma reducerii de care urma să beneficieze în baza cardului de fidelitate;
  • încasarea cheltuielilor de judecată de la pârâți.

Cererea de chemare în judecată a fost depusă în iunie 2015.

Reclamantul a invocat că, fiind client fidel ”Andy's Pizza”, a vizitat împreună cu doi prieteni un restaurant din oraşul Soroca. După ce a consumat produsele, a anunţat chelnerul că deţine card de reduceri, însă i s-a spus că în acel restaurant nu se oferă reduceri în baza cardului. Bărbatul a achitat pentru consum 367 de lei, indicând că ar fi beneficiat de o reducere de 25,69 de lei din suma totală dacă restaurantul avea să ofere reduceri. Bărbatul a calificat acțiunile discriminatorii şi incorecte în raport cu consumatorul.

Acesta a mai indicat că în local sau în apropiere de el nu a fost afişat niciun panou informativ la vedere care să-l informeze că în calitate de consumator nu va beneficia de reducerile oferite de cartela clientului valabile în toată reţeaua ”Andy's Pizza”.

Restaurantul la care a mâncat bărbatul aparține SRL ”Ascorn”, care utilizează marca ”Andy's Pizza” conform contractului de franchising cu SRL ”Trabo-Plus, care deține marca respectivă”.

Pentru a-şi revendica dreptul încălcat, inițial bărbatul a expediat o cerere Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor și către ”Trabo-Plus” pentru informare. Acesta a solicitat Agenției să constate comiterea de către ”Trabo-Plus” a acţiunilor discriminatorii, comiterea practicilor comerciale incorecte prin inducerea în eroare a consumatorului şi nerespectarea ofertei publice de acordare a reducerilor, și sancționarea companiei.

Reclamantul a mai cerut Agenției să interzică companiei ”Ascorn”, care deținea localul din Soroca, să utilizeze marca ”Andy's Pizza” până nu-şi va asuma obligaţiile ce revin din Programul de Loialitate, Bonusuri şi Carduri oferit de ”Trabo-Plus” în toate restaurantele ”Andy's Pizza” şi ”La plăcinte”. ”Trabo-Plus” nu ar fi asigurat respectarea Programului în toate restaurantele pe care este amplasată marca ”Andy's Pizza”.

În octombrie 2017, Judecătoria Chișinău a respins cererea bărbatului împotriva celor trei pârâți ca fiind neîntemeiată, iar în mai 2018 Curtea de Apel a respins apelul împotriva deciziei primei instanțe.

Recent, cauza a ajuns la CSJ, care a decis să caseze decizia instanței de apel și să trimită cauza la rejudecare.

Bărbatul a depus recursul indicând că soluţia instanţei de apel este arbitrară, nu au fost apreciate obiectiv circumstanţele evidente care dovedesc promovarea de către ”Trabo-Plus” a unor practici comerciale incorecte şi inducerea în eroare a consumatorului, cu susținerea Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor. Acesta a mai indicat că instanţele inferioare au comis un viciu fundamental, iar aprecierile celor două instanţe sunt contradictorii.

Contradicția consta în faptul că prima instanţă a apreciat că nu există obligaţia ”Ascorn” de a respecta Programul de fidelitate, iar instanţa de apel a indicat că consumatorul se informează despre modificările la Programul de loialitate pe siteurile ”Trabo- Plus”, deoarece pe cartela ”Client Card” este indicat că ”Trabo-Plus” îşi rezervă dreptul să modifice condiţiile sistemului Client Card afişându-le pe site-urile companiei.

CSJ a admis recursul indicând că atât prima instanţă, cât şi instanţa de apel, nu au determinat corect obiectul supus examinării în cazul litigiului dedus judecăţii, iar deciziile au fost generalizate și evazive.