29 iulie, 03:09
0
602

Cel mai ciudat tanc gândit vreodată semăna cu o tricicletă uriașă

29 iulie, 03:09
0
602

Atunci când au fost inventate tancurile, au fost gândite și testate diferite forme și dimensiuni. Unele au avut un succes enorm și continuă să influențeze designul tancurilor din prezent. Altele au fost cu adevărat ciudate. Iată cel mai ciudat tanc gândit vreodată.

Cel mai ciudat tanc gândit vreodată semăna cu o tricicletă uriașă

Cel mai ciudat tanc gândit vreodată se numește Tancul Țarului, transmite Știri.md cu referire la descopera.ro.

Acesta semăna cu o tricicletă uriașă, însă una dotată cu armură și arme. De aceea, probabil nu este de mirare că designul nu a fost adoptat la scară largă.

Cum a apărut cel mai ciudat tanc gândit vreodată?

Tancul Țarului, numit și Netopyr (un nume rusesc pentru Pipistrellus, un gen de lilieci) sau Tancul Lebedenko, a fost un vehicul blindat rusesc creat de inginerii Nikolai Lebedenko, Nikolay Yegorovich Jukovsky, Boris Stechkin și Alexander Mikulin în jurul anului 1914.

Parcă scos dintr-un film științifico-fantastic distopic, acest vehicul nu a rămas la stadiul de schițe, ci a fost și construit.

Tancul Țarului era diferit de tancurile moderne, deoarece avea trei roți în loc de șenile, pe care majoritatea oamenilor le asociază cu astfel de vehicule.

În ianuarie 1915, Lebedenko i-a arătat lui Nicolae al II-lea un model mecanic din lemn al mașinăriei sale, cu un motor realizat dintr-un arc de gramofon, scrie Interesting Engineering.

Potrivit relatărilor martorilor oculari, țarul și inginerul s-au jucat cu un model al mașinăriei care se putea deplasa rapid pe covoare, trecând fără efort peste două sau trei volume din „Codul de legi al Imperiului Rus” așezate unul peste celălalt.

Demonstrația s-a încheiat cu vestea că Nicolae al II-lea a fost atât de impresionat de tanc încât a dat câteva sute de mii de ruble din banii săi pentru a ajuta la finanțarea proiectului.

Se presupune că Nicolae al II-lea a păstrat modelul de tanc pe care Lebedenko l-a făcut din lemn, dar locul în care se află acest model s-a pierdut în istorie.

Dotările și dimensiunile Tancului Lebedenko

Cu finanțarea asigurată, dezvoltarea unui prototip funcțional a început la o fabrică din Khamovniki.

Două motoare Maybach de 240 CP, câte unul pentru fiecare roată mare, formau unitatea de propulsie.

Cele două roți cu spițe din față aveau aproape 9 metri în diametru, iar roata din spate avea un diametru de 1,5 metri.

Memoriile lui Lebedenko spun că ideea pentru această mașină a venit de la cărucioarele turcice povozki, care erau ușor de condus peste denivelări și șanțuri, deoarece aveau roți mari.

Cel mai ciudat tanc gândit vreodată nu putea atinge decât o viteză maximă de 16-17 km/h și asta pe teren plat.

Partea superioară a vehiculului ar fi avut o turelă cu MG-uri (tunuri ușoare), cel mai probabil de 76,2 mm.

Tancul ar fi avut, de asemenea, o serie de fante pentru mitraliere, dotate cu arme Maxima de calibrul .308 (7,62 mm), pentru apărarea anti-infanterie.

Pe părțile laterale urmau să fie plasate alte MG-uri, mai mici. Pe „burta” vehicului ar fi urmat să fie montată încă o turelă cu mitralieră.

Toate acestea făceau ca Tancul Lebedenko să aibă o înălțime totală de aproximativ 12 metri, lungimea fiind de 18 metri, iar lățimea de 9 metri. Tancul Țarului cântărea în jur de 60 de tone.

Cum a sfârșit acest tanc?

Teoria din spatele designului spunea că roțile mari ar fi putut traversa orice teren accidentat și alte obstacole mari.

Roata mai mică din spate ar fi fost folosită pentru a direcționa tancul. Însă faptul că această roată din spate se împotmolea în terenurile moi, și, în ciuda motoarelor puternice, vehiculul nu se putea elibera, proiectul a ajuns să fie abandonat.

