Facebook promite că va penaliza conturile care fac spam
Meta promite, din nou, că va face curățenie pe Facebook, având în vedere de data aceasta conturile care fac spam. Facebook va penaliza conturile care postează conținut care poate fi considerat spam prin reducerea vizibilității în cadrul platformei și dezactivarea monetizării, se arată într-o postare a companiei-mamă a Facebook.

Printre altele, Meta se referă la postările prin care autorii încearcă să profite de algoritmul Facebook, atribuind descrieri care nu au legătură cu imaginile postate sau adăugând un mare număr de tag-uri, unele fără legătură cu conținutul postărilor, transmite Știri.md cu referire la digi24.ro.
„V-am auzit. Feedul Facebook nu afișează întotdeauna postări noi și interesante, care să vă placă în mod constant. Lucrăm la asta. Anul acesta vom face o serie de modificări pentru a îmbunătăți feedul, pentru a ajuta creatorii să se remarce și pentru a oferi utilizatorilor mai mult control asupra personalizării conținutului”, arată comunicatul.
„Unele conturi încearcă să manipuleze algoritmul Facebook pentru a crește numărul de vizualizări, a ajunge mai repede la un număr mai mare de urmăritori sau a obține avantaje financiare necinstit. Deși acțiunile nu sunt întotdeauna rău intenționate, rezultatul este conținut spam în Feed, care înlocuiește conținutul autentic al creatorilor.
În viitor, vom lua o serie de măsuri pentru a reduce acest conținut spam și pentru a ajuta creatorii autentici să ajungă la un public mai larg și să se dezvolte”, promite Meta.
Reacțiile false
O altă măsură anunțată de companie este creșterea eforturilor de eliminare a conturilor care se coordonează pentru a obține reacții false și care își asumă alte identități.
În aceste cazuri, va fi redusă și vizibilitatea comentariilor identificate drept reacții false, folosite de unele conturi pentru creșterea vizibilității în cadrul platformei.
Mai nou, Facebook are și problema postărilor de slabă calitate create cu ajutorul inteligenței artificiale, însă compania nu se referă și la acestea în comunicatul oficial.
Spam-ul de pe Facebook a devenit mai vizibil de când platforma a început să le afișeze utilizatorilor din ce în ce mai mult conținut de la alte persoane decât cele pe care le urmăresc.