main logo
4240

Pilotul avionului care a luat foc explică ce s-a întâmplat cu aeronava

Pilotul avionului Aeroflot care a luat foc duminică seara, pe Aeroportul Şeremetievo de la Moscova, în care au murit 41 de de oameni, a dat luni vina pe condiţiile meteorologice dificile.

Pilotul avionului care a luat foc explică ce s-a întâmplat cu aeronava

Circumstanţele exacte nu au fost dezvăluite în mod oficial, însă comandantul de bord Denis Evdokimov a declarat pentru presa rusă că avionul de tip Suhoi Superjet 100 a fost nevoit să aterizeze de urgenţă după ce a pierdut o parte a materialului de la bord din cauza unui trăsnet, transmite Știri.md cu referire la digi24.ro.

„Din cauza trăsnetului, am pierdut contactul radio şi am trecut în regim de pilotare minimă (...). Adică fără computer, ca de obicei, ci în mod direct. În regim de urgenţă”, a declarat pilotul pentru tabloidul rus Komsomolskaia Pravda.

„Am reuşit să restabilim legătura pe frecvenţa de urgenţă, însă ea era scurtă şi funcţiona numai cu intermitenţă (...). Am putut să spunem doar câteva cuvinte, după care contactul a dispărut”, a adăugat el.

Potrivit comandantului de bord, din cauza aterizării violente a luat avionul foc. „Motivul este cu siguranţă următorul: rezervoarele erau pline”, a declarat el.

Primele surse anunţau un incendiu la bord, însă, o înregistrare video publicată la câteva ore după prăbuşire arată avionul atingând pista, apoi sărind, după care a luat foc.

Imediat după aterizare, pasagerii au fost evacuaţi pe tobogane, prin partea din faţă a avionului, în timp ce acesta era cuprins de flăcări rapid, iar imense coloane de fum negru se ridicau în aer.

În alte înregistrări video filmate de amatori apar pasageri fugind pe pistă, pentru a se îndepărta de avion. Alta, filmată din interiorul avionului, surprinde un motor în flăcări, în timp ce din aeronavă se aud ţipete de panică.

Accidentul aviatic din Rusia. Metoda extremă prin care o stewardesă a reușit să salveze o parte dintre pasageri

Un pasager din avion, Dmitri Hlebuşkin, a declarat pentru agenţia RIA Novosti că a văzut „o strălucire de lumină albă” în timpul zborului. „Aterizarea a fost dură, aproape că ne-am pierdut cunoştinţa de frică. Avionul ”a sărit pe pistă ca o lăcustă şi a luat foc la sol”, a declarat al pasager, Piotr Egorov, citat de ziarul Komsomolskaia Pravda.

„Am decolat, am intrat într-un nor, era o grindină puternică. În acel moment a avut loc ca o lovitură ca de pumn, o lumină, ca de electricitate”, a declarat o însoţitoare de bord, Tatiana Kasatkina, citată de agenţia Interfax.

Potrivit acesteia, după aterizarea de urgenţă, pasagerii au „început să se ridice, să se ducă spre ieşire, în timp ce avionul era în continuare în mişcare”.

Potrivit unor surse din cadrul serviciilor de urgenţă, citate de presa rusă, două „cutii negre” ale avionului au fost găsite la locul accidentului şi trimise anchetatorilor.

În total, 78 de persoane se aflau la bordul avionului, nevoit să se întoarcă la Şeremetievo la câteva minute după ce a decolat către Murmansk (nord), unde s-a decretat un doliu de trei zile.

Potrivit Comitetului de anchetă, organismul însărcinat cu marile investigaţii în Rusia, 41 de persoane au murit, inclusiv un membru al echipajului. Alte nouă persoane au fost spitalizate, între care trei în stare gravă.

Potrivit unei surse citate de agenţia publică Tass, un cetăţean american se află printre persoanele moarte.

Accidentul aviatic din Rusia. Curajul eroic al însoțitorului de zbor care a salvat pasagerii cu prețul vieții sale

O anchetă a fost deschisă în vederea stabilirii cauzelor accidentului. Preşedintele rus, Vladimir Putin, a prezentat condoleanţe rudelor victimelor, potrivit purtătorului său de cuvânt Dmitri Peskov.

Avionul de tip Suhoi Superjet 100 - primul avion civil conceput în Rusia post-sovietică şi menit să facă concurenţă brazilianului Embraer şi canadianului Bombardier pe piaţa avioanelor regionale - era o sursă de mândrie pentru ţară, în perioada lansării sale, în 2011.

El este, cu toate acestea, foarte criticat şi întâmpină dificultăţi în a convinge în afara pieţei ruse. Mai multe companii străine care îl exploatau au preferat să-i reducă sau oprească utilizarea, evocând probleme de fiabilitate.

Lansarea aeronavei a fost pătată de o prăbuşire a unui avion, în mai 2012, în timpul unui zbor de demonstraţie, în Indonezia, soldat cu 45 de morţi.

Selectați modul de afișare a știrilor în flux

Expediați-ne o știre

Ați aflat ceva interesant? Împărtășiți știrea cu toată lumea!
Prin apăsarea butonului «Adăugați» D-vstră acceptați condițiile publicării