Pentru o vreme, tancul a fost complet uitat și lăsat să ruginească timp de 6 ani într-o pădure, la aproximativ 60 de kilometri de Moscova. În 1923, tancul a fost dezasamblat.

Potrivit Interesting Engineering, un singur astfel de vehicul a fost construit.

Cel mai ciudat tanc gândit vreodată se numește Tancul Țarului, transmite Știri.md cu referire la descopera.ro.

Acesta semăna cu o tricicletă uriașă, însă una dotată cu armură și arme. De aceea, probabil nu este de mirare că designul nu a fost adoptat la scară largă.

Cum a apărut cel mai ciudat tanc gândit vreodată?

Tancul Țarului, numit și Netopyr (un nume rusesc pentru Pipistrellus, un gen de lilieci) sau Tancul Lebedenko, a fost un vehicul blindat rusesc creat de inginerii Nikolai Lebedenko, Nikolay Yegorovich Jukovsky, Boris Stechkin și Alexander Mikulin în jurul anului 1914.

Parcă scos dintr-un film științifico-fantastic distopic, acest vehicul nu a rămas la stadiul de schițe, ci a fost și construit.

Tancul Țarului era diferit de tancurile moderne, deoarece avea trei roți în loc de șenile, pe care majoritatea oamenilor le asociază cu astfel de vehicule.

În ianuarie 1915, Lebedenko i-a arătat lui Nicolae al II-lea un model mecanic din lemn al mașinăriei sale, cu un motor realizat dintr-un arc de gramofon, scrie Interesting Engineering.

Potrivit relatărilor martorilor oculari, țarul și inginerul s-au jucat cu un model al mașinăriei care se putea deplasa rapid pe covoare, trecând fără efort peste două sau trei volume din „Codul de legi al Imperiului Rus” așezate unul peste celălalt.

Demonstrația s-a încheiat cu vestea că Nicolae al II-lea a fost atât de impresionat de tanc încât a dat câteva sute de mii de ruble din banii săi pentru a ajuta la finanțarea proiectului.

Se presupune că Nicolae al II-lea a păstrat modelul de tanc pe care Lebedenko l-a făcut din lemn, dar locul în care se află acest model s-a pierdut în istorie.

Dotările și dimensiunile Tancului Lebedenko

Cu finanțarea asigurată, dezvoltarea unui prototip funcțional a început la o fabrică din Khamovniki.

Două motoare Maybach de 240 CP, câte unul pentru fiecare roată mare, formau unitatea de propulsie.

Cele două roți cu spițe din față aveau aproape 9 metri în diametru, iar roata din spate avea un diametru de 1,5 metri.

Memoriile lui Lebedenko spun că ideea pentru această mașină a venit de la cărucioarele turcice povozki, care erau ușor de condus peste denivelări și șanțuri, deoarece aveau roți mari.

Cel mai ciudat tanc gândit vreodată nu putea atinge decât o viteză maximă de 16-17 km/h și asta pe teren plat.

Partea superioară a vehiculului ar fi avut o turelă cu MG-uri (tunuri ușoare), cel mai probabil de 76,2 mm.

Tancul ar fi avut, de asemenea, o serie de fante pentru mitraliere, dotate cu arme Maxima de calibrul .308 (7,62 mm), pentru apărarea anti-infanterie.

Pe părțile laterale urmau să fie plasate alte MG-uri, mai mici. Pe „burta” vehicului ar fi urmat să fie montată încă o turelă cu mitralieră.

Toate acestea făceau ca Tancul Lebedenko să aibă o înălțime totală de aproximativ 12 metri, lungimea fiind de 18 metri, iar lățimea de 9 metri. Tancul Țarului cântărea în jur de 60 de tone.

Cum a sfârșit acest tanc?

Teoria din spatele designului spunea că roțile mari ar fi putut traversa orice teren accidentat și alte obstacole mari.

Roata mai mică din spate ar fi fost folosită pentru a direcționa tancul. Însă faptul că această roată din spate se împotmolea în terenurile moi, și, în ciuda motoarelor puternice, vehiculul nu se putea elibera, proiectul a ajuns să fie abandonat.

Pentru o vreme, tancul a fost complet uitat și lăsat să ruginească timp de 6 ani într-o pădure, la aproximativ 60 de kilometri de Moscova. În 1923, tancul a fost dezasamblat.

Potrivit Interesting Engineering, un singur astfel de vehicul a fost construit.

Ați depistat o greșeală? Evidențiați cuvântul și apăsați
ctrl
+
enter

Loading...

Loading...